punten verandering bij versie 0.30

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser3120

Guest
Met de update zullen de punten niet herberekend worden, de nieuwe getallen gelden enkel voor nieuwe gebouwen. Als je een gebouw verwijdert, dan wordt eveneens de nieuwe puntenwaarde afgetrokken.

Ik snap niet waarom de punten van gebouwen die je met een event kon krijgen, zoals het kerkhof, banketbakkerij enz worden veranderd. Volgens de uitleg worden de punten niet opnieuw herberekend, maar als je ze weghaalt wordt wel de nieuwe waarde er vanaf getrokken. Maar deze gebouwen kan je niet meer bouwen (ik neem tenminste aan dat dit unieke gebouwen zijn en niet via een ander event terugkomen), en dus is de enige verandering dat als je ze weghaalt je uiteindelijk een negatief saldo qua punten overhoudt (en niet 0). Voor standaard gebouwen, die je weer kan terug kan bouwen kan ik me daar nog bij neerleggen, maar dus niet voor die speciale gebouwen (leuk trouwens hoor de waarde van een kerkhof in de industriele tijd, maar die was nog helemaal niet aanwezig toen je die kon krijgen).
 

DeletedUser

Guest
Ik was toevallig net bezig ook ene topic hierover te maken, maar voor ik postte zag ik dat jij me voor was. Dus dan maar mijn post hiero :).

Met spelversie 0.30 veranderen veranderen de puntenaantallen van flink wat gebouwen. De meeste gebouwen krijgen meer punten: alleen de 1x1 versieringen gaan achteruit qua puntenaantallen.

Met de update zullen de punten niet herberekend worden, de nieuwe getallen gelden enkel voor nieuwe gebouwen. Als je een gebouw verwijdert, dan wordt eveneens de nieuwe puntenwaarde afgetrokken.

Als ik het goed begrijp, dan is het volgende het geval:
  • Als je voor de update een kerk bouwt, is hij 333 punten waard. Als je er nog een na de update bouwt, is die 500 punten waard. Dat is samen 833 punten. Als je ze echter beiden sloopt, dan gaan de nieuwe punten eraf, dus verlies je 1000 punten in plaats van 833.
  • Als je voor de update een Menhir plaats, is hij 4 punten waard. Als je hem dan na de update verwijdert, dan gaan er slechts 2 punten van je totaal af.
Klopt dit, en wat vind men ervan?
 

DeletedUser3120

Guest
Ik was toevallig net bezig ook ene topic hierover te maken, maar voor ik postte zag ik dat jij me voor was. Dus dan maar mijn post hiero :).

Met spelversie 0.30 veranderen veranderen de puntenaantallen van flink wat gebouwen. De meeste gebouwen krijgen meer punten: alleen de 1x1 versieringen gaan achteruit qua puntenaantallen.

Als ik het goed begrijp, dan is het volgende het geval:
  • Als je voor de update een kerk bouwt, is hij 333 punten waard. Als je er nog een na de update bouwt, is die 500 punten waard. Dat is samen 833 punten. Als je ze echter beiden sloopt, dan gaan de nieuwe punten eraf, dus verlies je 1000 punten in plaats van 833.
  • Als je voor de update een Menhir plaats, is hij 4 punten waard. Als je hem dan na de update verwijdert, dan gaan er slechts 2 punten van je totaal af.
Klopt dit, en wat vind men ervan?

Ik vind dat erg vreemd, maar misschien moeten we vlak voor de update de stad dan maar volzetten met menhirs ;-)
 

DeletedUser

Guest
Het meest gunstige om neer te zetten per tijdperk:
Steentijd: Menhir of boom (leveren beiden dus 2 punten per vakje extra op)
Bronstijd: Heg (levert 9 punten per vakje extra op)
IJzertijd: Monument (levert 12 punten per vakje extra op)
Vroeger Middeleeuwen: Heg met bloemen (levert 28 punten per vakje extra op)
Hoge Middeleeuwen: Hek (levert 40 punten per vakje extra op)
Late Middeleeuwen: Potplant (levert 60 punten per vakje extra op)
Koloniale tijd: Potplant (alweer!)
Industriële tijd: Brandkraan (levert 76 punten per vakje extra op)
 

DeletedUser

Guest
haha, lekker misbruiken dit systeem :)
Al bij al, wat je verliest of wint met verschillende trucjes zal redelijk beperkt zijn.
 

DeletedUser

Guest
Wat denk je van de grondstoffen die je eraan verliest.. iemand een idee waarneer deze update komt trouwens is natuurlijk wel extra interresant nu..
 

DeletedUser4137

Guest
ik heb net allemaal werkhuizen neer gezet
en ben nog steeds er meer aan t neer zetten maar stel ik verwijder ze allemaal heb ik dus minder punten dan voordat ze er stonden
het enige voordeel is ze waren nu een stuk goed koper er kom 13.000 bij qua kosten !!!!!
 

DeletedUser2162

Guest
Wat verwachten ze nou ? Dat ik alles sloop voor de nieuwe update, inclusief diamant gebouwen en dat ik alles opnieuw neerzet ? Of gewoon alles laat staan en degenen die nog alles moeten bouwen / wel zo gek om allles te herbouwen, met hun punten aan de horizon zien verdwijnen ? Herreken alles, of corrigeer dit net vóór een nieuw tijdperk. Als dit zo is, dan is dit een complete fail van het IT en voor mij strike 2/3 voor FOE.

Echter voor het geval dit een lamme 1 april grap is, zou ik nog niets verkopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
wanneer komt spel versie 0.30 ?
ik vind dit overigens wel belachelijk maar goed.
 

DeletedUser

Guest
Wat verwachten ze nou ? Dat ik alles sloop voor de nieuwe update, inclusief diamant gebouwen en dat ik alles opnieuw neerzet ? Of gewoon alles laat staan en degenen die nog alles moeten bouwen / wel zo gek om allles te herbouwen, met hun punten aan de horizon zien verdwijnen ? Herreken alles, of corrigeer dit net vóór een nieuw tijdperk. Als dit zo is, dan is dit een complete fail van het IT en voor mij strike 2/3 voor FOE.

Echter voor het geval dit een lamme 1 april grap is, zou ik nog niets verkopen.

Je zult degenen die hun stad gaan herbouwen niet aan de horizon zien verdwijnen. De verschillen in waarde zijn niet dusdanig dat je hiermee je puntenaantal kan verdubbelen. Je zal er naar schatting maximaal 3/4 duizend punten mee kunnen verdienen.

Bovendien kost het natuurlijk ontzettend veel munten en voorraden. Die kan je natuurlijk veel beter uitgeven aan ontwikkeling en onderzoek.
 

DeletedUser

Guest
Er zal vast een technische reden achter zitten dat de punten van bestaande steden niet automatisch worden geupdate maar het lijkt me dat er toch (misschien wel veel meer werk) een manier moet zijn om dit "oneerlijke" punten verlies te voorkomen.

De impact hiervan voor de mensen die wel aan hun puntjes gehecht zijn is best groot. Dit kan dan wel een beta zijn maar er zijn (ik niet) wel mensen die voor dit spel betalen middels het kopen van diamanten. Dit betalen voor een beta komt op mij wat vreemd over zeker als halverwege het spel de spelregels op een dergelijke drastische wijze worden veranderd.

Ik heb (grote gebouwen uitgezonderd) even doorberekend wat dit voor mijn stadje zou betekenen met de geposte veranderingen. Op 68.697 punten zou ik er 4155 verliezen bij het vervangen van gebouwen (en met progressie zullen ze allemaal een keer vervangen worden), positieve effect van versieringen is uiteraard mee berekend. Dat is 6% van de waarde van mijn stad (LME).
 

DeletedUser

Guest
Waarom nou weer een nieuw topic hierover maken terwijl er al een discussie over was?; http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?6060-Aanstaande-PUNTEN-HERWAARDERING-van-gebouwen

We hebben hier inderdaad al een topic over. Om alles een beetje overzichtelijk te houden sluit ik dit topic. Je kan gerust nog op elkaar reageren in het andere topic. Ik voeg beide topics niet tezamen, aangezien dat topic dan een beetje onoverzichtelijk(er) wordt. :)

wanneer komt spel versie 0.30 ?
ik vind dit overigens wel belachelijk maar goed.
Een exacte datum is nog niet bekend. We zullen die bekend maken eens we de volledige lijst met wijzigingen van 0.30 aankondigen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan