plunderen

hoi weet iemand of er een trucje is om plunderen tegen te gaan ik kreeg een opmerking dat ik tips en trucs moest gaan bekijken maar waar staan die
ik zou het fijn vinden als iemand mij dit verteld groetjes
 

nietje52

Actief lid
Op tijd je spullen binnenhalen is het beste natuurlijk.
Verder is er in je taveerne een schild dat zorgt dat je niet aangevallen kunt worden.
Die is vrij duur en duurt 24 uur.
Soms is het al genoeg als je de help-knop gebruikt bij je buren of specifiek de plunderende buur.
En soms kan een vriendenverzoekje ook al helpen.
 

Biervent

Actief lid
Ik plunder alleen bij mensen die geen verdediging opzetten. Zij vinden het blijkbaar niet belangrijk om op hun spullen te passen en dat betekent dat je het mag meenemen.
 

Azgalaxa

Actief lid
Zelf de moeite nemen ook te gaan plunderen. Dan heb je altijd een beter saldo als ze eens wat van jou nemen.
Zelf alles op aanval inzetten en die stadsverdediging links laten liggen. Kost veel fp die je ook in je aanval of iets anders nuttigs had kunnen steken.
Zelf zoveel mogelijk op tijd innen zodat er niks interessants wordt meegenomen. Die koninklijke boogjes of zelfs 8 uur productie uit een goedjes gebouw mogen ze hebben maar van cidermolens met 7fp blijven ze wel af.


Voor wat verder gevorde spelers raad ik de Atlantis aan. Is geen basis gg om te zetten maar als je je account redelijk op orde hebt kan je die wel zetten. Die verdubbelt je plunderbuit.

Plunder bij buren is leuk. De reacties soms ook.


Ik heb volgende advies uit een mainstream film getrokken maar vind hem wel filosofisch correct en heb wat vrij geinterpreteerd : Je speelt om te winnen. Je moet niet gaan voor een strategie om verlies te voorkomen.

Verdedigng opbouwen is er om eventueel verlies te voorkomen. Je wint door zelf je aanval op te bouwen en meer te plunderen.
 

DeletedUser12666

Guest
Er zijn natuurlijk al meerdere opties gegeven maar zorgen dat je je gevecht niet verliest is ook nog een optie en een motivatie om je Zeus, CdM, DvA en TL lekker te boosten.

Zelf val ik wel aan (ivm HC) maar plunder nooit.
 
Ikben vandaag geplunderd door iemand uit hetzelde tijdperk (tenminste zelfde stadhuis) maar had een leger met aanvallers van 2 tijdperken hoger. Ik wist niet dat dit kon. Hoe kan dit ?
 

Graecus 002

Actief lid
Als je verder in je verhaalmissies zit (door op de continentenkaart gebieden te pakken) kan het zijn dat je eenheden uit een hoger tp krijgt.

Edit: Deze zijn dan onafhankelijk en gaan dus zeer snel dood als je niet goed oplet. Je kan ze wel genezen met dia...
 
Ik plunder alleen bij mensen die geen verdediging opzetten. Zij vinden het blijkbaar niet belangrijk om op hun spullen te passen en dat betekent dat je het mag meenemen.
Ineens valt er hier een kwartje :p
Is dat de reden waarom spelers mij soms aanvallen en direct terugtrekken? Ik speel die videofilmpjes altijd af en snap nooit wrom mensen mij aanvallen en gelijk weer terugtrekken :rolleyes:
(Ik probeer idd altijd wel een verdedigend leger te hebben)
 

ZoSIMA

Nieuw lid
Ik vind het erg vervelend als je al verdedigd en toch wordt geplunderd.......... onbegrijpelijk.............. Ik kan het hele spel niet en vindt elke dag wel iets wat ik nooit het forum voor gebruik, omdat ik dacht dat je gelijk lid was........ dus er zit soms dingen in dat ik denk nou doe je het daarvoor .. het kost meer dat ervoor krijgt....... :(
 
Ik plunder alleen bij mensen die geen verdediging opzetten. Zij vinden het blijkbaar niet belangrijk om op hun spullen te passen en dat betekent dat je het mag meenemen.
Maar het zou wel leuk zijn als het spel je uitlegde hoe je dat dan doet. Ik mis eigenlijk echt superveel uitleg... Als je het spel nieuw speelt, heb je zo'n uitlegpoppetje, maar die vertelt nog niet eens de basis en verder zoek je het maar uit... Jammer van zo'n spel! Ik heb bijv. nog steeds geen idee hoe je verdedigt, terwijl ik aan het eind van de vroege middeleeuwen zit. Verder snap ik niks van welk soldaatje je nou waarvoor kunt gebruiken. Dat moet toch ergens uitgelegd worden in het spel?
 

Seconddream

Actief lid
Maar het zou wel leuk zijn als het spel je uitlegde hoe je dat dan doet. Ik mis eigenlijk echt superveel uitleg... Als je het spel nieuw speelt, heb je zo'n uitlegpoppetje, maar die vertelt nog niet eens de basis en verder zoek je het maar uit... Jammer van zo'n spel! Ik heb bijv. nog steeds geen idee hoe je verdedigt, terwijl ik aan het eind van de vroege middeleeuwen zit. Verder snap ik niks van welk soldaatje je nou waarvoor kunt gebruiken. Dat moet toch ergens uitgelegd worden in het spel?

Misschien heb je wat aan deze link

Voor wat je verdediging betreft, in het begin is dat gewoon lastig omdat je vrijwel niks hebt. Het is dus zaak om tijdig je spulletjes te innen en desgewenst kies je een tijdstip wat voor jouw het beste uitkomt. Laten staan betekend vaak plunderen.
Ben je wat verder dan kun je denken aan leger eenheden in je verdediging te plaatsen om in elk geval enige tegenstand te bieden, dit is nog steeds niet voldoende maar beter als niks. Naarmate je verder geraakt zul je merken dat het beter gaat.
Tip, loop niet te snel alle tijdperken af, dit werkt tegen je, bouw liever aan een solide stad voordat je verder gaat.
Mocht je verder nog specifieke vragen hebben, laat dit dan vooral weten, op dit forum is altijd wel iemand bereid je te helpen.
 
Al die miljonairs die kleintjes pakken en plunderen, daar vind ik wat van
Plunderen / aanvallen zou tijdvak gebonden moeten zijn
 

nietje52

Actief lid
Dat is het ook.
Alleen zijn sommige spelers wat langer bezig in een tijdvak en zijn ze dus wat sterker.
Verder kan vrijwel iedereen bij iedereen door de verdediging heen om dat de AI gewoon zuigt.
 
Wat het beste helpt: beseffen dat het maar pixels zijn. Niks meer en niks minder.

Plunderen hoort bij het spel. Je kunt het vervelend vinden of niet. Je kunt het ook vervelend vinden dat je moet wachten tot een gebouw af is.. of niet. Je kunt het vervelend vinden dat je munten nodig hebt om dingen te kopen.. of niet.

De reden dat mensen zo overstuur raken van geplunderd worden, is dat het iets doet met hun ego. Alsof het een persoonlijke queeste is. Laat het los. Richt je niet op verdedigen, dat is een verloren zaak. Ik heb onlangs ALLES qua verdediging verwijderd uit mijn stad. Dat leverde me een SHITLOAD aan ruimte op. En de keren dat ik aanvallen kon verijdelen bleef ongeveer gelijk. Laat het los. Richt je op aanvallen van anderen. Zo pak je meer terug dan je verliest.

En onthoud: plunderen is geen misdaad, het is een door FoE gegeven recht. Het is gewoon geheel volgens de regels. Maak je er niet druk om, de plunderaar doet niks verkeerds.

En blijf bedenken: het zijn maar pixels! zodra je je spel weer weglegt is er niets in de echte wereld van je afgenomen.. behalve dan de tijd die je eraan besteed hebt, die had je ook in de echte wereld kunnen besteden. Als je je zorgen maakt over dat je iets is afgenomen, dan is die tijd misschien wel het meest waardevolle..

food 4 thoughts.
 
Bovenaan