Besloten spel Regels RPG

DeletedUser

Guest
Beste mensen,

Hier zijn even de RPG-regels, voor wie ze nog niet kent;)


Regels van de Inloop- RPG:

Characters:
- 1 actief character per RPG.
- Als je een character niet meer wil gebruiken, kan je die uit het verhaal schrijven en met een nieuwe character verzinnen. Het kan echter zijn dat de DM (Dungeon Master [spelleider]) zegt dat er momenteel geen nieuw character ingeschreven kan worden. Dan moet je even wachten.
- Alle characters zijn in principe toegestaan: van mismaakte reuzen tot boeren met dwerggroei. De DM bepaald of er speciale characters (bijv. Dieren) mogen meedoen.
-Altijd een characterbeschrijving via de DM inleveren, en eerst wachten tot hij/zij je character goedkeurt voordat je hem gaat gebruiken!


Regels en richtlijnen
- Je mag de NPC's en de DMC's beperkte handelingen laten verrichten, zoals bier brengen bijvoorbeeld.
- Je mag je character alle handelingen laten verrichten die je leuk lijken, maar andermans characters handelingen laten verrichten (= godmodden) is NIET toegestaan.
- Geef mensen en NPC's de kans zich te verdedigen, dus schrijf niet: de steen trof Kingmike50, maar schrijf: de steen schoot op Kingmike50 af.
- Houd de gevechten eerlijk; schrijf niet teksten voor je tegenstander maar laat die door iemand vertolken, zoals de DM of de RPGhoster (Kingmike50)
- Powerplayen is in beperkte mate toegestaan. Dit houdt in dat het mag zolang je het leuk houdt voor andere spelers. Zodra wij vinden dat de macht van een personage de lol uit het verhaal haalt, zullen we je daarop attent maken en je vragen je macht in te perken.
- Kaap het avontuur niet. Geef je medespelers tijd om ook te posten, dus als mensen een tijdje niet kunnen posten schrijf ze dan niet 'het verhaal uit'. Ben je een tijdje afwezig, dan is het makkelijk als je dit even appart vermeld (bijv. in een van de spamtopics, totdat ik zelf een topic hiervoor heb aangemaakt).
- Let erop dat alle personages op recente ontwikkelingen zouden moeten kunnen inspelen. Als je schrijft 'Een uur later ging Kingmike50 naar de andere kamer' plaats je Kingmike50 daarmee in een andere tijd. Dit levert chronologische problemen en beperkingen in vrijheid op.
- Een RPG is geen wedstrijd. Kritiek ten opzichte van schrijfwijzes en spelfouten wordt over het algemeen niet gewaardeerd. Als het echter echt storend voor het spel is, kun je het aan de DM melden, die daarna de desbetreffende persoon aanspreekt.
- Let op: Leestekens zijn van zeer groot belang! Ze maken het verschil tussen roepen en fluisteren, tussen wat iemand zegt en wat iemand denkt, tussen wat iemand doet of al gedaan heeft. Een enkel fout leesteken of een leesteken vergeten, en een verhaal kan een comleet andere wending nemen. Let hier daarom alsjeblieft op!

- De spin-offs starten vanuit een andere RPG en krijgen de volgende titel: Spin-off [nummer]: [titel] [nummer] [IC/OC]
- als je zelf een spin-off begint word je daar automatisch de DM van, als je dit niet wilt kan je aan Kingmike50 vragen of hij het van je over kan nemen (Dit houd niet in dat ik dit altijd doe. Als ik het druk heb, of het nut er niet van inzie, kan ik weigeren). Je moet ALTIJD eerst aan de DM van de hoofdlijn van de desbetreffende RPG vragen of je een Spin-off mag starten.
- Bij elke RPG worden de NPC's bestuurd door de DM. Hij kan echter ook iemand aanwijzen die enkele NPC's bestuurd.


Voorwaarden voor meerdere karakters in uitlopers van dezelfde RPG (bijv. Spin-off's)
-Je moet grammaticaal goede teksten kunnen schrijven
-Je moet zorgen dat je teksten ook daadwerkelijk inhoud hebben
-De meerdere karakters mogen niks met elkaar te maken hebben (uitzonderingen nagelaten)
-Je moet actief zijn bij de RPG, zowel bij het IC-gedeelte als het OC-gedeelte
-Je moet met elk van je karakters zo actief mogelijk spelen

Ook is het zo dat als er al teveel mensen meerdere karakters hebben, je geweigerd kan worden (zelfs als je aan de bovenstaande voorwaarden voldoet!) omdat anders de kans groot is dat meerdere verhalen door elkaar heen gaan lopen.

Indien je aan de genoemde punten voldoet, mag je een bericht aan mij (Kingmike50) sturen met het verzoek om meerdere karakters aan te maken. Dan zal ik bepalen of je verzoek mogelijk is.



Begrippenlijst
RPG: Role Playing Game - een spel waarin iedereen zijn eigen character vormgeeft en bestuurd.
Text-Based RPG - RPG waarin je alles wat je personage doet opschrijft.
Character: personage
IC: In Character - je beschrijft het verhaal vanuit de ogen van je personage.
OC: Out of Character - je praat als de speler over de RPG
Powerplay: Je personage ongeloofwaardig sterk maken. De absolute macht over tijd aan je character geven, bijvoorbeeld.
NPC: Non-Player Character - alle personages die niet door een speler worden bestuurd.
DM: Dungeon Master - persoon die de controle heeft over NPC's en dingen als gebeurtenissen. (een storm die het dak eraf waait, bijvoorbeeld).
Godmodden: Het besturen/controle overnemen van andermans Character en/of gebeurtenis


Mochten er nog vragen zijn, dan kun je die altijd aan Kingmike50 stellen (via een PB of een OC Topic van een RPG)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
slechts een deel is van het PF forum hoor. Ook een deel zelf geschreven;)
 

DeletedUser

Guest
Sorry kon het niet laten.
Maar zal me nu stil houden hier want dit is niet ontopic

Mike misschien kun je er ook nog iets in zetten over het belang van leestekens.
Is denk ik wel handig
 

DeletedUser

Guest
Misschien kunnen we voortaan ook telkens boven de post zetten om welk karakter het precies gaat, voor de overzichtelijkheid.
 

DeletedUser

Guest
Ik bedoel iets anders: Dat je telkens boven je bericht de naam van je karakter zet. Op het begin is dat wel handig, want dan weet je nog niet uit je hoofd wie precies welk karakter bestuurt. Als je door de tekst heen scrollt, zie je zo wel meteen om welke karakters het gaat zonder dat je dat uit de tekst hoeft op te maken.
 

DeletedUser

Guest
Tja, ik ken alle karakters inmiddels uit mijn hoofd, maar voor degene die dat niet kennen en die geen zin hebben om de hele tijd naar het characterlijst-topic te gaan, kan het handig zijn.

Ik laat het echter aan de spelers zelf om te beslissen of ze dit doen of niet.
 
Bovenaan