Starttijd Gildestrijdperken

Beste community, @Leones,

In mijn gilde heerst al enige tijd een gesprek over waarom de starttijd van de GSP donderdagochtend om 08:00 uur is. Velen van ons werken of studeren en hebben simpelweg niet de mogelijkheid om dan direct paraat te staan, met als gevolg dat op donderdagmiddag als de meesten van ons thuiskomen de kaart al goeddeels is ingenomen. De suggestie die ik hierbij wil voor stellen is dan ook als volgt:

Verplaats de starttijd van GSP naar donderdagmiddag 17:00 of 19:00, zodat iedereen gunstiger kan spelen.

Ik hoor graag reacties
 

Atokirina

Actief lid
Op dit moment eindigen de gildestrijdperken gelijktijdig met de gilde expedities.

Maandag om 08:00h. Na exact 3 dagen rust, gaat het volgende strijdperk van start.
 
Laatst bewerkt:
En het is niet mogelijk om 3 dagen en een x aantal uur rust te geven? Bijvoorbeeld net als GvG altijd om 20:00 veranderde?
Ik kan me voorstellen dat meer gilden hier tegenaan lopen, maar in het gilde waar ik in zit zijn de meeste mensen simpelweg niet doordeweeks om 08:00 uur beschikbaar. Als andere gilden hier wel toe in staat zijn en ook nog eens kastelen/vallen weet ik het wat plaatsen, kan je het direct al schudden.

PS: Ik zit niet in een klein gilde dus dit is geen calimero-gedrag. We handhaven ons goed in Platina, maar het leek mij een idee voor een gelijker speelveld.
 

Wildstorter

Actief lid
Ja en ik kan om 17:00 uur en om 19:00 uur beide niet op donderdag... Jammer dan, alsof je de hele dag niks meer kan doen. Na 4 uur komen de sectoren weer vrij en de strijd duurt 11 dagen. Jet wordt echt niet beslist op die eerste paar uurtjes. Daarnaast heeft ieder gilde op welke tijd dan ook echt niet iedereen paraat staan.
 
Dat is ook het punt niet natuurlijk. Het gaat erom of in grote getalen de meeste spelers aanwezig kunnen zijn. Het was dan een suggestie. Vanzelfsprekend kan niet iedereen op eender welke tijd. Ik kan donderdagmiddag/avond zelf ook niet, maar nu ontneem je simpelweg meer spelers de mogelijkheid omdat ze verplichtingen hebben. Gemiddeld genomen ga jij ook meer mensen kennen die moeten werken 'sochtends, dan dat je mensen kent met een verplichting in de namiddag/avond
 

Kekkeltje91

Actief lid
Volgens mij maakt het aanpassen van de tijd weinig uit. Er zijn altijd wel mensen die wel of niet kunnen. Daarbij gaat het om de start van een onderdeel dat 11 dagen duurt. Zoals al gezegd na 4 uur kan je die sectoren weer overnemen. Ook is het zo als een gilde gelijk om 8u volle beuk erin gaat dat ze in de avond niet veel meer kunnen. Dus dan loop je er met je gilde zo weer overheen.
 

Wildstorter

Actief lid
Gemiddeld genomen ga jij ook meer mensen kennen die moeten werken 'sochtends, dan dat je mensen kent met een verplichting in de namiddag/avond

Dus gemiddeld genomen heeft ieder gilde er net zoveel voordeel als nadeel van. Waarom wil je het nu precies zo graag verzetten??
 

DeletedUser13612

Guest
Ik ben het kekkeltje volledig eens, elke gilde speelt x aantal opmarsen of deze nu 's morgens, 's middags, 's avonds of 's nachts gespeeld worden maakt op het einde niets uit.
Bij grotere actieve gilden lijkt het dat deze continu spelen, waarschijnlijk de gilde wel, de spelers individueel niet.
Een gilde van 80 spelers zou elk uur 3 verse spelers kunnen inzetten, dan heb je een continue aanval, een gilde van 20 kan dat niet, dus bij een kleine gilde gaan er momenten van zichtbare inactiviteit zijn
Ik zit in een kleine gilde, willen we een gebied snel veroveren, wordt er afgesproken zodat een aanval met zoveel mogelijk leden op een zelfde moment kan plaats vinden.
Tactiek, haalbare doelstelling en communicatie zijn voor een matige kleine gilde de beste wapens om het meeste uit een GS te halen, een grote gilde die deze ook zo efficiënt mogelijk hanteert is vrijwel onverslaanbaar.
Geen verwijt naar grote gilden die zo spelen, gewoon de logica zelve.
 
Bovenaan