Paasevenement 2015 - verzamel eieren!

DeletedUser

Guest
easter15forumlogo.png


Koningen en heersers,
Koninginnen en heerseressen,

Tijdens een rustige avond loop je door de straten van je stad en plots zie je vanuit je ooghoek een grote paashaas wandelen. Ook al heb je al veel rare dingen gezien, zoals auto's die in het niets verdwijnen als ze het einde van de weg bereiken, toch sta je even perplex. Je verbazing wordt alleen maar groter als het dier ook nog eens geluid maakt: "Hmpf, wat een gezever! Waarom trap ik hier toch telkens in?" Je herkent onmiddellijk die schorre stem en roept: "Greva!", waarna de haas sneller begint te wandelen. Je roept nog een keer maar nu begint het dier zelfs te lopen. Je zet de achtervolging in en haalt de haas na enkele meters in.

Portret_Greva%20Darn%20%28konijn%29.png


Greva "Paashaas" Darn
Oh, majesteit! Wat een leuke verrassing! Ik had u niet gezien...

Dit? Dit is een Paashaaskostuum. Ik ben een een weddenschap aangegaan met Rinbin. Omdat ik verloren heb moet ik rondhuppelen in deze belachelijke outfit en paaseieren verstoppen in naburige steden. Maar ik heb een goed idee! Van 25 maart tot en met 8 april (23:59u) kunt u mij helpen door mijn missies te voltooien. Ik zal u dan enkele paaseieren geven die u kunt inruilen in mijn winkel voor heel wat leuks, zoals renovatiekits, blauwdrukken, gebouwen uit vorige evenementen en zelfs enkele nieuwe gebouwen!

Hoewel we na 8 april geen paaseieren meer mogen verstoppen, zal ik speciaal voor u mijn winkel openhouden tot en met 12 april (23:59u). Zo kunt u uw paaseieren nog enkele dagen langer inruilen.

Klinkt goed? Ik heb nog meer goed nieuws! Ik ben daarstraks Mandrubar tegengekomen en hij vertelde mij dat je dit in je browser én op je mobiele toestel zal kunnen uitvoeren! Die technologie is toch fantastisch hé!



Pasen2015_Eieren.png
Paaseieren verzamelen

Paaseieren zijn een speciale grondstof die tijdens het Paasevenement worden toegevoegd aan het spel. Je kunt paaseieren op twee manieren verzamelen: door missies van Greva Darn te voltooien of door samen te werken met andere spelers.

Op 25 maart verschijnt een speciale missiereeks aan de linkerkant van je scherm. Voltooi de paasmissies en krijg in ruil paaseieren als beloning. Je kunt ook eieren verzamelen door deze op te halen uit je versieringen. Paaseieren kunnen immers verstopt worden in versieringen door kleine paashazen die andere spelers met zich meebrengen. In een versiering waar een kleurrijk ei-icoontje boven zweeft is een paasei verstopt door een andere speler.

easter15cityeggs.png

Klik op de versiering om het paasei op te halen. Zodra je hebt geklikt, zal een gekleurd paasei verschijnen boven deze versiering. Elke kleur vertegenwoordigt een andere 'ei-waarde', die verwijst naar het aantal paaseieren dat je krijgt. Als je bijvoorbeeld het lichtblauwe ei te zien krijgt, dan worden er 5 paaseieren toegevoegd aan je totaal. Probeer zelf uit te zoeken welke kleur het meest waardevol is!


Pasen2015_Eieren.png
Paaseieren verstoppen in steden van andere spelers

Voor wat, hoort wat! Als je graag veel paaseieren wil verzamelen, zal je zelf paaseieren moeten verstoppen in de versieringen van andere spelers. Je kunt een paasei verstoppen door een verstopactie te gebruiken: een paasei verstoppen kost 1 verstopactie.

Pasen2015_Interface.png

Hoeveel verstopacties je hebt, kan je linksbovenaan je stadsoverzicht terugvinden. Net zoals forgepunten, krijg je elk uur 1 verstopactie terug tot het maximum van 6 verstopacties. Als je geen verstopacties meer hebt, dan moet je ofwel wachten tot je er weer eentje krijgt, ofwel kan je klikken op het '+' icoontje om verstopacties aan te kopen met diamanten.

Als je verstopacties beschikbaar hebt, kan je deze gebruiken om paaseieren te verstoppen in de steden van andere spelers. Je kunt dit doen door hun stad te bezoeken en onder de "Motiveren" en "Opknappen" opties te kiezen voor "Ei verstoppen". Een paasei moet je verstoppen in een versiering. Grijze ei-icoontjes duiden aan in welke versiering er nog een ei kan worden verstopt. Je kunt natuurlijk ook de snelle manier gebruiken door eenvoudig op het ei-icoontje naast het portret van de speler te klikken. Er wordt dan automatisch een paasei verstopt in een willekeurige versiering.

Pasen2015_Verstoppen3.png
Pasen2015_Verstoppen2.png


Pasen2015_Eieren.png
Paaswinkel

Linksbovenaan je stadsoverzicht zie je een tellertje dat je totaal aantal beschikbare paaseieren weergeeft. Je kan de Paaswinkel openen door op deze teller te klikken.

Pasen2015_Winkel.png

In de winkel kan je jouw paaseieren inruilen voor speciale items, zoals de hoorn des overvloeds, renovatiekits... en zelfs een gloednieuw militair gebouw! Je kunt ook een van de mysterieuze kisten openen. Je vindt een bronzen, zilveren en gouden kist in de Paaswinkel, die elk verschillende prijzen bevatten. Als je een kist opent, dan krijg je een van deze prijzen. Beweeg met je muis over een kist om te zien welke items er in zitten en wat de kansen zijn om deze te winnen. Als je een kist opent, dan krijg je gegarandeerd een prijs - je verliest nooit!

Voor elk item dat je in de Paaswinkel koopt, zal je merken dat er rechtsbovenaan een groene balk volloopt. Als je elk item minstens 1 keer hebt gekocht, dan krijg je de verzamelbeloning - het altaar van ontzag! Eenmaal je de verzamelbeloning hebt gekregen, wordt je voortgang gereset en kan je de beloning opnieuw verzamelen.

De Paaswinkel blijft open tot 12 april, waarna je al je overblijvende paaseieren verliest. Besteed je paaseieren dus tijdig!

Tenslotte geven we nog graag mee dat we een video hebben voorbereid die het Paasevenement uitlegt.

[video=youtube;gmmxgfwOtV4]https://www.youtube.com/watch?v=gmmxgfwOtV4[/video]​

Er zijn Nederlandstalige ondertitels beschikbaar. Om deze te activeren klik je rechtsonderaan de video op
YouTube_ondertitels1.png
of
YouTube_ondertitels2.png
, en kies je voor "Nederlands".


Discussiëren over het Paasevenement kan hier.

Veel plezier!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
easter15logo2.png


Portret_Janis%20Joplin.png


Janis Joplin
Yo! Ik ben Janis Joplin. Greva Darn heeft me naar u gestuurd om wat meer informatie te geven over de gebouwen en items die u tijdens het Paasevenement kunt krijgen. Ze had helaas geen tijd om zelf naar hier te komen want ze moest nog een heleboel paaseieren verstoppen. U vergeet haar toch niet te helpen door het voltooien van haar missies? Ze kan uw hulp zeker gebruiken!

Een van de prachtigste beloningen die u tijdens het Paasevenement in handen kunt krijgen is een portret van iemand in deze kamer. Nee, het is niet van u! Daarvoor moet u maar in de spiegel kijken. Het is een portret van mij! Ik ben een zangeres die eind jaren '60 beroemd werd met mijn band 'Big Brother and the Holding Company' en later verderging als solo-artiest. Ik ben een veelzijdige zangeres; je kunt mijn muziek in een heleboel genres inpassen, waaronder bluesrock, psychedelische rock en countrymuziek.

Ik stel voor dat u in de achtergrond wat van mijn muziek laat spelen en dan zal ik u ondertussen meer informatie geven over de andere beloningen uit het Paasevenement. U kunt bijvoorbeeld luisteren naar mijn nummer 1-hit "Me and Bobby McGee" of mijn bekende cover van "Piece of My Heart". U mag zelf kiezen!

Tijdens het Paasevenement kunt u trouwens ook een portret van een goede vriend van mij krijgen. U ziet hem bovenaan - net boven het FoE logo. Herkent u hem?

Peace!



Pasen2015_Eieren.png
Drummerschool

Een leger zonder drummer is zoals een band zonder drummer - daar zit geen schwung in. Met de drummer kun je de levensverwachting van je eenheden verhogen. Je kunt hem rekruteren in de drummerschool. Daarnaast zorgt dit militaire gebouw voor een aanvalsbonus voor je aanvallend leger.

easter15drummer.png


Pasen2015_Eieren.png
Drummer

Een drummer zorgt niet alleen voor sfeer op het slagveld, hij zorgt ook voor een vurige passie in de harten van je eenheden! Hoewel een drummer geen vaardige strijder is, heeft hij een nieuw speciale kenmerk "Moraal". Dit zorgt ervoor dat alle eenheden van het eigen leger een gevecht beginnen met 1 pantserpunt. Dit absorbeert het eerste schadepunt zodat je eenheden sterker zijn. Dit ene punt kan beslissend zijn!

easter15thedrummer.jpg


Pasen2015_Eieren.png
Altaar van ontzag

Met het altaar van ontzag zal je ongetwijfeld een heleboel monden doen openvallen! Dit is een woongebouw dat naast de gewone munten elke dag ook medailles zal produceren als het is gemotiveerd. Zorg er dus voor dat je vrienden en gildeleden regelmatig op bezoek komen. Misschien kunt u mij eens inhuren voor een concert? Ik ben zeker dat ze dan allemaal langskomen!

easter15shrineofawe.png


Nog veel plezier met het Paasevenement!
 
Bovenaan