Schade verschil aanval /verdediging!!

DeletedUser

Guest
Ok ik moet dit effe kwijt.

We worden allemaal wel eens aangevallen.
En de ene speler heeft aanval en verdediging bonus,de ander minder of niet.

Maar er valt mij iets op,wat ik raar vind.

Let op ,dit is een voorbeeld.

Speler U heeft 110% aanval+verdediging tijdens de aanval.
Speler M heeft 200% verdediging.

Speler U gebruikt fauseliers en jagers.
Speler M gebruikt fauseliers en lanciers.

Kijk dat een jager 3 tot 4 strepen van een lancier afschiet is normaal,want dat is de lanciers zijn zwakke punt.
Maar die fauselier zou dan maar 2 strepen schade moeten doen.
Want normaal als beide spelers geen extra bonus gebruiken, heeft een fauselier minstens 4 schoten nodig om een lancier om te leggen.
Tussen de aanval en verdediging zit nog steeds 90% verschil ,en speler U schiet met zijn fauseliers in 3 schoten een lancier neer.

Mijn vraag is hoe the hell kan dat.
Als ik iemand aanval met 70% aanval+verdediging(fauselier) tegen iemand die 40% verdediging heeft(lancier),moet ik 4x schieten.
De schade is heel onregelmatig,en slaat soms nergens op.
Er klopt afentoe werkelijk geen ene reet van.

Wie kan dit uitleggen hoe dit werkt.
Heeft er hier iemand een goede verklaring voor.
OF is het een fout in t spel.

gr marcus
 

DeletedUser

Guest
Ik kan het je niet uitleggen...
Maar ik kan je wel vertellen dat het geen fout is.
 

BeeVee

Lid
Ik vermoed dat dit te maken heeft met terreinbonus. Eenheden kunnen ook sterker worden afhankelijk van het terrein (bos, struik, open vlakte, heuvels...)
 

DeletedUser1138

Guest
Ik heb hier ook weleens om uitleg gevragen mbt schurk en 100 schade. die 100 schade doet de schurk alleen bij eenheden die lager dan hem zijn..... er zit een soort 'geheime' formule achter bij eenheden uit zelfde of hoger tijdperk geloof ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Terein bonus heeft hier niks mee te maken ze stonden gewoon op het gras.
Zelfs met terein bonus zouden ze die lanciers niet met 3 schoten kunnen neer maaien,dit klopt gewoon niet.
Die lancier hebben zelfs van hun eigen, een bonus tegen klein berijk.

Dus terein bonus of niet,dat kan nooit zoveel verschil uitmaken.
Het klopt gewoon niet.
 

DeletedUser4162

Guest
Eenheden hebben geen constante aanval.
Er staat ook gewoon letterlijk bij 'Verwachte aanval 4-6' (4-6 is een voorbeeld kan van alles zijn natuurlijk)

Dus als je aanvalt kan je 4,5 of 6 strepen schade aanbrengen. Hoe er tussen deze 4-5-6 word gekozen weet ik niet.
 

DeletedUser1138

Guest
ga als je aanvalt maar eens op het poppetje van de tegenstander staan en kijk bij verwachte schade. dit heeft met die formule te maken. ik val net aan met een fuselier met 61 schade tegen een kruisboog met verdediging 13.. deze houdt na 1 schot toch 2 streepjes over...
 
Bovenaan