rare goederen

ik ben al eens een toppic tegen gekomen over asbest, ja idd dat is heel erg, want het is al jaren lang bekend dat dat heel heel slecht is, maar waar ik ik meer mee zit is de levertraan, en uiteraard de zijde, die komt twee keer voor ook nog een keer als 'theezijde, en koraal vind ik ook niet kunnen.
ik snap dat levertraan historisch gezien belangrijk is, maar ik zou het echt heel beroerd vinden als ik dat toevallig als grondstof krijg, ik ben al jaren vegetarisch nl, ik ben ook niet blij met de slagers en looierijen, enz, maar daar kan ik teminste nog zelf voor kiezen, zijde is vreselijk, daar worden de rupsen levend voor gekookt, en koraal, nou ja dat zijn zeg maar de longen van de oceaan toch, als ik et me goed herinner, dat moet je gewoon laten zitten en vooral niet mee gaan handelen, dus als ik zo een tijdperk ga bereiken, en ik tref toevallig de verkeerde grondstof, word ik gedwongen om hele hele foute dingen te gebruiken, ik weet niet of ik dat trek hoor, ik vindt het nu al heel erg als ik ze op de goederenlijst zie staan,dus bij deze het verzoek aan inno, om wat meer met de natuur, de planeet, en alles wat er op leeft begaan te zijn , en dit soort goederen te vervangen alsjeblieft
 

Graecus 002

Actief lid
Voor hout (en ebbenhout en papier) moet je heel veel bomen kappen, dat is ook niet zo goed
Cokes zijn ook heel slecht voor het milieu, net als benzine
Van plastic is de volledige oceaan vervuild
Algen zorgen ook voor heel veel O2, net als plankton

Er zullen wel nog andere dingen zijn waarover slechte verhalen zijn, moet je die dan allemaal gaan veranderen? Door wat? Want ook voor die alternatieven zullen er tegenstanders zijn... Zoals nietje al zegt, ga je nooit vechten in dit spel omdat je geen eenheden wil doden?
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Dus de historie moet herschreven worden omdat er in de loop van de eeuwen andere inzichten zijn. Feit blijft dat deze goederen verbonden aan hun tijdperk er geweest zijn en goed of fout medeverantwoordelijk zijn voor het feit dat je je druk maakt via een technologie wat er niet geweest was zonder deze producten in een spelletje wat deels probeert historisch juist te zijn.
 
nietje,ja hoor, met virtuele legerheden afslachten heb ik helemaal geen probleem, met oorlog in het echt in principe ook niet, dat zijn dingen die mensen elkaar aan doen, echter,dieren hebben meestal geen keus

graceus,bomen kappen is ook heel slecht ja, als mensen plastic zouden opruimen, zou de oceaan niet vervuild zijn, we hebben mail, en gerycled papier,maar idd die twee zie ik ook niet terug in de goederenlijst, cokes en benzine zijn al lang op hun retour, we hebben nu elctrische autos, algen zorgen idd voor co2, ws omdat er teveel dieren afgeslacht zijn die die algen zouden kunnen eten

bull spirit, nee de histori hoeft nie herschreve te worden,hoe kom je daar nou weer bij, dat suggereer ik ook helemaal niet we zouden kunnen leren van onze fouten, maar ik hoef niet perse in een spelletje gecofronteerd te worden met onze fouten, voor een aantal jaren waren walvissen een heel nuttig produktie item voor ons,, misschien wel zon jaar of vijftig, maar tegenwoordig worden ze nodeloos afgeslacht, en niet perse voor de produktie van levertraan die komt tegenwoordig van visse, als je maar deels historisch bezig bent, heb je helemaal de mogelijkheid dit soort dingen dus te schrappen


dat was teminste nog een beetje eerlijk manne in een houte bootje tegenover zon beest, niet dat ie veel kans had, maar ieg meer als tegenwoordig

nietje, je hebt trouwens wel een punt, ik ga men bereden legereenheden eruit gooie, behalve de bronsruiters,die pleur ik fijn ergens in een wei
 
Laatst bewerkt:

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De goederen die nu eenmaal beschikbaar zijn in dit spel zullen niet worden gewijzigd. Ik begrijp ergens waarom je het zegt, maar ik wil je er toch wel op wijzen dat dit een virtueel spel is. Het is gebaseerd op gebeurtenissen uit het verleden.

Dat het niet diervriendelijk is geweest in het verleden, ben ik met je eens. In de huidige tijd nemen we ook andere beslissingen dan men toen deed. Met dit spelletje wat we virtueel spelen, gaan er geen echte dieren van lijden.

Het is nu eenmaal zo zoals het is. Als we hier over gaan vallen, dan denk ik dat het einde al te ver zoek is.
 

53 K-Aman

Actief lid
moet zeggen dat de ontwerpers een wrang gevoel voor humor hebben. Na eindelijk te hebben uitgebreid naar een nieuw tijdperk, heb ik ook de asbest fabriek geïnstalleerd
en tot mijn lichte verbazing geeft de animatie een situatie waar brokken ruwe asbest uit de mijn in een lift naar een hogere deel van de fabriek worden gebracht terwijl de asbest als een waterval stuift!
en dat terwijl juist de fijne asbest deeltjes zo dodelijk zijn. vaste asbest platen waren eigenlijk best safe, maar ze moesten niet breken of verkruimelen.
 
Ik geef de spelmakers gelijk.. Dit waren nu eenmaal belangrijke goederen in die tijden. Dat jaren later wordt aangetoond dat iets minder goed is, veranderd de geschiedenis niet... Wees blij dat het belangrijkste handelsmiddel van het koloniale tijdperk 'slaven' er niet tussen zit...
 

bonke35

Actief lid
we gaan gewoon de goedjes van de smidjes ed vervangen voor i phones, tablets, wifi versterkers enzz
 
Bovenaan