Strafpunten

Het is mij nu voor de tweede keer overkomen dat ik een bericht heb gehad van systeem met de melding dat ik strafpunt(en) heb gekregen.

Het is nogal vanzelf sprekend dat wanneer er strafpunten worden uitgedeeld in een spel dat je als slachtoffer dan ook graag wilt weten door wie die punten zijn uitgedeeld, waarom en wat je totale strafpunten score is.

De persoon die je gemeld heeft zal doorgaans liefst annoniem blijven, dat is nou eenmaal de eigenschap der lafheid van het gros van de personen die graag op het meldknopje drukken. Ik zou dat graag anders zien maar ik begrijp eveneens dat Inno dat vooralsnog niet zal doen. Dat is dus NIET het punt van dit bericht. Het punt is wel dat wanneer Inno zich gerechtigd ziet een strafpunten systeem in werking te stellen, dat er ook tegenover hoort te staan dat er enig inzicht is in dat systeem! Op dit moment is dat niet zo, wat gezien de ouderdom van het spel als erg betreurenswaardig kan worden beschreven.

Wanneer je een huisdier aan het africhten bent dan geef je een correctie als ie iets niet goed doet of een belonging als ie iets wel goed doet. Maar ik zie mezelf toch niet als huisdier van Inno! Wanneer ik iets fout doe(en ik ontken allerminst dat ik nooit iets fout doe!), dan wil ik ook graag in het systeem bericht zien wat ik dan fout gedaan zou hebben, en wat mijn huidige score op het lijstje met strafpunten is en wanneer welke punten vervallen.

Kort samengevat; ik ben van mening dat als de ogenschijnlijk nogal random gekozen personen die door Inno de zogeheten 'eer' in de schoot geworpen hebben gekregen om het corrigerende vingertje te zwaaien hun 'rechtmatige' taak ten uitvoer brengen, dan verwacht ik toch op zijn minst ook vermelding van de reden van de bestraffing(meer specifiek dan u heeft u onbehoorlijk gedragen!), en de stand van zaken(qua punten!). Bij voorkeur ook de persoon die me gemeld heeft zodat er de mogelijkheid tot overleg/discussie is. Maarja de discussie of een mens daar wel of niet recht op heeft om te weten wie dat dan was wil ik nog even uitstellen tot dit eerste punt is opgelost.


Na informeren van mijn eerste 'overtreding' werd ik al snel bedreigd door de betreffende moderator dat het publiceren van wat ik denk toch
publieke gegevens zijn, volgens betreffende moderator in strijd is met de wet persoonsbescherming! Ik zal geen namen noemen, maar de persoon in kwestie heeft toch werkelijk geen kennis van zaken en de bedreiging leek mij ook nogal ongegrond.

In afwachting van uw reactive verblijf ik,
BB!
 
Als je een waarschuwing krijgt, heb je ongetwijfeld iets op de chat of in een mail gezegd dat niet door de beugel kan. Ik zou zeggen, lees de spelregels even en als je denkt dat je onterecht bestraft ben, dan kan je dat opnemen met support (maar verwacht niet zonder meer in het gelijk gesteld te worden ;) )
 
Laatst bewerkt:

Joey-the-king

Actief lid
Het is nogal vanzelf sprekend dat wanneer er strafpunten worden uitgedeeld in een spel dat je als slachtoffer dan ook graag wilt weten door wie die punten zijn uitgedeeld, waarom en wat je totale strafpunten score is.

Dat kun je via een support ticket vragen waarom en wat je gedaan hebt. Je kan dan ook vragen hoeveel strafpunten je al hebt, jaja ik heb ook best ervaring.

Wanneer ik iets fout doe(en ik ontken allerminst dat ik nooit iets fout doe!), dan wil ik ook graag in het systeem bericht zien wat ik dan fout gedaan zou hebben, en wat mijn huidige score op het lijstje met strafpunten is en wanneer welke punten vervallen.
Ja dat moet je dus vragen hè. Je krijgt een standaard mailtje als je een waarschuwing krijgt en via een ticket kun je meer uitleg k rijgen en tegenschpraak indienen.

ik ben van mening dat als de ogenschijnlijk nogal random gekozen personen die door Inno de zogeheten 'eer' in de schoot geworpen hebben gekregen om het corrigerende vingertje te zwaaien
Dan sollisiteer jezelf toch ook lekker.

ij voorkeur ook de persoon die me gemeld heeft zodat er de mogelijkheid tot
overleg/discussie is
Als ik met een persoon die mij gemeld heeft mag discussieren word het geen vriendelijk gesprek hoor. Je zult nooit te horen krijgen wie jou gemeld heeft.

----------
Hier krijg je een exacte uitleg van hoe het strafpunten systeem werkt.

Het "Melden" systeem van het berichtencentrum en chatsysteem is geautomatiseerd. Elke keer je op de "Melden" knop klikt, wordt het gemelde bericht en enige context doorgestuurd naar ons. Wij beslissen vervolgens of we die melding negeren (verwijderen), licht bestraffen (6 strafpunten), matig bestraffen (12 strafpunten), zwaar bestraffen (24 strafpunten) of zeer zwaar bestraffen (permanent blokkering). Door deze beslissing worden er een aantal strafpunten aan de gemelde speler toegekend.

Als een speler strafpunten krijgt en zijn totaal aantal strafpunten is kleiner dan 24 punten, dan krijgt hij louter een waarschuwing. Deze waarschuwing wordt als bericht via het berichtencentrum verstuurd. Zodra een speler meer dan 24 punten heeft verzameld, wordt hij automatisch geblokkeerd voor een tijdsduur in uren gelijk aan het totaal aantal verzamelde strafpunten.

Dit betekent dat een speler die 12 strafpunten heeft en er 12 bijkrijgt, 24 uur (= 12 + 12) geblokkeerd zal worden. Als hij daarna nog strafpunten verzamelt, dan stijgt de blokkeringstijd. Veronderstel dat hij 6 strafpunten krijgt voor een nieuwe overtreding, dan zal deze speler geblokkeerd worden voor 30 uur (= 24 + 6). Ook al is deze laatste overtreding een lichte overtreding van slechts 6 strafpunten, toch wordt de speler voor een lange tijd geblokkeerd omdat hij al eerdere overtredingen heeft begaan. Dit is zo geïmplementeerd omdat we herhaalde overtredingen streng willen bestraffen; we blijven niet waarschuwen en vriendelijk vragen om je gedrag aan te passen.

Een belangrijke voetnoot is dat strafpunten vervallen na 1 jaar. Dit betekent dat de sanctie die je krijgt voor een nieuwe overtreding niet beïnvloed wordt door je gedrag van een jaar geleden. Als je meer dan een jaar geleden 24 strafpunten hebt gekregen en vandaag krijg je er 6 voor een nieuwe overtreding, dan zal je enkel een waarschuwing krijgen. De oorspronkelijke 24 strafpunten zijn immers al vervallen en worden niet meer in rekening gebracht. Het systeem vindt dus een mooie balans tussen vastberaden reageren en vergiffenis schenken.
 

DeletedUser

Guest
Wanneer je een huisdier aan het africhten bent dan geef je een correctie als ie iets niet goed doet of een belonging als ie iets wel goed doet. Maar ik zie mezelf toch niet als huisdier van Inno!

Ik wou net zeggen je bent toch geen huisdier?
Dat ze de persoon beschermen die op “raporteer” heeft geklikt lijkt me een questie van “common sense”.
Als je niet weet wat je fout hebt gedaan kun je altijd via support navraag doen volgens mij.
Ik heb het nooit aan de hand gehad verder maar dat lijkt me logisch.
 
Een uitgebreid antwoord waarvoor dank, maar er wordt geen antwoord gegeven op de vraag waarom er eerst een mail gestuurd wordt met waarschuwing zonder te melden waar dat voor is of hoeveel punten je daarvoor krijgt. Ja kan je kan dat navragen, maar wat is het probleem om het correct te melden ?

Je zou ook raar opkijken als je een acceptgiro krijgt van het justicieel incassobureau met de melding ja u heeft een ovetreding begaan en als u wilt weten wat of wanneer dan moet u dat maar even nader contact opnemen, of je wordt de bak ingesmeten zonder dat je weet voor wat of hoe lang ? Is toch een beetje vreemd, niet dan ?

Tenslotte nogmaals; waarom is het op je account niet mogelijk om inzicht te hebben in hoeveel strafpunten je hebt en wanneer welke punten vervallen ? Dit is toch allemaal bekende informatie, dus wat is het probleem?
 

Markus

Actief lid
Je zou ook raar opkijken als je een acceptgiro krijgt van het justicieel incassobureau met de melding ja u heeft een ovetreding begaan en als u wilt weten wat of wanneer dan moet u dat maar even nader contact opnemen, of je wordt de bak ingesmeten zonder dat je weet voor wat of hoe lang ? Is toch een beetje vreemd, niet dan ?

Dat is wel hoe het doorgaans werkt in nederland hoor... als je wil weten waarom iets gebeurt, moet je die informatie opvragen. en vaak vragen ze er ook nog geld voor :p
 

Joey-the-king

Actief lid
Een uitgebreid antwoord waarvoor dank, maar er wordt geen antwoord gegeven op de vraag waarom er eerst een mail gestuurd wordt met waarschuwing zonder te melden waar dat voor is of hoeveel punten je daarvoor krijgt. Ja kan je kan dat navragen, maar wat is het probleem om het correct te melden ?

Het is een standaard antwoord van systeem dat iedereen krijgt. Zal wel te veel moeite kosten om iedereen persoonlijk berichtje te sturen.
 

DeletedUser5193

Guest
Het is mij nu voor de tweede keer overkomen dat ik een bericht heb gehad van systeem met de melding dat ik strafpunt(en) heb gekregen.

Het is nogal vanzelf sprekend dat wanneer er strafpunten worden uitgedeeld in een spel dat je als slachtoffer dan ook graag wilt weten door wie die punten zijn uitgedeeld, waarom en wat je totale strafpunten score is.

De persoon die je gemeld heeft zal doorgaans liefst annoniem blijven, dat is nou eenmaal de eigenschap der lafheid van het gros van de personen die graag op het meldknopje drukken. Ik zou dat graag anders zien maar ik begrijp eveneens dat Inno dat vooralsnog niet zal doen. Dat is dus NIET het punt van dit bericht. Het punt is wel dat wanneer Inno zich gerechtigd ziet een strafpunten systeem in werking te stellen, dat er ook tegenover hoort te staan dat er enig inzicht is in dat systeem! Op dit moment is dat niet zo, wat gezien de ouderdom van het spel als erg betreurenswaardig kan worden beschreven.

Wanneer je een huisdier aan het africhten bent dan geef je een correctie als ie iets niet goed doet of een belonging als ie iets wel goed doet. Maar ik zie mezelf toch niet als huisdier van Inno! Wanneer ik iets fout doe(en ik ontken allerminst dat ik nooit iets fout doe!), dan wil ik ook graag in het systeem bericht zien wat ik dan fout gedaan zou hebben, en wat mijn huidige score op het lijstje met strafpunten is en wanneer welke punten vervallen.

Kort samengevat; ik ben van mening dat als de ogenschijnlijk nogal random gekozen personen die door Inno de zogeheten 'eer' in de schoot geworpen hebben gekregen om het corrigerende vingertje te zwaaien hun 'rechtmatige' taak ten uitvoer brengen, dan verwacht ik toch op zijn minst ook vermelding van de reden van de bestraffing(meer specifiek dan u heeft u onbehoorlijk gedragen!), en de stand van zaken(qua punten!). Bij voorkeur ook de persoon die me gemeld heeft zodat er de mogelijkheid tot overleg/discussie is. Maarja de discussie of een mens daar wel of niet recht op heeft om te weten wie dat dan was wil ik nog even uitstellen tot dit eerste punt is opgelost.


Na informeren van mijn eerste 'overtreding' werd ik al snel bedreigd door de betreffende moderator dat het publiceren van wat ik denk toch
publieke gegevens zijn, volgens betreffende moderator in strijd is met de wet persoonsbescherming! Ik zal geen namen noemen, maar de persoon in kwestie heeft toch werkelijk geen kennis van zaken en de bedreiging leek mij ook nogal ongegrond.

In afwachting van uw reactive verblijf ik,
BB!
kan je wel namen geven die graag op de meldknop duwen , 2 ja sommige personen word meer beschermd door mods dan andere 3 vraag me soms ok af waar het verstand zit van de mods als ze ban geven
 
Dat is wel hoe het doorgaans werkt in nederland hoor... als je wil weten waarom iets gebeurt, moet je die informatie opvragen. en vaak vragen ze er ook nog geld voor :p

Nou dan zal jij op een van de drie Nederlandse eilanden wonen ergens ver van hier vermoedelijk, als ik te hard gereden heb dan krijg ik toch netjes een brief van hoe hard ik gereden heb, hoeveel te hard dat is, en hoeveel ze van m'n bankrekening gaan afhalen :)
En wanneer de straf erger is dan een boete, dan wordt je netjes uitgenodigd bij een meneer met een zwarte jurk die je even een en ander gaat toelichten :)

Ik wil nog steeds erg graag een antwoord van Inno. Ik ben van mening dat dit een serieuze vraag is waar ik dan ook graag een serieus antwoord op wil van Inno zelf (overige reacties zijn uiteraard evengoed welkom).

Niet iedereen(maar velen wel) betalen ook voor dit spel. Wanneer een persoon danwel een rechtspersoon in Nederland iets verkoopt/handel drijft, dan zijn daarbij niet alleen rechten maar eveneens plichten van toepassing voor de verkoper, en kan het dus niet zo zijn dat zonder enige vermelding van reden er een lukraak aangewezen persoon die niet eens in dienst is van Inno of op basis van andere kwalificaties hiertoe gerechtigd zou zijn, je de toegang ontzegt tot hetgeen je voor betaald hebt.

Dus gaarne een serieuze reactie van Inno zelf op de volgende vragen;
1) Waarom wil of kan Inno niet bij een geconstateerde overtreding melden wat de overtreding is en wat de sanctie is?
2) Waarom wil of kan Inno niet zorgen dat een klant inzicht heeft in geconstateerde overtredingen op zijn/haar account en wanneer die overtredingen verjaren?
Bonus vraag;
3) Waarom wil of kan Inno niet zorgen dat er duidelijkheid is omtrent het strafpunten systeem in de daartoe aangewezen plaats namelijk de spelregels.

M.v.g.,
BB
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
kan je wel namen geven die graag op de meldknop duwen , 2 ja sommige personen word meer beschermd door mods dan andere 3 vraag me soms ok af waar het verstand zit van de mods als ze ban geven

Ik geloof absoluut niet in willekeur en voorkeur.
Waarschijnlijk is het eerder zo dat omdat het iemand persoonlijk treft het denken in complottheorieën subiet in werking treedt en het “waarom zij niet en ik wel” gevoel.
Eerlijk gezegd lijkt het me gezonder om je daar verre van te houden.
 

DeletedUser5193

Guest
Ik geloof absoluut niet in willekeur en voorkeur.
Waarschijnlijk is het eerder zo dat omdat het iemand persoonlijk treft het denken in complottheorieën subiet in werking treedt en het “waarom zij niet en ik wel” gevoel.
Eerlijk gezegd lijkt het me gezonder om je daar verre van te houden.
nee hoor ik blijf bij me standpunt en mods weten dat ik gelijk heb
 

DeletedUser5193

Guest
nee hoor ik blijf bij me standpunt en mods weten dat ik gelijk heb
de 1 mag alles zeggen de andere niet die worden voor elk wissewasje geband , en iemand die honderden of duizenden euros spendeert word ook niet geband , of dubbel accounts en kan mijn zin hier gerust opzetten wat iks chreef maar dat mag niet , de mods van vroeger waren in ieder geval beter nu word het gerund door kinders met gene greintje verstand

de 1 mag alles zeggen de andere niet die worden voor elk wissewasje geband , en iemand die honderden of duizenden euros spendeert word ook niet geband , of dubbel accounts , maar voor een stomme typfout op chat word je wel geband en dan word je boos en als dank , account blok en chatban eeuwig en kan mijn zin hier gerust opzetten wat iks chreef maar dat mag niet , de mods van vroeger waren in ieder geval beter nu word het gerund door kinders met gene greintje verstand
ze denken alleen maar nu ze mod zijn van ene game dat ze andere hun leven zuur mogen maken , maar als er iets niet goed gaat dan kunnen ze zelfs niks fixen komt er iets nieuws kopieren ze van andere wereld dus ja wat doen ze hier niks niks niks alleen maar bannen en alles toelaten wat op andere werelden niet mag das de ned foe en de ned mods einde verhaal .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Mocht je denken dat ze het weer op je voorzien hebben: twee (of meer) posts na elkaar geplaatst door dezelfde persoon worden door moderators meestal samengevoegd.
Dat doen ze bij iedereen.
Het lastige is wel dat je hier een beetje tegen jezelf aan het praten bent door jezelf te qouten.
 

DeletedUser2073

Guest
Dat is wel hoe het doorgaans werkt in nederland hoor... als je wil weten waarom iets gebeurt, moet je die informatie opvragen. en vaak vragen ze er ook nog geld voor :p

Dit s wel het meest stompzinnig antwoord dat ik ooit heb gelezen. Natuurlijk hoor je normaal wat je niet goed doet en wat anders moet. Inno doet dit blijkbaar niet en jullie vinden dit normaal. Ik kan je vertellen. Dat is niet gebruikelijk. Nergens niet en dat zou je ook niet moeten accepteren. Uiteraard hoor je te horen direct wat je niet niet goed doet. En dat moet je dan niet eerst moeten vragen. Ik ben het geheel met de schrijver van dit bericht eens. Heb het zelf ook al eens gehad. Nu misschien weer omdat ik het antwoord stompzinnig vind en dat bevalt een moderator dan weer niet omdat hij de regels die je hanteert buigt naar wat je zelf handig vindt. Het zal wel.
 

DeletedUser

Guest
Als het goed is weet je zelf nog prima wanneer je iemand per ongeluk uitschold of iets anders deed dat onacceptabel is toch?
Ze hoeven ons toch niet te gaan opvoeden?
 

DeletedUser

Guest
Als het goed is weet je zelf nog prima wanneer je iemand per ongeluk uitschold of iets anders deed dat onacceptabel is toch?

Niet echt. Wat voor jou een heel normale uitdrukking kan zijn, kan door hen anders geïnterpreteerd worden en dan heb je dus geen flauw idee waarom je nu weer een waarschuwing te pakken hebt. Het is dus wel zo netjes om dat dan ook direct bij de waarschuwing te melden. Daarnaast wordt er nogal selectief met die regels omgegaan. Er is een strafpunten systeem, mar daar wordt net zo makkelijk van afgeweken als het zo uitkomt. Verder kan ik natuurlijk niet voor anderen praten, maar bij mij is ruim meer dan de helft van de waarschuwingen/strafpunten weer ingetrokken na een tegenspraak en dan praten we niet over 1 of 2 gevallen. Er schort dus wel wat aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan