Spelbederf ... door de slechte werking van de GvG module

DeletedUser5428

Guest
Ik denk dat het eerder ligt aan het feit dat de Elite niet wil samenwerken met andere gildes (sectoren ruilen, doorgang verlenen, enz...)
Als je nu eens met de 2 andere topgildes tracht af te spreken om de koek eerlijk te verdelen, in plaats van elkaar kapot te maken.
 

OlifaNT

Actief lid
Maanden geleden is dit al geadresseerd op het Beta forum, maar ook op het forum alhier. Er zitten "bugs" in GvG, flaws zo je wilt die dit spelgedrag in de hand werken. Willens en wetens is GvG toch in productie genomen met alle gevolgen van dien. Door net te doen of er geen problemen zijn en maar af te wachten wat er gaat gebeuren als het voor het echie wordt geïntroduceerd kan de boel dus op deze manier gemanipuleerd worden. Ik ken zeer veel spelers die als gevolg hiervan zijn gestopt. Ik ken een tiental gildes waar het totale hommeles is, waar het voorheen gezellig en leuk was. Ik wil niet eindeloos in herhaling vallen, maar ik doe dat alsnog voor een laatste keer: http://forum.nl.forgeofempires.com/...ring-van-grootse-gebouwen&p=119571#post119571 (de gehele draad eigenlijk).

Ik sta volledig achter deze actie van PH. En waar kan draag ik bij indien gevraagd.

Tip voor Innogames: goed luisteren naar de (ervaren) spelers... het is maar een idee. Zie wat er van komt.
 

OlifaNT

Actief lid
Ik denk dat het eerder ligt aan het feit dat de Elite niet wil samenwerken met andere gildes (sectoren ruilen, doorgang verlenen, enz...)
Als je nu eens met de 2 andere topgildes tracht af te spreken om de koek eerlijk te verdelen, in plaats van elkaar kapot te maken.

Stefan, is het doel van GvG om afspraken te maken en de koek op die manier te verdelen? Of is GvG bedoeld om lekker met elkaar te knokken voor de FUN en op die manier uit te maken wie de beste is?

Dat polderen doen ze maar lekker in Den Haag, daar is GvG niet voor bedoeld, me dunkt.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser3215

Guest
Wat jij pretendeert is dat je de nummer 1 gilde wilt blijven en anderen geen enkele mogelijkheid wilt geven om jullie van de nummer 1 positie te stoten. Of het nou wel of niet eerlijk is doet me eigenlijk niets, dan doe je toch ook wat andere gildes doen.
 

OlifaNT

Actief lid
Wat jij pretendeert is dat je de nummer 1 gilde wilt blijven en anderen geen enkele mogelijkheid wilt geven om jullie van de nummer 1 positie te stoten. Of het nou wel of niet eerlijk is doet me eigenlijk niets, dan doe je toch ook wat andere gildes doen.

Dit gebeurt omdat het kan Faraday...

En omdat het kan gebeurt het.

Snap je?
 

DeletedUser

Guest
En dit gebeurt omdat het dus ook nog mag van FoE !!!
Ik had liever gezien dat support een ander antwoord had gegeven !
Ik heb support gevraagd of de ééndagsgildes/knokploegen noem het zoals je wilt mag volgens FoE?

******(cenZuur FoE) 2014-03-26 16:33:37
Beste GVS13,
Het gebruik van deze gilden is niet tegen de regels, dit is dus geen probleem.
Met vriendelijke groeten,
******(cenZuur FoE)
Spel moderator Forge of Empires.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
het spelen van GVG maakt foe kapot.

ik heb dit al lang ingezien,zelf door GVG stoppen diamant spelers met het besteden van dias.laat 3d maar eens antwoorden hier wat de statistieken zijn sinds GVG er is,,,die zullen wel niet best zijn,weet zeker dat ze niet kunnen zeggen dat GVG een succes is,want dat liegen ze dan!

je hebt al 30uur geen antwr gehad,,,nou ik wacht al weken op antwr hier,,,maar die krijg ik maar niet!
 

DeletedUser4943

Guest
GvG maakt momenteel meer kapot dat het toe draagt.
ik ben het niet helemaal eens met de manier waarop dit ter sprake wordt gebracht.
maar goed het moest gebeuren.
wij als Dream Team .. ook 1 van de hogere gildes op Cir steunen de klachten van PH.
het zou alleen allang anders hebben moeten zijn als ik de post van beta lees.

ff zonder kul .. inno waar gaat dit over .. jullie spelers zijn ontevreden.

Bizar .. Oprichter Dream Team
 

DeletedUser1924

Guest
GvG maakt momenteel meer kapot dat het toe draagt.
ik ben het niet helemaal eens met de manier waarop dit ter sprake wordt gebracht.
maar goed het moest gebeuren.
wij als Dream Team .. ook 1 van de hogere gildes op Cir steunen de klachten van PH.
het zou alleen allang anders hebben moeten zijn als ik de post van beta lees.

ff zonder kul .. inno waar gaat dit over .. jullie spelers zijn ontevreden.

Bizar .. Oprichter Dream Team

ik kan op de meeste berichten hier reageren. Maar feit is dat sinds GvG het spel plezier verdwenen is, dit in combinatie met dat je in pvp amper nog resultaat boekt. de meeste mensen zijn letterlijk onverslaanbaar.

DF brisgard, het word langzamerhand een spook gilde. minder en minder actieve leden. pvp om zeep. GvG is een drama. Ik zelf speel amper.Ik vind aanvallen leuk. wel waar kan ik nog aanvallen op een normale en zin volle manier ??????????????
 

DeletedUser6878

Guest
Ik snap het probleem en onderschrijf dat dit gewoon niet moet kunnen. Wat ik in de voorstellen zie is meer bescherming voor grote gildes (met volgestorte GG's) en eigenlijk niets wat kleinere gildes (beginnende spelers met nauwelijks GG's) kan helpen die nu in een eerder tijdperk door 2 spelers in MT gewoon weggevaagd kunnen worden.

Gemiste kans wat mij betreft om een lans te breken voor ALLE gildes.

Het zou al een stuk leuker zijn als in GvG een grote gilde op gelijke voet moet strijden met een kleine gilde naarmate de grote gildes naar eerdere tijdperken afzakken wat eigenlijk ver onder hun niveau is, terwijl kleinere gildes in hooguit 2 tijdsperioden nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden.

Zolang dit allemaal mogelijk is zal er voor een kleine gilde hooguit frustratie zijn en blijft mijn onderschrift van kracht. In feite ben ik dit al dusdanig beu dat ik overweeg om FoE helemaal de rug toe te keren. Maar ach, wie ben ik? Ik ben gewoon een beginnende speler waar toch niet naar geluisterd wordt.

• Spelers die als nieuw lid in een gilde zitten zouden 1 week uitgesloten moeten zijn van GvG deelname, daarmee maak je de momentgilden en de gildesamenwerkingen zinloos.
PrivateHead

Ben ik als voorstel op tegen omdat dit het hoppen onmogelijk maakt, je kan dus niet meer hoppen anders ben je uitgesloten van GvG? Ik zie meer in een voorstel dat je gedurende 1 week niet voor een gilde mag bijdragen/deelnemen in GvG als je actief hebt bijgedragen/deelgenomen in een andere gilde.
Het wandelen van een hq kan je aardig aan banden leggen als je stelt dat nieuw veroverde sectoren gedurende 48 uur niet meer vrijgegeven kunnen worden.

Maar ja, wie leest hier nou een ideëenbus?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Je kunt ook de fuctie "sector vrijgeven" deactiveren en elke sector die je overneemt moet houden. Zo lopen de kosten ook op voor eendaggilden.
Of wel de kosten laten door tellen ook al geef je de sectoren vrij.
 

DeletedUser6053

Guest
Grote gildes die in veelste lage tijdperken strijden verpesten het ook voor hun eigen leden. Immers ook bij strijden in de IJzertijd mogen alleen de besten (met toplevel GG's) meestrijden. De kleinere leden mogen alleen goederen aanleveren (anders lopen ze alleen maar in de weg, zoals iemand hier eerder het uitlegde). Vechten in de PvP is moeilijker geworden, vechten in de GvG is alleen voor de zwaarsten voorbestemd.. en wat moet de rest dan?

Met verzwaren van het oude continentkaart en PVP, zou ook een element in GvG opgenomen kunnen worden die door individuele spelers gebruikt kunnen worden: wel aanvallen, gevechten winnen maar geen sectoren veroveren namens de gilde. De enige manier nu om, als individuele speler buiten het geweld van je eigen gilde, nog punten te scoren is, uit je gilde stappen, een eenmansgilde oprichten en tegen NPC vechten, en daarmee punten scoren. En die tactiek heb ik ook gezien. Tja en dat doet het hele team effect van GvG teniet.

Of toch luisteren naar spelers en de reikwijdte gevechten beperken: gildes, of nog beter individuele speler, mogen niet meer zomaar overal vechten. Dus alleen gildeleden met +/-2 tijdsperken dan huidig tijdperk mogen in desbetreffende sectoren vechten namens de gilde.
 

DeletedUser5428

Guest
Zou het niet raar zijn dat juist de grote gilden gaan samenwerken, de koek verdelen en zo de kleintjes kansloos maken? Ik ben tegen afspraken om de koek te verdelen maar dat is mijn mening. ;)

We zullen alles eens op een rijtje zetten:
- De Elite heeft zich tijdens de eerste dagen van de GvG niet sympathiek gemaakt door op de PT kaart de doorgang naar het zuiden te blokkeren voor de anderen
- Daardoor zijn sommige andere gildes gaan samenwerken tegen de Elite. De Elite is immers de sterkste gilde op Cirgard. Eén enkele gilde is niet opgewassen tegen de Elite.
- De samenwerking is verder gezet op de MT kaart. De gilde die de Elite heeft weggevaagd van de MT kaart was een coalitie van topspelers uit verschillende andere gildes.
-
En nu komt de Elite hier klagen dat ze het niet kunnen halen...
 

DeletedUser5435

Guest
Het probleem is duidelijk.

Maar om het spel voor iedereen te bederven en daarmee de aandacht te trekken, vind ik een hele lage actie PH.
Echt triest gewoon..
 

DeletedUser

Guest
Mmmmm ik mis in deze oproep aan de spelmakers toch wel de zaken die het spelen van GvG voor de kleinere gildes vrijwel onmogelijk maken.
Zoals spelers uit het MT tijdperk die in IJzertijd oid actief zijn, dat is nu echt spelbederf!
Het instellen van een beperking op tijdperken lijkt me veel belangrijker dan het aanpakken van tijdelijke gildes.

Wat hier wordt voorgesteld is op Arvahall al enige tijd aan de gang en daar wordt ook al veel over geklaagd op dit forum.
En het antwoord op die acties van Inno was dat er geen regels werden gebroken, door het oprichten van een tijdelijke gilde en zo door een provincie te walsen en elke sector weer vrij te geven.

Jammer, een gemiste kans mijns inziens maar aan de andere kant de top gildes zijn vaak alleen maar met zichzelf bezig en op eigenbelang uit.
 

DeletedUser5435

Guest
Bij een willekeurige staking zijn ook altijd mensen de dupe die er niets mee te maken hebben of er niets aan kunnen doen. Ik onderstreep zelf dat het een erg lelijke actie is. Opbouwen heeft geen zin als je binnen een paar uur 40.000 goederen weggevaagd ziet worden. Dat is erg lelijk ookal is maar 1 gilde daar het slachtoffer van. Er moet gewoon iets veranderen, vooraf klagen had geen nut, klagen op het moment zelf heeft geen zin, dan moet er toch actie ondernomen worden? Wij doen het liever anders. Dat iedereen als actie stopt op de GvG, alle sectoren vrijgeeft tot InnoGames met serieuze aanpassingen komt.

Ik snap je beweegredenen wel, maar met mijn gilde heb ik het prima naar de zin in GvG. Wij spelen maar in één tijdperk waar we in het begin hard hebben geknald, en nu rustig zitten te rentenieren. Om ons en andere gilden de dupe te laten worden van dit probleem waar wij overduidelijk niets mee te maken hebben, vind ik echt te lelijk. Trek je gewoon terug uit GvG, verpest het niet voor anderen.
 

DeletedUser3842

Guest
Mijn mening/suggestie om de 'oneerlijke strijd' van grote spelers in lagere tijdperken aan te pakken..:

Zelf denk ik dat het een goed is om net als buurten waarin spelers worden ingedeeld, gildes ook in te delen in tijdperken waarin ze kunnen vechten.
Dus als een gilde alleen leden heeft in het MTP, kan die gilde alleen vechten in het MTP.
Hebben ze in de gilde ook spelers uit lagere tijdperken dan kan de gilde (of die spelers) ook strijden in lagere tijdperken.
Dus op de een of andere manier de TT van de betreffende spelers vastknopen aan het tijdperk waarin ze voor GvG actief kunnen zijn.

kom maar met de reacties..
 

DeletedUser2383

Guest
het spelen van GVG maakt foe kapot.

ik heb dit al lang ingezien,zelf door GVG stoppen diamant spelers met het besteden van dias.laat 3d maar eens antwoorden hier wat de statistieken zijn sinds GVG er is,,,die zullen wel niet best zijn,weet zeker dat ze niet kunnen zeggen dat GVG een succes is,want dat liegen ze dan!

je hebt al 30uur geen antwr gehad,,,nou ik wacht al weken op antwr hier,,,maar die krijg ik maar niet!

Wat je inderdaad ziet is dat de grote spelers ermee kappen of dat ze in ieder geval geen diamanten meer kopen.
Ook ik zal er geen geld meer insteken. Bovendien ben ik de laatste 3 a 4 weken ook alleen nog maar aan het innen en heel af en toe vecht ik nog wat.
En het ergste is dat ik mijn 15e plaats op de ranking gewoon zo kan behouden.... Er is dus ook totaal geen concurrentie meer in de top.

Bijna alle topspelers doen het nu rustig aan, omdat het spelplezier weg is. We moeten nu inderdaad ruim 1 week met de hele gilde sparen om 1 sector te veroveren, terwijl eendagsgildes ze inderdaad rustig af kunnen pakken. Ook wij van The Avengers zijn niet echt tevreden over de gang van zaken nu!
 

DeletedUser1798

Guest
Veel spelers hebben kunnen proeven van GvG in de beta-versie, en waren
vol-enthousiast.
Dat zijn nu de klagers.
Vreemde zaak.
Je wist toch waar je aan begon.
 
Bovenaan