PvP Puntentelling is waardeloos

DeletedUser

Guest
Goedendag,

Ik ben hard aan het PvP'en gegaan om een flinke voorsprong op te bouwen op de rest van mijn buurtjes. Ik heb heel wat gevechten uitgevoerd en mijn blijheidspercentage stond op 120%. Tot mijn verbazing zie ik dat een medespeler bijna de helft minder gevechten uitgevoerd heeft en mijn score bijna evenaard en als dat zo doorgaat komt hij mij zeker met gemak langzij.

Dit frustreert enorm en vind 't daarom erg jammer dat ik zoveel tijd erin gestoken heb. Ik heb een printscreen als bijlage bijgevoegd:
Aanval statestiek FoE.jpg

Ook heb ik de speler zelf gevraagd hoe het kan dat hij zoveel hoger dan mij scoort, waarop hij antwoorde dat hij zelf ook geen bal van de puntentelling snapt en het dus niet wist.

Vriendelijke groet,

StingerArmy
 

DeletedUser3948

Guest
Het aantal gevechten is niet bepalend. Wat bepalend is, is tegen welke legers je het opneemt. Het kan zijn dat je tegenstander alleen de 'grote' buren pakt of veel op de kaart vecht. Elke eenheid die je verslaat levert een vast aantal punten op. Wat er dan van je score af gaat, is de schade die je zelf oploopt.

Goedendag,

Ik ben hard aan het PvP'en gegaan om een flinke voorsprong op te bouwen op de rest van mijn buurtjes. Ik heb heel wat gevechten uitgevoerd en mijn blijheidspercentage stond op 120%. Tot mijn verbazing zie ik dat een medespeler bijna de helft minder gevechten uitgevoerd heeft en mijn score bijna evenaard en als dat zo doorgaat komt hij mij zeker met gemak langzij.

Dit frustreert enorm en vind 't daarom erg jammer dat ik zoveel tijd erin gestoken heb. Ik heb een printscreen als bijlage bijgevoegd:
Bekijk bijlage 825

Ook heb ik de speler zelf gevraagd hoe het kan dat hij zoveel hoger dan mij scoort, waarop hij antwoorde dat hij zelf ook geen bal van de puntentelling snapt en het dus niet wist.

Vriendelijke groet,

StingerArmy
 

DeletedUser

Guest
Het aantal gevechten is niet bepalend. Wat bepalend is, is tegen welke legers je het opneemt. Het kan zijn dat je tegenstander alleen de 'grote' buren pakt of veel op de kaart vecht. Elke eenheid die je verslaat levert een vast aantal punten op. Wat er dan van je score af gaat, is de schade die je zelf oploopt.

Aha, dan moet die speler wel veel op de kaart aanvallen, want ik val al mijn buren aan en die hebben veelal een zwakke verdediging staan. Ik vecht nu tegen ijzertijd eenheden op de continent kaart... die zijn bijna niet te verslaan met mijn huidige leger.
 

ojbojb

Actief lid
Gewoon doorgaan StingerArmy. Je komt er van zelf achter wat het meeste oplevert, meestal zijn dat de kaart gevechten, zeker in het begin. Later hebben je mede-spelers in de buurt ook sterkere troepen staan en kun je daar meer punten verzamelen.
 

DeletedUser5491

Guest
Vergeet niet dat ook je opgelopen schade invloed heeft op de punten die je krijgt.
Als je een gevecht wint, maar er staat nog net 1 eenheid half wankel overeind, dan krijg je beduidend minder punten dan wanneer je het gevecht gewonnen zou hebben zonder ook maar iets van schade opgelopen te hebben :)

Ik heb een printscreen bijgevoegd om je te laten zien hoe mijn toren er nu uitziet, en heb ook minder gevechten gevoerd dan de nummer 2, maar sta een straatlengte voor :cool:

http://tinypic.com/r/2ngeakj/5
 

DeletedUser275

Guest
Ik zie dat een deel van mijn oude gilde genoten nog samen zitten.

Als je wil weten hoe je punten berekend worden, dan moet je na een gevecht eens met je muis boven op de punten gaan staan die je voor dat gevecht gekregen hebt.
 

DeletedUser4162

Guest
Als jou buur met minder aanvallen in verhouding meer punten heeft kan het ook zijn dat hij de spelers die bijvoorbeeld alleen 2 speermannen heeft staan (die maar 216 punten opleveren) niet aanvalt.

Als in jou buurt 79 spelers zitten.
40 zonder verdediging (leveren 216 punten per speler op)
en 39 met een gemiddelde verdediging (voor het gemak zeggen we dat die 1000 punten per speler opleveren)

Jij valt alle 79 buren aan.
Zonder schade aan jou kant zou je dan 47.640 punten hebben met 79 gevechten.

Ik zit in jou buurt en val alleen de mensen aan met een verdediging. die 39 spelers dus.
Ik heb dan 39.000 punten met 39 gevechten.

En daarnaast speelt er nog een factor mee, namelijk hoeveel schade/doden je hebt opgelopen. Meer schade = minder punten

Ook word er in het resultaat van een gevecht getoont hoeveel punten je verloren hebt door schade/doden

Resultaat.jpg

En als laatste, je zit volgens mij nog in het begin van dit spel.
Dan moet je het meeste nog ontdekken, zodra je wat verder in het spel zit zul je heb beter begrijpen..
 
Bovenaan