Stadsschild en aanvallen gaan niet samen

DeletedUser12175

Guest
Afgelopen weken geconfronteerd met een sterke speler die iedereen elke dag aanvalt en plundert. Daar is niets mis mee. Maar zodra ik een tegenaanval organiseerde zodat iedereen tegelijk terug zou aanvallen, trok betrokkene zich terug achter een stadsschild. Ook daar is niets mis mee, tenslotte is het stadsschild daarvoor bestemd. Echter tot mijn verbazing kon betrokkene vervolgens doodleuk doorgaan met aanvallen en plunderen. En dat is naar mijn mening niet correct. Als iemand zich terugtrekt in zijn stad en een schild optrekt om niet meer aangevallen te kunnen worden, zou het ook zo moeten zijn dat zolang het schild staat, hij ook niemand meer aan kan vallen, laat staan plunderen. Dit moet uiteraard niet gelden voor GE of GvG.
 

DeletedUser10581

Guest
Afgelopen weken geconfronteerd met een sterke speler die iedereen elke dag aanvalt en plundert. Daar is niets mis mee. Maar zodra ik een tegenaanval organiseerde zodat iedereen tegelijk terug zou aanvallen, trok betrokkene zich terug achter een stadsschild. Ook daar is niets mis mee, tenslotte is het stadsschild daarvoor bestemd. Echter tot mijn verbazing kon betrokkene vervolgens doodleuk doorgaan met aanvallen en plunderen. En dat is naar mijn mening niet correct. Als iemand zich terugtrekt in zijn stad en een schild optrekt om niet meer aangevallen te kunnen worden, zou het ook zo moeten zijn dat zolang het schild staat, hij ook niemand meer aan kan vallen, laat staan plunderen. Dit moet uiteraard niet gelden voor GE of GvG.

Mee eens!
 

DeletedUser

Guest
Nou vind het wel erg laf om een stadsdefence te zetten en zelf te plunderen.

Het is dan netals je in real op straat een mep krijgt maar zelf niks terug mag doen.

Een schild kost best wat zilver waarom zou het twee kanten opwerken?
Iemand kan toch gewoon zelf ook een schild zetten als dat hem/ haar strategisch beter uitkomt?

Het is vaak niet eens narigheid voor wat betreft de intentie waardoor ik enig vergelijking met situaties IRL toch wel mank vind gaan.
 

Geluuk

Lid
Nou vind het wel erg laf om een stadsdefence te zetten en zelf te plunderen.

Het is dan netals je in real op straat een mep krijgt maar zelf niks terug mag doen.

Ja want de rest is wel net als in Real Life? :/
zijn gewoon 2 onderdelen van het spel.. daarnaast staat er een timertje op kan je die "tegen aanval" uiterst precies timen...
 

Felair

Actief lid
Ik zie het probleem ook niet.

Hoe heb je dat geregeld dan publiekelijk in de buurt chat zeker? Dan zou ik ook een schildje aanzetten als ik die persoon was.
Overigens kun je precies zien wanneer een stadsschild afloopt dus dan kan kun je hem alsnog pakken met zijn allen als je goed coördineert als dat niet lukt dan zou ik zeggen well played aan die persoon met zijn schild. Die vind zijn productie dan schijnbaar belangrijker dan de buren waar hij extra dingen kan ophalen.
 
We hadden deze discussie pas ook binnen het gilde. Ik vind het nogal bizar om iemand die slim gebruik maakt van de mogelijkheden van het spel laf te noemen. Is een stadsschild dan laffer dan je stad volgooien met wachtvuurtjes en rituele vlammetjes? Zou je dan eigenlijk ook niet mogen aanvallen als je energie gestopt hebt in het levelen van je Basiliuskathedraal? Het is nog veel onaardiger als je na iemand geplunderd te hebben die persoon ook nog eens opscheept met 8 dooie eenheden na een mislukte wraakpoging, niet waar?
 

DeletedUser10581

Guest
In de praktijk heb je gewoon mensen die dagelijks plunderen enzelf het schil op zetten... Vind het dan ook wel zo eerlijk dat ze dan recht hebben op een rust dag.. Dus stadsschild op? Prima, maar dan kan jezelf ook niemand meer aanvallen.

Meestal wat wel helpt is ff hun GG's in de gaten houden, een level 70 Cape of 30 alca upgraden doet ze vaak wel pijn in de praktijk... :rolleyes:..
 

Joey-the-king

Actief lid
Een schild kost best wat zilver waarom zou het twee kanten opwerken?
Iemand kan toch gewoon zelf ook een schild zetten als dat hem/ haar strategisch beter uitkomt?

Het is vaak niet eens narigheid voor wat betreft de intentie waardoor ik enig vergelijking met situaties IRL toch wel mank vind gaan.

Ja want de rest is wel net als in Real Life? :/
zijn gewoon 2 onderdelen van het spel.. daarnaast staat er een timertje op kan je die "tegen aanval" uiterst precies timen...

Maar ff hoor. Ik heb niks tegen plunderen, ben er gek op. Maar ik zal nooit een stadsschild zetten omdat ik zelf niet geplunderd wil worden.
Stadsdefence plaatsen vind ik iets anders, dan heb ik t over wachtvurren, ritelevlammen en basilius en dealcaste etc. Voor die doe je tenminste iets. evenementen voltooien fps investeren noem t maar op. maar een stadschild zetten? dus alleen maar je tavernee innen.?
Vind het best als je een stadsschild zet als je zelf nooit (regelmatig) plunderd of je word lastig gevallen door een groep, maar als je t zelf doet moet je je niet gaan verschuilen.
 

Felair

Actief lid
Maar ff hoor. Ik heb niks tegen plunderen, ben er gek op. Maar ik zal nooit een stadsschild zetten omdat ik zelf niet geplunderd wil worden.
Stadsdefence plaatsen vind ik iets anders, dan heb ik t over wachtvurren, ritelevlammen en basilius en dealcaste etc. Voor die doe je tenminste iets. evenementen voltooien fps investeren noem t maar op. maar een stadschild zetten? dus alleen maar je tavernee innen.?
Vind het best als je een stadsschild zet als je zelf nooit (regelmatig) plunderd of je word lastig gevallen door een groep, maar als je t zelf doet moet je je niet gaan verschuilen.

Oké, aardig van je dat je dit niet doet maar haal je dan wel alles op tijd of word je ook geplunderd?
Want dan kan je net zo goed een schildje zetten en de (gilde)markt gebruiken/FP deals doen en dus niet meer aanvallen en vechten toch? (even lekker overdrijven :p)
Verder mag je het laf vinden, omdat een schild verhoudingsgewijs minder moeite kost dan een degelijke verdediging(hoewel een schild ook gewoon verdediging is). Dat is het mooie van in een vrij land leven, iedereen mag een mening hebben, ook al slaat die naar mijn mening nergens op want het zit in het spel en Inno vind het dus wel kunnen.


In de praktijk heb je gewoon mensen die dagelijks plunderen enzelf het schil op zetten... Vind het dan ook wel zo eerlijk dat ze dan recht hebben op een rust dag.. Dus stadsschild op? Prima, maar dan kan jezelf ook niemand meer aanvallen.

Meestal wat wel helpt is ff hun GG's in de gaten houden, een level 70 Cape of 30 alca upgraden doet ze vaak wel pijn in de praktijk... :rolleyes:..

Oké, dus je pakt ze toch wel terug, goed dan toch?
Want wat ik zie gaat daar deze hele discussie om, het lijkt dat mensen gefrustreerd zijn omdat iemand een schijnbaar waterdichte tactiek hanteert die er voor zorgt dat zijn/haar eigen spulletjes veilig zijn en zo op zijn/haar eigen tempo de buren bezoekt om daar te plunderen.

Maar,deze tactiek is voor iedereen bruikbaar.
Gewoon lekker die vriendenlijst volmaken en een beetje checken op activiteit dat moet wel haalbaar zijn om 24/7 een schild te hebben denk ik (niet nageteld).
Je kan dan wel geen andere bonussen meer activeren zonder diamanten in te zetten, dat is wel een minpuntje, maar je kan wel al je verdediging opdoeken in je stad dat scheelt weer ruimte. Hmm toch maar eens gaan uittellen of dit niet iets is om ook te doen klinkt wel relax eigenlijk hoef ik ook niet meer te timen dat ik op tijd inlog voor mijn kerstentuinset en terrasboerderijen.

Zolang Inno deze tactiek geen probleem vind zal dit niet veranderen.
Sowieso is de kans groter dat je dias uitgeeft met deze tactiek wanneer je voor een event bijvoorbeeld x taverne bonussen moet activeren (bij de dagelijkse uitdaging krijg je volgens mij deze quests niet wanneer je een lange bonus aan hebt staan, weet niet precies waar de grens hierin ligt). Dus dat is alleen maar in het voordeel van Inno natuurlijk wanneer we meer dias uitgeven.

Sowieso heb ik nog steeds geen degelijk argument gehoord waarom dit zou moeten veranderen behalve dat mensen willen "terugslaan" omdat men het schijnbaar niet kan hebben dat ze afgetroefd worden binnen de mogelijkheden van het spel omdat ze hun eigen zaakjes niet op orde hebben en daardoor hun spulletjes gejat worden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan