stadsschild veiling idee

Wildstorter

Actief lid
Natuurlijk kan iedereen wel eens een stadsschild gebruiken, velen zijn niet altijd op hetzelfde tijdstip online. Wat wel vervelend is, en de mogelijkheden tot het aanvallen van je buren tegen gaat, is het continu hebben van een schild. Op het moment van schrijven staan er 7 van die schilden actief in mijn buurt, zo wordt het moeilijk om ranking points te blijven te scoren (ja en ook plunderen). Een paar van die spelers zetten een schild voor 3 dagen neer en weten tot op de seconde precies te timen om het volgende schild van 3 dagen er op te knallen. En als je een aantal leuke vrienden hebt dan krijg je ook voldoende taveerne geld binnen om dit eindeloos te blijven herhalen.

Nu is mijn idee om een soort van bloemenveiling idee voor de schilden te gebruiken waarbij de prijs dus omlaag loopt. Hoog beginnen en dan steeds goedkoper laten worden. Mits technisch mogelijk ook afhankelijk laten zijn van de rest van de buurt zodat er iemand het schild kan pakken en net als bij een echte veiling de klok weer naar het beginpunt gaat voor het volgende stadsschild.

Dit maakt het zo dat de buurten eerlijker blijven en voor de stadsschild-plaatsers geeft dit natuurlijk ook een extra dimensie. Het wordt immers spannend wanneer je het schild aan moet schaffen en de vraag of je nog langer moet/kan wachten omdat het goedkoper wordt :)
 

DeletedUser

Guest
Beetje kromme redenatie. Als jij niet zou plunderen dan denk ik dat niemand jou die rankingpunts misgunt. Je bent dus zelf een deel van wat jij een probleem vind.

Verder maakt jouw idee de buurten absoluut niet "eerlijker". Het maakt de buurt alleen maar meer zoals jij hem graag ziet, maar ik heb zo het vermoeden dat de meerderheid van de buurt een ander idee over "eerlijk" heeft. Bovendien is "eerlijk" totaal niet aan de orde gezien de manier waarop de AI verdedigt.

Tot slot denk ik dat als jij een stadsschild wil plaatsen je dat toch wel doet en dan op het moment dat jij dat nodig hebt en niet als het goedkoper is geworden. Die spelers met leuke vrienden halen echt wel voldoende zilver binnen om iedere keer weer de hoofdprijs te kunnen betalen.
 

Wildstorter

Actief lid
Ik zeg nergens dat ik iemand een stadsschild niet gun, in tegendeel zelfs en daar begint mijn idee ook mee ;-) En nee, ik ben ook zeker niet tegen het plaatsen van zo'n schild op het moment dat je deze nodig hebt. Wel is het zo dat je deze nu continu ziet verschijnen, en dan begin maar op een prijs waarbij het eindeloos hebben van een schild niet mogelijk is zodat er minimaal 12 uur ofzo tussen moet zitten.

En de buurten zijn al wel eerlijker geworden, zeker in het laatste tijdperk aangezien een def van 600% niet perse wil zeggen dat er niemand door gaat komen en een aanval van 300% ook geen zekerheid is dat je elk gevecht wint. Het blijft een spel van inschatten van je tegenstander wat het leuk maakt. Nu is het leuke er bij een stadsschild direct vanaf, daar kan dan toch een mooi leuk element in de vorm van een veiling voor terug komen. Zo kun je kiezen welk spel je het liefste speelt van de 2, het inschatten of het idee van veiling. En dat zou misschien ook nog wel mogelijk zijn voor andere onderdelen uit de taveerne.

Mocht het veiling idee niet werken dan is het misschien ook nog een idee om maximaal 5 schilden per buurt actief te hebben, en maximaal 5 aanvalsbonussen per buurt enzovoorts voor de andere bonussen en die dan per opbod aan te bieden. De competitie in de buurt wordt zo groter en op deze manier maakt het geen groot verschil meer per buurt waarin je zit.
 

DeletedUser10486

Guest
Een stadsschild is behoorlijk duur in taveernezilver, en diegenen die het zetten benadelen zichzelf doordat ze zolang geen andere taveernebonus kunnen gebruiken.

Iedereen kan zien wanneer de timer afloopt. Als je van plan bent om een nieuw stadsschild te zetten is het een bijzonder slecht idee om te wachten tot het goedkoper wordt. Vooral omdat een stadsschild enkel tegen aanvallen beschermt, NIET tegen uitgesteld plunderen.
 

Wildstorter

Actief lid
Je kan met diamanten een tweede bonus activeren dus dat maakt nu geen verschil en als ik geen GE / GvG speel dan is het de keuze tussen een muntenbonus of een stadsschild. Met mijn 140 vrienden kan ik dus de buurt flink benadelen omdat ik iedere 3 dagen een nieuw schild voor 3 dagen neerzet. Er zit dan geen enkel spelelement meer in wat het aanvallen en verdedigen dan weer wel heeft.

En zo komt het spel toch weer neer op zoals het bedoelt is, haal je op tijd je productie op dan is er niks aan het handje. En anders, tja, het is geen sim city dus er kan wel eens iets weggehaald worden.
 

DeletedUser

Guest
Ik zeg nergens dat ik iemand een stadsschild niet gun, in tegendeel zelfs en daar begint mijn idee ook mee ;-) En nee, ik ben ook zeker niet tegen het plaatsen van zo'n schild op het moment dat je deze nodig hebt. Wel is het zo dat je deze nu continu ziet verschijnen, en dan begin maar op een prijs waarbij het eindeloos hebben van een schild niet mogelijk is zodat er minimaal 12 uur ofzo tussen moet zitten.

Klopt, ze mogen het hebben van je, maar niet continu en liever niet als jij aan wil vallen. Je verwoord het leuk, maar waar het op neer komt is dat spelers een stadsschild mogen hebben, maar dan wel zo dat jij er geen last van hebt.

En de buurten zijn al wel eerlijker geworden, zeker in het laatste tijdperk aangezien een def van 600% niet perse wil zeggen dat er niemand door gaat komen en een aanval van 300% ook geen zekerheid is dat je elk gevecht wint. Het blijft een spel van inschatten van je tegenstander wat het leuk maakt.

Echt een onzin argument. Door de zwakte van de AI is en blijft het voordeel voor de aanvaller buiten proporties. Met 300% win je alles. Zelfs tegen 600%, omdat niemand het aanvalsgedeelte in zijn verdediging hoog genoeg heeft.

Nu is het leuke er bij een stadsschild direct vanaf, daar kan dan toch een mooi leuk element in de vorm van een veiling voor terug komen. Zo kun je kiezen welk spel je het liefste speelt van de 2, het inschatten of het idee van veiling. En dat zou misschien ook nog wel mogelijk zijn voor andere onderdelen uit de taveerne.

Nee, het leuke voor jou is er af. Die veiling maakt het misschien weer leuk voor jou, maar andere spelers hebben een ander idee van leuk. Die vinden het leuk dat jij niet meer kan plunderen. Stop daar mee en iedereen gunt je de punten. Jij hebt het nu over 2 manieren van spelen. Dat is kortzichtig en naar jezelf vertaald. Er zijn veel meer manieren van spelen.

Mocht het veiling idee niet werken dan is het misschien ook nog een idee om maximaal 5 schilden per buurt actief te hebben, en maximaal 5 aanvalsbonussen per buurt enzovoorts voor de andere bonussen en die dan per opbod aan te bieden. De competitie in de buurt wordt zo groter en op deze manier maakt het geen groot verschil meer per buurt waarin je zit.

Dat slaat al helemaal nergens op. Je klaagt over mensen die hun schild precies weten te timen en omdat ze dat kunnen wordt de rest maar buitengesloten? Ook zou ik dan geen aanvalsbonus in kunnen zetten voor GE, of GvG, omdat anderen in mijn buurt al een bonus hebben?:eek: Volgens mij draait het niet alleen om je buurt in dit spel, zoals jij lijkt te denken.

En zo komt het spel toch weer neer op zoals het bedoelt is, haal je op tijd je productie op dan is er niks aan het handje. En anders, tja, het is geen sim city dus er kan wel eens iets weggehaald worden.

Kan jij aantonen waar precies staat dat het spel zo bedoeld is?
 

Wildstorter

Actief lid
Klopt, ze mogen het hebben van je, maar niet continu en liever niet als jij aan wil vallen. Je verwoord het leuk, maar waar het op neer komt is dat spelers een stadsschild mogen hebben, maar dan wel zo dat jij er geen last van hebt.

Er geen last van hebben zeg ik niet, alleen wel dat het vervelend is als er op de momenten dat ik tijd heb om te spelen er 7 staan. En dan staat er wel een tellertje bij dat afloopt wanneer het schild wegvalt maar als er dan direct een andere staat ben ik voor niks tijd aan het bijhouden. Dus klap een schild neer, geen probleem, maar maak het dan meer sport over wanneer en tegen welke prijsje het terug zet.

Echt een onzin argument. Door de zwakte van de AI is en blijft het voordeel voor de aanvaller buiten proporties. Met 300% win je alles. Zelfs tegen 600%, omdat niemand het aanvalsgedeelte in zijn verdediging hoog genoeg heeft.

Dus jij kan met je 8 Oceanische schildkanonnen winnen van 1 van mijn hedendaagse helikopter omdat je 300% aanvalsbonus hebt? Dat wil ik dan nog wel eens meemaken. En volgens mij had jij tegen mij met je 203%/124% ook niet zo vaak succes tegen mijn defence ;-)

Dat slaat al helemaal nergens op. Je klaagt over mensen die hun schild precies weten te timen en omdat ze dat kunnen wordt de rest maar buitengesloten? Ook zou ik dan geen aanvalsbonus in kunnen zetten voor GE, of GvG, omdat anderen in mijn buurt al een bonus hebben?:eek: Volgens mij draait het niet alleen om je buurt in dit spel, zoals jij lijkt te denken.

Dat maakt het wel spannender en dan zal ook jij daarin je strategie wel eens moeten wijzigen. Het vasthouden aan de automatismen in slechts 1 enkel systeem vervalt dan waardoor je snel moet schakelen naar plan B of C.

Kan jij aantonen waar precies staat dat het spel zo bedoeld is?

Uhm, de functie is er vanaf het begin en maakt het grote verschil met de 'bouw gezellig je stad' spelen die er al bestaan. Het aanvalselement wordt ook nog eens gestimuleerd in diverse GG zoals Zeus, DvA, Deal Castle en basilius waarmee je in kan zetten op aanval of verdediging. Daarnaast heb je ook nog de gebouwen die extra stimuleren op GE (tempel) maar ook op je buren (Voyager en Atlantis). Als je daarin niet ziet dat het aanvallen en plunderen van je buren een spelopzet is dan zit je gewoon te zoeken naar iets omdat het er niet letterlijk staat. En aangezien je op het eerste punt mij daarmee al woorden in de mond wil leggen mag ik denk ik wel aannemen dat je zoiets zelf niet zou doen.
 

DeletedUser

Guest
Iedereen speelt het spel anders.
De één vecht veel, houdt van buren aanvallen en plunderen en weer een ander haalt gevechtspuntjes op GE of GvG terwijl weer een ander nooit vecht en vooral een economisch spel speelt en alles dat daar tussen ligt.
Recht op verdediging lijkt me een hele normale zaak.
De AV's worden steeds meer geboost en de AI voor de stadsverdediging slaat nergens op.
Aanvallers gaan met gemak door de meeste linies heen.
Het is niet dat het stadschild goedkoop is.
Als dat het nu wel was zou ik wellicht voor een balansering van de kosten van een stadsschild zijn.
Zoals het nu is lijkt het me prima: wie zich 24/7 wil verschansen achter een stadsschild kan heel veel andere dingen weer niet via de taveerne.
 

DeletedUser

Guest
Er geen last van hebben zeg ik niet, alleen wel dat het vervelend is als er op de momenten dat ik tijd heb om te spelen er 7 staan. En dan staat er wel een tellertje bij dat afloopt wanneer het schild wegvalt maar als er dan direct een andere staat ben ik voor niks tijd aan het bijhouden. Dus klap een schild neer, geen probleem, maar maak het dan meer sport over wanneer en tegen welke prijsje het terug zet.

Dat is toch een rare redenatie. Omdat jij niet altijd tijd hebt om te spelen, moet iemand die er in slaagt om zijn tijden goed te plannen daar dan maar in beperkt worden, want het komt jou niet zo goed uit dat hij/zij het goed voor elkaar heeft.

Dus jij kan met je 8 Oceanische schildkanonnen winnen van 1 van mijn hedendaagse helikopter omdat je 300% aanvalsbonus hebt? Dat wil ik dan nog wel eens meemaken. En volgens mij had jij tegen mij met je 203%/124% ook niet zo vaak succes tegen mijn defence ;-)

Opnieuwe een rare redenatie. Kan je net zo goed stellen dat je met 8 schurken en 300% aanval ook geen succes hebt. Zo kan je altijd wel met iets komen dat niet lukt. Verder heb ik volgens mij jou slechts 2x aangevallen. Eerste keer op de iPad ging de mist in, omdat het terrein daarop erg onduidelijk is. Tweede keer op de PC was geen probleem.

Dat maakt het wel spannender en dan zal ook jij daarin je strategie wel eens moeten wijzigen. Het vasthouden aan de automatismen in slechts 1 enkel systeem vervalt dan waardoor je snel moet schakelen naar plan B of C.

Dat maakt het misschien spannender voor jou. Mij boeit het totaal niet. Ik heb geen enkele behoefte om mijn buren aan te vallen. Door de superslechte AI vind ik daar nu echt geen zak aan. Ik wil slechts de onderdelen die ik wel leuk vind spelen zonder me daar in te laten beperken alleen maar omdat jij je buren niet kan plunderen.

Uhm, de functie is er vanaf het begin en maakt het grote verschil met de 'bouw gezellig je stad' spelen die er al bestaan. Het aanvalselement wordt ook nog eens gestimuleerd in diverse GG zoals Zeus, DvA, Deal Castle en basilius waarmee je in kan zetten op aanval of verdediging. Daarnaast heb je ook nog de gebouwen die extra stimuleren op GE (tempel) maar ook op je buren (Voyager en Atlantis). Als je daarin niet ziet dat het aanvallen en plunderen van je buren een spelopzet is dan zit je gewoon te zoeken naar iets omdat het er niet letterlijk staat. En aangezien je op het eerste punt mij daarmee al woorden in de mond wil leggen mag ik denk ik wel aannemen dat je zoiets zelf niet zou doen.

Dit spel is een MMORPG (zoek het maar even op) waar je op verschillende manieren invulling aan kan geven. De invulling die jij er aan geeft kan en mag, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dan maar zo moet spelen, of dat het spel naar jouw maatstaven moet worden aangepast. Je argument is heel grappig, omdat je van alles noemt wat in jouw straatje ligt. Heb ik een simpel tegenargument. Het stadssschild. Dat is ontworpen om te zorgen dat je niet aangevallen en geplunderd kan worden. Dat lijkt mij ook een heel duidelijke spelopzet. Aangezien we niet aan de spelopzet komen moeten we daar dus ook vanaf blijven.
 

DeletedUser10486

Guest
MMORPG
MMORPG staat voor : massively multiplayer online role-playing game. Dit zijn spellen zoals world of warcraft en guild wars. Bij deze spellen begin je meestal met een simpele character, die je kan uitbreiden tot een echte krijger. Door te vechten en nieuwe wapens en verdedeging te kopen.


Dat is voor discussie vatbaar, want je ben hier niet echt met een mannetje bezig dat je over het scherm kan doen lopen. De "role" beperkt zich tot een summier fotootje.

FoE hoort eerder thuis onder de beschrijving "multiplayer social network game", alhoewel je geen social network (Facebook zeg maar) nodig hebt om het te kunnen spelen.

En wikipedia zegt het volgende:
Forge of Empires is a browser-based strategy game developed by InnoGames. The game was initially released on April 17, 2012 (open beta phase).[1] By 2013, the game had 10 million players.[2] It was later released for the iPhone and iPad in 2014,[3] as well as Android in 2015.[4] The game is similar to both SimCity and Clash of Clans, but includes turn-based strategy elements.[5]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het RPG gedeelte valt over te discussiëren, maar het is in ieder geval een MMO. InnoGames zelf noemt het een strategisch stedenbouwspel. Spelopzet is in ieder geval niet het aanvallen en plunderen van je buren.
 
Het RPG gedeelte valt over te discussiëren, maar het is in ieder geval een MMO. InnoGames zelf noemt het een strategisch stedenbouwspel. Spelopzet is in ieder geval niet het aanvallen en plunderen van je buren.

Innogames is anders bijzonder helder over het aanvalselement, sterker nog ze hebben er een jaar reclame mee op tv gemaakt, val je buren aan. Dus nu ben je echt heel vaag aan het draaien en op de vierkante komma aan het neuzelen.
 

DeletedUser

Guest
Innogames is anders bijzonder helder over het aanvalselement, sterker nog ze hebben er een jaar reclame mee op tv gemaakt, val je buren aan. Dus nu ben je echt heel vaag aan het draaien en op de vierkante komma aan het neuzelen.

Geen idee over welke reclame jij het hebt. Reclame's die ik ken hebben het altijd over "bouw je stad". Bovendien ontken ik het aanvalselement helemaal niet. Dat bestaat net zo goed als het verdedigingselement. Het zijn altijd de fanatieke aanvallers die daar iets aan willen doen, omdat zij menen dat hun manier van spelen de enige juiste is. Dat bestrijd ik dus.
 

DeletedUser4100

Guest
Je kan met diamanten een tweede bonus activeren dus dat maakt nu geen verschil en als ik geen GE / GvG speel dan is het de keuze tussen een muntenbonus of een stadsschild. Met mijn 140 vrienden kan ik dus de buurt flink benadelen omdat ik iedere 3 dagen een nieuw schild voor 3 dagen neerzet. Er zit dan geen enkel spelelement meer in wat het aanvallen en verdedigen dan weer wel heeft.

En zo komt het spel toch weer neer op zoals het bedoelt is, haal je op tijd je productie op dan is er niks aan het handje. En anders, tja, het is geen sim city dus er kan wel eens iets weggehaald worden.
Het lijkt mij sterk dat je niemand meer kan aanvallen, als 8 personen het plunderen beu zijn. Als
je vind dat het zo vreselijk is dat spelers elkaar kunnen benadelen, moet je het plunderen ook
een afschuwelijke ramp vinden. Want daarmee kan je ook heel wat mensen gruwelijk dwars
gaan zitten. Een handjevol spelers die niet aangevallen kunnen worden tegenover tientalen
die je wel kan aanvallen noem ik nou niet bepaald iets waarmee ze de buurt behoorlijk kunnen
dwars zitten. Anders heeft de buurt het er wel naar gemaakt. Als je hen hun producties niet
gunt, is het niet vreemd dat ze jou geen gevecht gunnen.

Laten we maar eens naar je theorie kijken. Er zouden mensen zijn die voldoende
zilver ophalen dat ze eindeloos stadscschilden kunnen kopen? Laten voor je
theorie een taveerne kiezen die 16 stoelen heeft en een gouden schaal. Verder
dat je buren met veel vrienden tot 3x per dag volle taveerne kunnen innen en
nog veel zilver extra ophaalt. Dit biedt optimale kansen voor je theorie om
zoveel mogelijk zilver op te halen.
1.356 zilverstukken per keer
3x / dag innen
440 zilver extra / dag
Dit is dus elke 3 dagen:
1.356 zilverstukken x 3 = 4.068 zilverstukken x 3 (dagen) = 12.204 zilver na 3 dagen (tijd van stadsschild actief)
440 extra zilver / dag x 3 (dagen) = 1.320 extra zilver na 3 dagen
Totaal: 12.204 zilver + 1.320 zilver = 13.524 zilver na 3 dagen.
Een stadsschild van 3 dagen kost 24.000 zilver
Dit betekend dat dit het ballans wordt, na elke 3 dagen:
13.524 zilver (inkomen) - 24.000 zilver (uitgaven) = -10.476 zilver

Dit houdt in dat na elke 3 dagen, met de opbrengst van 3 dagen verrekent de speler
10.476 zilver verliest van zijn/haar voorraad. Wat dus betekent dat hij/zij nooit in staat
is om oneindigend dit te herhalen, zoals je beweerd.
Laten we nu naar je andere theorie kijken. Onthoud wel dat alleen al van het stadsschild
elke 3 dagen 10.476 zilver verloren gaat. De theorie waarin gebruikers van het schild
makkelijk een 2e boost kunnen kopen.
Kosten per x voor een 2e boost: 50 diamanten
Laten we twee mogelijkheden uitwerken. De beste boosts bieden slechts één dag
een voordeel, terwijl de bouw boost wel 3 dagen een groot voordeel biedt in snel
gebouwen bouwen. Laten we gaan kijken hoeveel het onze vrolijke buren gaat
kosten om dit elke keer te doen, met een schild van 3 dagen.

50 dia's x 3 dagen = 150 diamanten (in geval van 3d achterelkaar 24h boosters)
50 dia's x 1 = 50 (in geval van de 3d bouwboost)

Daarin verliest hij of zij al een heleboel diamanten en gaat de voorraad van zilver
nog sneller verdampen. Tenzij het iemand is die veel diamanten opgespaard heeft
of geld in het spel steekt is een 2e boost erg duur. Daarnaast onafhankelijk van dit
kun je geen zilver voor diamanten kopen, resulterend in dat met een 2e boost de
speler veel sneller door zijn/ haar zilver is.

Dus kortom het is vrijwel onmogelijk om schilden oneindigend vol te houden,
maar hoe groter je voorraad zilver des te langer je dit kan volhouden en des
te meer actieve vrienden en je de taveerne int ook. Desondanks is het vrijwel
onmogleijk om in de praktijk oneindigend lang schilden te gebruiken.
Plus zoals anderen ook al zieden, als iemand een schild wil koopt ie het toch
wel en als die een 2e boost wil hebben kost dit (veel) diamanten en raakt de
voorraad zilver sneller op. Het probleem dat je geschetst hebt lost zich zelf
over tijd op. Als je anderen niet hun producties gunt, is het niet raar dat
anderen je geen gevechten gunt. Laat dat dan maar een leermomentje
voor je zijn.

Innogames is anders bijzonder helder over het aanvalselement, sterker nog ze hebben er een jaar reclame mee op tv gemaakt, val je buren aan. Dus nu ben je echt heel vaag aan het draaien en op de vierkante komma aan het neuzelen.
Ik heb nog even de trailers opgezocht voor je, maar er komt geen PvP in voor. Sterker nog ik heb
daarnaast helemaal geen enkele officele trailer gezien die letterlijk zegt ''val je buren aan'' zoals
je beweerd. Het enige aanvalselement waarmee ze prijzen is op de kaart, niet je buren. Kun je
aub de trailer(s) weergeven waarin dit wel het geval is?
Mocht je mij niet geloven (en ik ben zeker dat er figuren zijn die dat doen), dit zijn de officele trailers:
2016
Eigenlijk alleen gefocust op handel en het ontwikkelen van je stad, niks met
gevechten.
2013
Dorpen worden steden, steden worden rijken en bondgenoten worden vijanden.
Het eerste slaat alleen op de TT en je stad, de laatste op de kaart.
2011
Gaat over hoe je van de Bronstijd je ontwikkeld in het spel, late middel eeuwen
was destijds het hoogst haalbare tijdperk.
 
ik heb nooit gezegd dat er iets over pvp gezegd was, maar ik weet wel dat er iets over aanvallen was en over bondgenoten die vijanden werden enz. dus het gevechtsonderdeel is altijd gewoon helder geweest als integraal onderdeel v/h spel. En ik weet 100% zeker dat er ergens iets stond over "plunder je buren" lijkt me dus vrij logisch dat ze dat ook terug kunnen doen dan ;)

Maar serieus, kan je proberen iets compacter te schrijven? Dat zou de leesbaarheid een heel stuk verbeteren denk ik.

p.s. ik kan mijn taveerne vaker legen dan 3x per dag (denk als ik er echt op let zeker 5x) dus daar gaat het al mis met je berekening.
p.p.s. via de GE win ik wekelijks diamantjes (werelden waar ik lvl 4 uitspeel zit ik meestal tussen de 150 en 300)
Dus als je wilt is het wel degelijk mogelijk om 24/7 een stadsschild omhoog te houden.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Dit is de meest assertieve reclame die ik kan vinden.

 

DeletedUser

Guest
@ drakenridder

Leuk die berekening, maar je hebt er een hoop tijd ingestoken voor niets. Je vergeet dat ik ook nog eens kans maak op 30 zilver als ik in een taveerne plaatsneem. Met 140 vrienden loopt dat ook hard op. Daarnaast heb ik door de twee wekelijkse wissel gerede kans dat ik het schild een aantal weken niet nodig heb. Met ook nog eens een gigantische voorraad zilver ingezameld voordat ik het ooit uit kon geven kan ik dat schild oneindig in stand houden indien nodig.

ik heb nooit gezegd dat er iets over pvp gezegd was, maar ik weet wel dat er iets over aanvallen was en over bondgenoten die vijanden werden enz. dus het gevechtsonderdeel is altijd gewoon helder geweest als integraal onderdeel v/h spel.

Nergens in ook maar 1 enkele commercial wordt gesproken over je buren.

En ik weet 100% zeker dat er ergens iets stond over "plunder je buren" lijkt me dus vrij logisch dat ze dat ook terug kunnen doen dan ;)

Plunderen wordt aan gerefereerd in de speltips die je ziet als je het spel opent.

Maar serieus, kan je proberen iets compacter te schrijven? Dat zou de leesbaarheid een heel stuk verbeteren denk ik.

Ben ik 100% met je eens, maar ter verdediging, hij typt zijn teksten in een ander programma om ze daarna hier naar toe te kopiëren. Waarschijnlijk om de spelling te checken.

p.s. ik kan mijn taveerne vaker legen dan 3x per dag (denk als ik er echt op let zeker 5x) dus daar gaat het al mis met je berekening.
p.p.s. via de GE win ik wekelijks diamantjes (werelden waar ik lvl 4 uitspeel zit ik meestal tussen de 150 en 300)
Dus als je wilt is het wel degelijk mogelijk om 24/7 een stadsschild omhoog te houden.

Nee, 3x is wel een redelijke aanname. 4x als het mee zit, maar 5x ga je niet redden.
Stadsschild 24/7 omhoog is wel mogelijk.
 

DeletedUser4100

Guest
@Chalinna-Charlotte, bedankt voor de trailer.:) Het laatste stuk gaat over indu kaart. Uitleg onder spoiler;
Spoilers voor Industriële tijdperk kaart
Op de kaart van het Industriële tijdperk kom je terecht in de Amerikaanse burgeroorlog.
Deze oorlog was tussen het industriële noorden en het minder ver ontwikkelde zuiden.
Het conflict ontstond door slavernij, maar ingame wordt dit buiten het verhaal gehouden.
In de trailer heeft men gekozen om het noorden te helpen in de oorlog tegen het zuiden,
wat de npc die het noorden vertegenwoordigd een bondgenoot maakt tegen het zuiden.
Nadat het zuiden verslagen is keer je je tegen het noorden en voer je oorlog tegen hen.
Wat dus je oude bondgenoot was en nu je vijand.;) Dit is wat ze ook zeiden in de trailer
over bondgenoten die eens je bondgenoten waren.
ik heb nooit gezegd dat er iets over pvp gezegd was, maar ik weet wel dat er iets over aanvallen was en over bondgenoten die vijanden werden enz. dus het gevechtsonderdeel is altijd gewoon helder geweest als integraal onderdeel v/h spel. En ik weet 100% zeker dat er ergens iets stond over "plunder je buren" lijkt me dus vrij logisch dat ze dat ook terug kunnen doen dan ;)

Maar serieus, kan je proberen iets compacter te schrijven? Dat zou de leesbaarheid een heel stuk verbeteren denk ik.

p.s. ik kan mijn taveerne vaker legen dan 3x per dag (denk als ik er echt op let zeker 5x) dus daar gaat het al mis met je berekening.
p.p.s. via de GE win ik wekelijks diamantjes (werelden waar ik lvl 4 uitspeel zit ik meestal tussen de 150 en 300)
Dus als je wilt is het wel degelijk mogelijk om 24/7 een stadsschild omhoog te houden.
Los hiervan is plunderen nog altijd mogelijk. Als een paar buren schilden op hebben, valt er nog zat te plunderen.
Klopt dat gevechten altijd al op de kaart waren, nu kun je ook GvG en GE doen. Die schilden weerhouden je daar niet
van.:D
Okay we gaan je theorie even berekenen, vanuit gaand dat je geen 3 stoelen hebt :p maar 16/16 + gouden schaal:
5 x 1.356 = 6.780 / d, beste stadsschild is 3 dagen, dus
6.780 x 3 = 20.340 zilver
Kosten zijn 24.000 zilver
Begroting: Inkomen - uitgaven = 20.340 - 24.000 = -3.660
Dit snijdt sowieso in je voorraad zilverstukken en bij lange na niet iedereen kan 5x taveerne innen. Het gros
is overdag aan het werk. Waardoor in het beste geval één x in de ochtend volle taveerne, in de middag pauze
en in de avond. Samen 3x plus nog wat extra zilver. Als je dan als nog een 2e boost koopt, gaat je voorraad zilver
weer dalen. Je kan het misschien lang volhouden, maar je voorraad slinkt en zal op den duur opraken. Wat betekent
dat je niet oneindigend lang schilden kunt volhouden.;)
GE duurt 6 dagen en maandag is een rustdag. Waardoor je per week misschien wel 150-300 diamanten verzameld,
maar om 150 diamanten om de 3 dagen uit te geven... dit zoude betekenen dat je na 6 dagen al door je 300 GE
diamanten bent. Natuurlijk moet je zelf weten waar je diamanten voor over hebt, maar zoude betekenen dat je als
nog wekelijks 50 diamanten van je voorraad kwijt bent, minimaal als je 3d schilden en 2e boost blijft kopen.

Ps. sorry voor uitgebreide antwoorden :p maar bedankt voor het nemen van de moeite en tijd om mijn post te lezen.:) Ik zal proberen het zover mogelijk te beperken, bedankt voor de tip in elk geval, dat wordt gewaardeerd. Zal ik in de toekomst bij langere berichten onder spoilers zetten? Dat scheelt wat scrollen.;)
Pps. dingen berekenen kan je helpen om te kijken of je echt dagelijks genoeg binnen krijgt, zoals ik heb berekent dat niet het geval is, zelfs niet met 5x volle taveernes.
 
Bij je berekening komt dan nog de vloer, zeg dat je 120 taveernes p/d bezoekt , 20% kans op 30 muntje, 720 per dg gemiddeld. Ok, uiteindelijk ben je misschien door je muntjes heen maar zoals Sl8yer al aangaf, de ene buurt is de andere niet.
En waarom zou je eigenlijk voortdurend een 2e bonus vrijkopen?

Staat dan weer tegenover dat spelers die zo fanatiek met het verzamelen van taveerne zilver bezig zijn waarschijnlijk ook wel in staat zijn op tijd te innen. Maar een paar weken achter elkaar een stadsschild omhoog gooien is natuurlijk wel haalbaar en de buurtjes wisselen voortdurend, dus waarschijnlijk is dat ook genoeg.
 

DeletedUser

Guest
Pps. dingen berekenen kan je helpen om te kijken of je echt dagelijks genoeg binnen krijgt, zoals ik heb berekent dat niet het geval is, zelfs niet met 5x volle taveernes.

Alleen jammer dan dat je het niet goed berekent. Dat maakt het een hoop nutteloze info waar niemand iets aan heeft :(

Staat dan weer tegenover dat spelers die zo fanatiek met het verzamelen van taveerne zilver bezig zijn waarschijnlijk ook wel in staat zijn op tijd te innen.

Op tijd innen is een illusie. Terwijl jij zit te wachten op het juiste moment om te innen kan jouw gebouw al geplunderd zijn, omdat de timer waar jij naar zit te kijken niet klopt. Dat is altijd al zo geweest. Het zou nu hersteld moeten zijn bij de laatste update, maar eerst zien en dan geloven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan