Overgang Bronstijd naar IJzertijd.

DeletedUser43

Guest
Het is me opgevallen da er zelfs in je eigen dorp sloppewijken ontstaan als je naar de ijzertijd gaat.

Je hebt een mooi meegroeiend Stadhuis en als je ze hebt onderzocht ook mooie dakpanhuizen.
Wat wel een beetje jammer is, is dat je productie gebouwen, goederen gebouwen en militaire gebouwen niet mee veranderen.

Dat je strohutten, chalet's, hutten en paalwoningen niet mee veranderen snap ik nog, die worden toch vrij snel verruild voor dakpanhuizen.

Misschien is dit iets om naar te kijken, ik bedoel, wie wil er nou een sloppewijk in zijn/haar mooie dorp!
 

DeletedUser

Guest
Het is me opgevallen da er zelfs in je eigen dorp sloppewijken ontstaan als je naar de ijzertijd gaat.

Je hebt een mooi meegroeiend Stadhuis en als je ze hebt onderzocht ook mooie dakpanhuizen.
Wat wel een beetje jammer is, is dat je productie gebouwen, goederen gebouwen en militaire gebouwen niet mee veranderen.

Dat je strohutten, chalet's, hutten en paalwoningen niet mee veranderen snap ik nog, die worden toch vrij snel verruild voor dakpanhuizen.

Misschien is dit iets om naar te kijken, ik bedoel, wie wil er nou een sloppewijk in zijn/haar mooie dorp!
Het zijn gewoon gebouwen uit de bronstijd. Je moet die gewoon tijdig vervangen en alles kan vervangen worden. Ik ga morgen verbouwen, ik ben vandaag naar de ijzertijd gegaan. Als je dat goed doet hou je nauwelijks meer 'sloppewijken' over.
 

DeletedUser43

Guest
Ok dan moet het niet naar ideeën

Het was inderdaad niet echt iets voor ideeën, ik wilde hert gewoon even melden en kijken wat anderen ervan vonden.
Dit onder het mom van 'weer een extra topic voor de ranglijsten van google' :D
 

DeletedUser

Guest
In het echt gingen we ook niet in een klap naar een ander tijdperk. ;)


He, wacht eens, dat is me buurman. En hij zit al in de ijzertijd. Snert!

Achja, ik ben deze week weg dus je kan een mooie voorsprong opbouwen. :p
 

DeletedUser

Guest
Zoals htp zegt, de productiegebouwen zal je net als jouw huizen kunnen vervangen door de geitenhouderijen en later de slagerijen die dan weer het uiterlijk van je stadhuis hebben. De militaire gebouwen zullen ook wel zo'n uiterlijk krijgen maar die heb ik nog niet gezien. Alleen de goederengebouwen zullen altijd wel 'oud' blijven aangezien je die moeilijk kan gaan wegdoen als je de spullen later nodig hebt, dus voor deze gebouwen kan het wel leuk zijn dat je ze kan updaten. Eventueel voor goud/voorraden zodat het ook sneller de goederen maakt.
 

DeletedUser

Guest
Is natuurlijk wel duur om te verbouwen :p
Ja en ik doe het echt ook duur, ik schat de totale kosten boven de 30.000 goud, en ergens tussen de tien en twintig duizend voorraden... En deze idioot hier wil vier geitenhouderijen kopen voor 4800 per stuk (19.200 goud in totaal) en dan komt er nog veel veel meer bij.
 

DeletedUser43

Guest
In het echt gingen we ook niet in een klap naar een ander tijdperk. ;)


He, wacht eens, dat is me buurman. En hij zit al in de ijzertijd. Snert!

Achja, ik ben deze week weg dus je kan een mooie voorsprong opbouwen. :p

Haha yep en al bijna een ton op de meter :D
Hoop dat we daar ook een bonus voor krijgen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ja en ik doe het echt ook duur, ik schat de totale kosten boven de 30.000 goud, en ergens tussen de tien en twintig duizend voorraden... En deze idioot hier wil vier geitenhouderijen kopen voor 4800 per stuk (19.200 goud in totaal) en dan komt er nog veel veel meer bij.


Ja amai, verschoot daarnet al hoeveel huizen ge hebt met dakpannen toen ik u kwam bezoeken :p
 

DeletedUser43

Guest
Zoals htp zegt, de productiegebouwen zal je net als jouw huizen kunnen vervangen door de geitenhouderijen en later de slagerijen die dan weer het uiterlijk van je stadhuis hebben. De militaire gebouwen zullen ook wel zo'n uiterlijk krijgen maar die heb ik nog niet gezien. Alleen de goederengebouwen zullen altijd wel 'oud' blijven aangezien je die moeilijk kan gaan wegdoen als je de spullen later nodig hebt, dus voor deze gebouwen kan het wel leuk zijn dat je ze kan updaten. Eventueel voor goud/voorraden zodat het ook sneller de goederen maakt.

Kijk dat is er nou één voor de ideeënbus.

Een mogelijkheid voor het verbouwen/renoveren van je oude gebouwen naar de nieuwe tijd.
 

DeletedUser

Guest
Als ik heel even mag: Volgens mij is het hele idee van dit spel dat je gebouwen koopt en deze als de tijd vordert weer vervangt voor betere exemplaren. Dus dan is het upgraden niet echt van toepassing. Voor die paar gebouwen waar geen betere versie per tijd van is zou het evt. wel kunnen, maar voor de rest niet.
 

DeletedUser43

Guest
Natuurlijk ben ik het er mee eens dat het niet voor alle gebouwen van toepassing is, maar ik denk dat als ze zoiets gaan/willen ontwikkelen, het makkelijker is om op alles te doen dan op bepaalde gebouwen.
Daarnaast is het dan aan de speler zelf of hij/zij wil upgraden/verbouwen.
Het gaat dan echt alleen om de speler zijn/haar persoonlijke voorkeur.

En ik ben vast niet de enige die gek is op zijn stenenwerper en slingeraars.
Ja er komen ook nog boogschutters en dergelijke, maar zo ver ben ik zelf nog lang niet.
En ik zou wel wat munten steken in een verbouwing als mijn dorp er daarvan beter uit gaat zien.

En als je dan zo veel munten uitgeeft aan een verbouwing...

Dan zouden ze misschien bij je (en dit is puur als voorbeeld) marmerhouwer, de productie tijd met vijf, tien of vijftien minuten verkorten.

Ik noem maar wat.
 

DeletedUser

Guest
Als ik heel even mag: Volgens mij is het hele idee van dit spel dat je gebouwen koopt en deze als de tijd vordert weer vervangt voor betere exemplaren. Dus dan is het upgraden niet echt van toepassing. Voor die paar gebouwen waar geen betere versie per tijd van is zou het evt. wel kunnen, maar voor de rest niet.

Daarom dat ik het ook alleen bedoelde voor de goederengebouwen, daar komt later geen update van ;)
 
Bovenaan