Pretentieloze voorstellen om het spelen met FoE aantrekkelijker te maken

Allexi

Lid
Ik ben ook op verschillende andere spelen actief (geweest) en ben daarom zo vrij enkele suggesties te doen die, ik besef het, niet in een handomdraai te verwezenlijken zijn maar m.i. toch het overwegen waard zijn.
1° het leger : De aanvallen in dit spel stellen niets voor. Je wordt alleen voor een voldongen feit gesteld. Waarom niet actief strijden en opties instellen ? Bijvoorbeeld : Je wordt onmiddellijk verwittigd als er een aanval op je nederzetting ingezet wordt en je hebt een half uur tijd om te reageren. Slechts 5 min. voor het eigenlijke gevecht wordt je op de hoogte gesteld van de samenstelling van het aanvallende leger en dan heb je nog kans om je verdediging aan te passen of om je over te geven. In het laatste geval blijft je leger en de gebouwen intact maar moet je wel een buit afstaan. Vele variaties hierop zijn mogelijk.
2° de animaties hier zijn minimaal : figuurtjes met 1 sec bewegingen. Dat kan toch beter. Bijvoorbeeld : aanhalen van grondstoffen uit een centraal magazijn te voet, met kar of vrachtwagen bij de bouw van een nieuw gebouw en het plaatsen van bouwvakkers. Ook kan je voor vervoer zorgen van de verworven voorraden en munten naar een magazijn of de bank. Dan heb je niet alleen die doelloze bewegingen op de paden of wegen zoals nu.
3° ronddraaien van de kaart zodat je gemakkelijker de nu verborgen hoeken en wegen kan bekijken. Het rondraaien van gebouwen ( uitgezonderd stadhuis en GG's ) zal wel teveel gevraagd zijn maar waarom niet ? Het bestaat wel in andere spelen !
Ik weet, ik heb gemakkelijk praten. Dit vereist nieuwe scenario's, creaties en werk maar het zal jullie spel zeker opwaarderen en zeker meer spelers aantrekken en daar gaat het toch om ?
Ik heb nog meer ideeën maar voorlopig houd ik het hier bij. Mogelijk beland alles toch in de prullenmand.
Nog mijn beste creatieve wensen voor 2018.
Allexi
 

Mr.Quib

Actief lid
Al je ideeën zijn in een of andere vorm al een keer voorgesteld en kun je vrij makkelijk vinden via de zoekfunctie. Heb niet zo'n zin om al die discussies weer opnieuw te gaan voeren, maar in het kort:

1. Hierdoor wordt vechten met 80 buren zo goed als onmogelijk. Twee weken geleden nog voorgesteld: https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/stadsverdediging.16676/

2. Meer animaties = meer serverbelasting = trager spel = zeer onwenselijk

3. Staat onder het kopje 'niet voor te stellen ideeën' en daar zal wel een reden voor zijn
 
Bovenaan