Rotsen in vechtmap

DeletedUser

Guest
Hey.

het vechten hierop is vooral strategisch gericht met zijn 8vs8.
Wat ik dacht is: om de vakken met de rotsen niet als staan plaats te gebruiken.

Dus, je kan niet op de rots gaan staan maar je moet erlangs gaan.
Dit zou de map moeilijker maar ook strategischer maken imo

wat denken jullie?
 

DeletedUser

Guest
Het is al zo dat paarden niet over rotsen heen kunnen. Verder is het strategische effect dat het je troepen trager maakt.

Wat ik wel vervelend vind is dat ik moerassen slecht van normale grond kan onderscheiden.
 

DeletedUser

Guest
ja heb ik al opgemerkt, maar je kan er toch nog gaan opstaan in bepaalde gevallen.. In het echt gingen ze er ook rond en niet ervover :p
nuja dat zijn kleine dingetjes natuurlijk :) als het komt leuk, komt het niet ook leuk .. maar ik zag het vooral om maar tactosche redenen zoals iemand vastzetten en dergelijke
 

DeletedUser58

Guest
Ik had nog de hoop dat boogschutters meer range hadden op de rotsen xD was met niet eens opgevallen dat ruiters er niet overheen konden :)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb liever dat de boogschutters juist niet door rotsen heen kunnen schieten. :p
 

DeletedUser

Guest
Ik zou alvast ook enkele wijzigingen willen zien:

Moeras: negatief effect (-1 op verdediging)
Bos en struiken: positief effect op alle eenheden (verdediging) wanneer er wordt gevochten tegen afstandswapens (een doelwit in een open veld lijkt me makkelijker te raken dan één die verscholen zit in een bos; de bonus is nu enkel van toepassing op speermannen)
Heuvels: +1 bereik voor langeafstandswapens
Bos: vertraging (-1) bij verplaatsen van cavalerie en artillerie
Ambush: +1 aanval bij het aanvallen van een eenheid in een bos, terwijl ook jouw eenheid in het bos zit (enkel geldig bij de eerste aanval indien de eenheid nog niet gevochten heeft)

Heb nu nog niet elke situatie uitgetest dus mss dat er wel dingen zijn die ik zeg die er al inzitten.
 

DeletedUser

Guest
Op het slagveld wil ik ook nog wel een aantal dingen zien veranderen zoals dat alleen boogschutters/slingeraars,... op de rotsen kunnen gaan staan en dat ze daar dan iets meer bereik hebben. Katapulten horen er wel niet bij :p Maar dit is nog maar één van de dingen die ik graag zou zien veranderen. Een negatief effect als je in moeras staat zoals Aymon zegt lijkt me ook wel logisch.
 

DeletedUser

Guest
Ik zou alvast ook enkele wijzigingen willen zien:

Moeras: negatief effect (-1 op verdediging)
Bos en struiken: positief effect op alle eenheden (verdediging) wanneer er wordt gevochten tegen afstandswapens (een doelwit in een open veld lijkt me makkelijker te raken dan één die verscholen zit in een bos; de bonus is nu enkel van toepassing op speermannen)
Heuvels: +1 bereik voor langeafstandswapens
Bos: vertraging (-1) bij verplaatsen van cavalerie en artillerie
Ambush: +1 aanval bij het aanvallen van een eenheid in een bos, terwijl ook jouw eenheid in het bos zit (enkel geldig bij de eerste aanval indien de eenheid nog niet gevochten heeft)

Heb nu nog niet elke situatie uitgetest dus mss dat er wel dingen zijn die ik zeg die er al inzitten.

Awesome!

*10tekens*
 
Bovenaan