Promethium

JiePie

Nieuw lid
Speelwereld Cirgard
In Arctische toekomst heb ik ongeveer 3530 promethium nodig. Dat goedje moet je blijkbaar ophalen via de haven.
Kan iemand me uitleggen hoe dit echt werkt en hoe je dit best kan gebruiken?
Enige uitleg over die bemanning die je kan huren. Wat is de betekenis van + of - promethium bij het huren van een bemanningslid?
Is er ergens een handleiding beschikbaar of heeft iemand hier reeds enige ervaring mee?
Momenteel brengt zo'n schip een +/- 30 van dat spul mee op een trip van 24u. Dit zou betekenen dat ik pas over een 10 dagen het eerstkomend onderdeel zou afgewerkt hebben...? Een honderdtal dagen voor het geheel? En dan heb ik het nog niet over de andere benodigde goederen.
Dank bij voorbaat voor alle hulp terzake.
 

Didi 666

Actief lid
Bij plus haal je op , bij min gaat het eraf, maar min heeft dan een ander voordeel, bijv 4 uur sneller.
En ja, je zal de boot moeten laten varen om verder te komen, maar erdoor rammen gaat vanaf Arctisch een stuk minder snel ivm de bijzondere grondstoffen die je nodig bent, is elk tijdperk hierna zo.
Je gebruikt het in principe alleen voor de Techtree of als je wilt voor de kaart
 
Speelwereld Cirgard
In Arctische toekomst heb ik ongeveer 3530 promethium nodig. Dat goedje moet je blijkbaar ophalen via de haven.
Kan iemand me uitleggen hoe dit echt werkt en hoe je dit best kan gebruiken?
Enige uitleg over die bemanning die je kan huren. Wat is de betekenis van + of - promethium bij het huren van een bemanningslid?
Is er ergens een handleiding beschikbaar of heeft iemand hier reeds enige ervaring mee?
Momenteel brengt zo'n schip een +/- 30 van dat spul mee op een trip van 24u. Dit zou betekenen dat ik pas over een 10 dagen het eerstkomend onderdeel zou afgewerkt hebben...? Een honderdtal dagen voor het geheel? En dan heb ik het nog niet over de andere benodigde goederen.
Dank bij voorbaat voor alle hulp terzake.
gewoon even investeren in een RVS dan krijg je dagelijks promethium zolang je in arctisch zit
 

Wildstorter

Actief lid
Zelf geprobeerd te rushen naar Mars vanuit de Toekomst en dit was het resultaat:
4 weken AT
8 weken OT
2 weken VT

Dan weet je wat er mogelijk is om het ineens te doen. Uiteraard kun je VT in 10 minuten doen als je langer in OT blijft hangen alleen word het dan 10 weken OT en 0 weken VT = net zo'n lange reis naar Mars.

Gebruikte strategie: Aanvang AT direct een Ruimtevrachtschip gebouwd en naar level 10 gebracht, vervolgens in 4 weken tijd naar level 42 levelen (ongeveer 1 level per dag). Daarna naar OT en daar doorgaan tot level 91 met ongeveer 1 level per dag. Tegelijkertijd ook nog de bootjes zoveel mogelijk laten varen.

Heb het wel weten te timen met de start van Gildestrijdperken, als je dat niet interesseert zou het een paar dagen sneller kunnen.
 
Bovenaan