Plunder gebouwen

Hoe plunder ik gebouwen bij de buren?
1707311102882.png
 
Dank Didi voor je reactie, maar ik probeer toch de derde ook.
Helaas de eerste keer verloren, daarom aan jullie de vraag:
De rotzakken geven een extra ronde, daar was ik niet op voorbereid.
Dus, wat is de beste aanvalswijze?
1707482395651.png
 

SonnyWeg

Actief lid
Aanvallen bij de Egyptische nederzetting tellen niet mee voor de plundermissie. Hiervoor moet je toch echt buren aanvallen, van ze winnen en vervolgens proberen te plunderen.

Het gevecht in de nederzetting is trouwens wel makkelijk te doen, maar alleen met de juiste eenheden: 8 Nubische boogschutters. Je begint het gevecht en houdt je eenheden op hun beginplek. Zodra de vijand in de buurt is probeer ja als dat mogelijk is eerst de kamelen te doden. Hou hierbij wel de maximale afstand vanwege de "contact" vaardigheden van de kamelen. Vervolgens val je de strijdwagens aan. Hou hierbij ook rekening dat je voldoende afstand van de olifanten moet houden. Hun bereik is niet groot en ze zijn zwakker tegen boogschutters, maar ze hebben over het algemeen veel kracht. Als laatste dood je de olifanten. De 2de wave houd je dezelfde strategie aan.
 
Aanvallen bij de Egyptische nederzetting tellen niet mee voor de plundermissie. Hiervoor moet je toch echt buren aanvallen, van ze winnen en vervolgens proberen te plunderen.

Het gevecht in de nederzetting is trouwens wel makkelijk te doen, maar alleen met de juiste eenheden: 8 Nubische boogschutters. Je begint het gevecht en houdt je eenheden op hun beginplek. Zodra de vijand in de buurt is probeer ja als dat mogelijk is eerst de kamelen te doden. Hou hierbij wel de maximale afstand vanwege de "contact" vaardigheden van de kamelen. Vervolgens val je de strijdwagens aan. Hou hierbij ook rekening dat je voldoende afstand van de olifanten moet houden. Hun bereik is niet groot en ze zijn zwakker tegen boogschutters, maar ze hebben over het algemeen veel kracht. Als laatste dood je de olifanten. De 2de wave houd je dezelfde strategie aan.
Dank je Sonny,
Ik zag dat ik over de nederzetting in de verkeerde topic had geplaatst. Toch bedankt dat je hebt gericht en als we het dan ook daarover hebben:
Eigenlijk zeg je om alleen de Nubische boogschutters te gebruiken in alle gevechten?
Ik ben nu de tweede Nubische schietbanen aan het produceren, dan de andere drie soorten verwijderen?
 

SonnyWeg

Actief lid
Dat is hoe ik het altijd gedaan heb en altijd heb ik de Egyptische nederzettingen RUIM binnen de tijd gehaald. Altijd na het starten (en na de eerste eenhedenmissies) zo snel mogelijk 2 Nubische boogkampen plaatsen
 
Nu zit ik te bedenken, dat ik waarschijnlijk alleen de Nubische boogschutters nodig heb?
Klopt het dan, dat ik dan alle andere militaire gebouwen kan wegdoen, zodat ik ruimte creëer om andere gebouwen te plaatsen?
Is dat verstandig, of welke eventueel wegdoen en welke ik perse moet behouden (naast de Nubische boogschutters dus).

Zo ziet momenteel mijn landje eruit. Advies is welkom :cool:
 

Bijlagen

  • Overzicht Oud Egypte.jpg
    Overzicht Oud Egypte.jpg
    648,4 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:

SonnyWeg

Actief lid
  1. Na missie 3 kun je inderdaad alle andere legergebouwen slopen. Voor missie 14 moet je wel een olifantenstallen bouwen, maar die kun je na het behalen van de missie meteen weer slopen.
  2. Het is niet verplicht om altijd alle 3 de gevechten te doen en te voltooien. Vooral het 3de gevecht is meer dan eens te moeilijk als je met 8 Nubische boogschutters vecht. Als je bijvoorbeeld tegen 3 kamelen en 3 strijdwagens moet vechten dan kun je beter het gevecht skippen.
  3. Woningen hoeven niet perse aan de weg te staan. Deze produceren muntjes waarmee je eenheden kunt trainen, maar als je niet veel eenheden verliest heb je ook niet veel muntjes nodig.
  4. Koop niet meer uitbreidingen dan je nodig hebt en koop ze in de volgorde waarop ze het goedkoopst zijn.
 
Bovenaan