Geen Bug Oud-Egypte - Grondstof???

Ik ben net (voor de 4de of 5de maal) begonnen aan "Oud-Egypte".
Nu is er blijkbaar een nieuwe grondstof nodig om goederen te produceren, maar ik vind nergens waar ik die grondstof kan vinden?
Oud_Egypte.png
 

53 K-Aman

Actief lid
wordt grondstof niet gegenereerd door gevechten te winnen?
het is erg lang geleden dat ik deze nederzetting speelde, dus ik kan het verkeerd hebben.
 
wordt grondstof niet gegenereerd door gevechten te winnen?
het is erg lang geleden dat ik deze nederzetting speelde, dus ik kan het verkeerd hebben.
Helaas kan je geen strijders verkrijgen omdat je voor elk soort gebouw deze grondstof nodig hebt...
Ik ben net begonnen en voor het basisproductie gebouw (graanboerderij) heb je die grondstof al nodig....
 

53 K-Aman

Actief lid
het meest simpele militaire kamp (kamelenschuur) heeft 35 bewoners nodig, naast munten en voorraden.
met 2 kleihutten kun je al één kamp bouwen en de eerste opdracht heeft al 4 kleihutten nodig, genoeg voor 1 kamp en 1 graanboerderij
(48 bewoners, 229.500 munten & 306.600 voorraden. zodra je een kamp hebt gebouwd duikt de pyramide op waar de gevechten plaatsvinden.
 

Danielson1968

Nieuw lid
Ik heb krijgers krijg helaas op het laagste niveau zelfs geen gevecht gewonnen in de piramide! Ik heb de drie mogelijke krijgers maar het lukt me simpelweg niet een gevecht te winnen? Wss een verkeerde combo? Iemand die me op weg kan helpen?
 

SonnyWeg

Actief lid
Gebruik alleen maar Nubische boogschutters. Doe 2 a 3 gevechten per dag. Sla de gevechten over waarbij je tegen teveel kamelen en/of strijdwagens moet vechten. Begin het gevecht en hou je boogschutters helemaal achteraan. Laat de vijand naar jou komen. Zodra ze binnen schootsafstand komen knal je ze 1 voor 1 af. Probeer zodra de vijand in de buurt komt zoveel mogelijk afstand te houden vanwege de vaardigheid "contact" (van kamelen) en vanwege de kracht van olifanten.
 
Het is heel simpel, maar ook ingewikkeld. Sommige krijgers ownen andere enorm. Zet nubische boogschutters tegenover lichte eenheden en de lichte eenheden worden in gemaakt. Zet kamelen of strijdwagens tegenover die boogschutters en ze overwinnen met glans. Maar een leger olifanten kan het dan weer afleggen, hoewel ze wel zo snel zijn dat je daarmee veel boogschutters verliest. In eerste instantie heb je niet veel ruimte, maar krijg je wel genoeg grondstoffen om gebouwen en legers te bouwen. Bouw sowieso lichte eenheden en kamelen, daarmee heb je een diverse strijdmacht. De zwaarste uitdager zal je waarschijnlijk meestal niet aan kunnen in het begin, behalve met wat mazzel. Maar ook verder gevorderd met een compleet leger heb ik wel eens verloren met een leger wat pasmaat was aangepast aan de tegenstander en door terreinomstandigheden en een inschattingsfout kan je dan toch verliezen. De eerste 2 uitdagers zijn vaak makkelijk genoeg.

Let er ook op dat je je grondstoffen niet te snel uitgeeft. Het is heel leuk om die snelheidsbonus te krijgen, maar daar heb je niets aan als je grondstoffen tekort komt.
 
Gebruik alleen maar Nubische boogschutters. Doe 2 a 3 gevechten per dag. Sla de gevechten over waarbij je tegen teveel kamelen en/of strijdwagens moet vechten. Begin het gevecht en hou je boogschutters helemaal achteraan. Laat de vijand naar jou komen. Zodra ze binnen schootsafstand komen knal je ze 1 voor 1 af.
Dit is ook een goede tactiek, maar kan tegen kamelen of strijdwagens negatief uitwerken. Tegen kamelen moet je kamelen of olifanten laten vechten en idd, de boogschutters hebben een goede range tegen kamelen, maar zijn wel heel kwetsbaar, ze worden vaak in 2 klappen uitgeschakeld. Met olifanten heb je de kans dat ze in 1 keer een kameel kapot maken en lichte eenheden zijn sterk tegen strijdwagens, olifanten en lichte eenheden, maar dan moet je wel maximaal gebruik maken van de 'zwermbonus', dus zo veel mogelijk ze 'aan elkaar plakken'.
 

SonnyWeg

Actief lid
Als de vijand 2-4 strijdwagens en/of kamelen heeft dan zijn die het eerst bij je. Deze kun je vaak (maar niet altijd) makkelijk afknallen voordat ze er ook maar 1 van jou afknallen. Je boogschutters zullen wel gewond raken, maar die zijn binnen enkele uren volledig hersteld voor het volgende gevecht. Zo nu en dan zal je wel pech hebben en zal er 1 of 2 afgeknalt worden, maar dat is aanvaardbaar.
 
Bovenaan