Research teelt uit bronzen tijdperk alleen geld laten kosten

dhaes

Lid
tl;dr: Laat Teelt uit bronzen tijdperk alleen geld kosten om te voorkomen dat mensen niet verder met het spel kunnen. Het stadhuis geeft altijd geld.

---

Ik weet niet of dit al eerder voorgesteld is, maar ik denk het toch even op te gooien.

Ik zat me een beetje te vervelen en vroeg me af of het mogelijk was dat mensen zich klem konden spelen. Hierop doelde ik alle resources zoveel mogelijk te depleten om te kijken of het onmogelijk was nog dingen te bouwen.

In zeer veel gevallen bleek dit niet mogelijk, omdat schattenzoektocht altijd de benodigde resources aanlevert waardoor het onmogelijk is jezelf klem te spelen (je krijgt altijd resources waardoor je hutten en jachthutten kunt bouwen). Het is daarentegen wel mogelijk om je aan het begin klem te spelen, voordat je schattenzoektocht krijgt (je hebt beide geld en voorraden nodig het vrij te spelen). Daarom de voorstel om Teelt alleen geld te laten kosten.

Begrijp me niet verkeerd. De voorstel lijkt onnodig omdat iemand gemakkelijk opnieuw kan beginnen (of met geld toch goederen te kopen). Maar het is een mogelijke zwakte in het spel, wat reden is om dit voor te stellen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser10486

Guest
Je kan de jachthut al bouwen voordat je Teelt hebt, dus daar kan je je ook niet klem spelen.
 

dhaes

Lid
Je kan de jachthut al bouwen voordat je Teelt hebt, dus daar kan je je ook niet klem spelen.

Daar heb ik al naar gekeken. Het blijkt dat als je geen hutten hebt staan, je ook geen jachthutten kunt bouwen. Hutten kosten daarentegen voorraden, dus als de voorraden weg zijn kunnen er geen hutten en daarom ook geen jachthutten gebouwd worden.

(het alternatief is om beide hutten en jachthutten geld te laten kosten is ook een idee, maar zou naar mijn mening een zwaardere impact hebben dan toegankelijkheid tot Teelt)
 
Laatst bewerkt:

Mr.Quib

Actief lid
Ik denk dat je voorraden bedoelt ipv goederen. In bovenstaand geval kun je gebouwen verkopen en daarmee wat voorraden binnen halen.
 

dhaes

Lid
Ik denk dat je voorraden bedoelt ipv goederen. In bovenstaand geval kun je gebouwen verkopen en daarmee wat voorraden binnen halen.

Voorraden en goederen. Speel dit spel al jaren maar ik haal die 2 nog steeds door elkaar.

Dit klopt. maar het is daadwerkelijk mogelijk om met kopen en verkopen geen voorraden te hebben om meer te kunnen bouwen. Als je dan geen hutten meer hebt staan (60 (?) voorraden), kun je ook geen jachthutten bouwen omdat je geen mannetjes hebt om ze te kunnen bouwen.

Ik ben me er bewust van dat het dom is deze acties uit te voeren, maar ik herhaal even: Het heeft weinig impact op het speelbaarheid van het spel, maar vanwege het zelf/ ander blokkeren (en het feit dat het uberhaupt mogelijk is) en daarom het spel onspeelbaar te maken is, was reden om het voor te stellen.
 

dhaes

Lid
Deze mogelijkheid lijkt me een enorme uitzondering. Dan moet je echt alles verkocht hebben behalve je stadhuis ;)

Dat klopt. Een persoon moet dermate destructief zijn naar eigen account om het te bewerkstelligen. Hence de "domheid". Maar dat betekent niet dat het misbruikt kan worden. Een ander persoon met de doel het te verpesten en te blokkeren kan het ook misbruiken.

Als ik uit ga van Europees (Nederlands?) nuchterheid, dan gebeuren dat soort dingen niet. Maar zo vanzelfsprekend is het niet. Dus ik zie dit meer als een "better safe than sorry" situatie. De inpact is niet groot, de aanpassingen lijken me niet groot. Het is hopelijk een food for thought: Dit zijn allemaal inschattingen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Deze mogelijkheid lijkt me een enorme uitzondering. Dan moet je echt alles verkocht hebben behalve je stadhuis ;)

Als je alles verkoopt krijg je ook weer munten en voorraden en kan je weer opnieuw beginnen.
 

dhaes

Lid
Deze mogelijkheid lijkt me een enorme uitzondering. Dan moet je echt alles verkocht hebben behalve je stadhuis ;)
Als je alles verkoopt krijg je ook weer munten en voorraden en kan je weer opnieuw beginnen.

Zoals al eerder vermeld is. Als je herhaaldelijk koopt en verkoopt kun je geen hutten meer kopen en dan uiteindelijk geen jachthutten bouwen omdat je geen mensen hebt om ze te runnen.

Dat klopt. Een persoon moet dermate destructief zijn naar eigen account om het te bewerkstelligen. Hence de "domheid". Maar dat betekent niet dat het misbruikt kan worden. Een ander persoon met de doel het te verpesten en te blokkeren kan het ook misbruiken.

Wat ondanks een vergezochte gedachte is, wel mogelijk is.
 

DeletedUser

Guest
Zoals al eerder vermeld is. Als je herhaaldelijk koopt en verkoopt kun je geen hutten meer kopen en dan uiteindelijk geen jachthutten bouwen omdat je geen mensen hebt om ze te runnen.

Nou en? Als je jezelf de grond in wil boren, moet je dat zeker doen. Het kost best wel moeite om het spel voor jezelf te verklooien. Dat hoeft echt niet beloond te worden met een escape.
 

dhaes

Lid
OOT: Dit is niet echt een reply waarop ik een reactie heb. Het laat meer zien hoe mensen kunnen denken over anderen. Is dit toepasselijk voor de topic?

anyways, IT: Andere mensen kunnen denken grappig te zijn en andermans accounts te blokkeren. Beetje vergezocht misschien, maar het is mogelijk.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
OOT: Dit is niet echt een reply waarop ik een reactie heb. Het laat meer zien hoe mensen kunnen denken over anderen. Is dit toepasselijk voor de topic?

Ja. Jij komt met een vergezocht probleem waarbij iemand zichzelf moedwillig vast zet in het spel en verwacht dan dat daar ook nog eens een oplossing voor komt.

anyways, IT: Andere mensen kunnen denken grappig te zijn en andermans accounts te blokkeren. Beetje vergezocht misschien, maar het is mogelijk.

Het is ook mogelijk dat je door een meteoriet geraakt wordt en niet meer verder kan spelen.
 

dhaes

Lid
Ja. Jij komt met een vergezocht probleem waarbij iemand zichzelf moedwillig vast zet in het spel en verwacht dan dat daar ook nog eens een oplossing voor komt.



Het is ook mogelijk dat je door een meteoriet geraakt wordt en niet meer verder kan spelen.

In Nederland, ja. Dat is onze nuchterheid kijkend naar deze situatie. We verwachten dat het niet zal gebeuren en dat het daarom onnodig zal zijn. Maar ik beroep me op de opmerking dat het feitelijk mogelijk is, en daarom een "zwakte" is. Het bespaart administratie de mogelijkheid hele accounts te moeten resetten als een persoon gehackt is.

"Better safe than sorry"
 

dhaes

Lid
Sorry voor de dubbelpost:

Ik heb contact gehad met support en ze zijn op de hoogte van de situatie. Deze topic kan op zich gesloten worden.
 

DeletedUser10486

Guest
In andere games heb ik al wel eens gehoord dat een hacker het spel van één van de topspelers om zeep geholpen heeft. Maar wie zou er nu het spel van een bronstijd speler willen hacken? "Teelt" kan je de eerste dag al hebben als je wil.
 

DeletedUser

Guest
Dit topic wordt gesloten, op verzoek van de voorsteller.
 
Bovenaan