Opbrengst (plek 1-5) GG zichtbaar ook zonder dat er gestort is

DeletedUser10609

Guest
Hallo allemaal,

Hebben jullie dat ook,
- dat je een plek wil innemen in een GG en je afvraagt of de 100 fp die je moet storten om veilig te staan niet slechts 20 fp opleveren of
- hoeveel lagere plekken opleveren als er nog niet (of nauwelijks) is gestort (het storten van 1 fp helpt dan niet).
- je wilt je GG aan de man brengen (of aan de vrouw ...) maar weet niet of de plek die je wil promoten een beetje 'betaalbaar' is als er nog niet op is gestort.

Idee:
- maak zichtbaar hoeveel iedere plek oplevert voor het huidige level (voor iedereen of alleen de eigenaar) als er nog niet (of nog niet op alle plekken) is gestort
- maak zichtbaar voor donateurs hoeveel ze krijgen als ze een Arc hebben (extra naast de 'reguliere' opbrengst)

Gr. Fly
 

DeletedUser

Guest
Ik denk niet dat iemand hier op tegen zal zijn, maar je moet wel kijken naar de haalbaarheid. Het gaat jou slechts om de fp's, maar je krijgt meer dan alleen fp's. Het is dus een hele lijst die zichtbaar gemaakt moet worden en daar ontbreekt de ruimte voor. Dat betekent dan al snel een ingrijpende verandering. Ook is de koppeling aan iemands Arc natuurlijk niet echt eenvoudig.

Verder zijn ze al bezig met een wijziging van het weergavescherm van de GG's, waarin het makkelijker moet worden om fp's te storten. Op de beta draait nu een proef. In dat nieuwe scherm is nog minder ruimte voor wat jij graag wil. Ik geef het dan ook weinig kans van slagen.
 

DeletedUser10609

Guest
Het is dus een hele lijst die zichtbaar gemaakt moet worden en daar ontbreekt de ruimte voor.
Als er nu is gestort zie je achter die persoon een icoontje waarmee je kan zien hoeveel die plek oplevert (niet alleen de fp maar ook med's en BD's).
Dat icoontje zou er ook kunnen staan voor plek 1 t/m 5 als er nog niet is gestort, dat kost geen extra ruimte.

Ook is de koppeling aan iemands Arc natuurlijk niet echt eenvoudig.
Je ziet ook bij munten en voorradengebouwen hoeveel je daadwerkelijk krijgt inclusief je bonus, dus programmeertechnisch zal dat zeker moeten kunnen lijkt me. Maar ben het met je eens dat dat wel meer ruimte kost, er zou dan een icoontje achter het 'reguliere' icoontje moeten komen o.i.d.
Alhoewel ... het GG scherm is nu ongeveer 40% van de breedte van m'n beeldscherm, daar zou best een paar % bij kunnen voor een extra icoontje, niemand heeft meer een beeldschermresolutie van 800*600.

Gewoon een algemeen idee om niet iedere keer een site op te hoeven zoeken ....
We wachten af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Als er nu is gestort zie je achter die persoon een icoontje waarmee je kan zien hoeveel die plek oplevert (niet alleen de fp maar ook med's en BD's).
Dat icoontje zou er ook kunnen staan voor plek 1 t/m 5 als er nog niet is gestort, dat kost geen extra ruimte.

Als er nog niet is gestort is er nog geen icoontje :rolleyes:. Dat kost dan inderdaad geen extra ruimte :D.


Je ziet ook bij munten en voorradengebouwen hoeveel je daadwerkelijk krijgt inclusief je bonus, dus programmeertechnisch zal dat zeker moeten kunnen lijkt me.

Daar heb je een punt, maar daarbij gaat het wel om een item en niet drie.

Alhoewel ... het GG scherm is nu ongeveer 40% van de breedte van m'n beeldscherm, daar zou best een paar % bij kunnen voor een extra icoontje, niemand heeft meer een beeldschermresolutie van 800*600.

Het nieuwe GG scherm is veel breder en de ruimtes daarbij zijn anders. Zelfs goedgekeurd verwacht ik dat er met jouw idee helemaal niets gaat gebeuren. Ze hebben voor dat GG scherm al een andere weg ingeslagen en zullen daar niet makkelijk van af wijken, maar goed, dat is slechts mijn inschatting. We kunnen het afwachten. Als dat in hetzelfde tempo gaat als met veel ideeën hoop ik dat je heel veel geduld hebt ;)
 

DeletedUser

Guest
Het is fijn om duidelijk te kunnen zien wat je Arc winst gaat zijn als het op die manier gëimplementeerd zou worden.
Misschien als volgt weergegeven 60/80 waar het eerste getal sec is wat de positie opleverd en het tweede wat de Arc daaraan gaat toevoegen.
Maakt het wellicht nog aantrekkelijker om in te stappen omdat de winst zich meteen duidelijk aftekent.
Ik denk wel dat Sl8yer gelijk heeft de extra medailles en blauwdrukken zouden dan eigenlijk ook weergegeven moeten worden.
Misschien is het zo simpel als de kistjes die er te verdelen zijn voor een storting al zichtbaar te maken in plaats van nadat er 1 fp gestort is.
Met name bij een hoge Arc valt soms nog verassend veel te halen voor een lagere positie.
 

Markus

Actief lid
wat mij betreft hoeft alleen bij je eigen stortingen in een GG aangegeven te worden hoeveel je met Arc bonus zou krijgen (dus niet voor alle andere spelers), die informatie is voor mij althans het belangrijkst.

En met die kistjes zichtbaar maken (en eigen stortingen steevast op de 1e regel te laten staan ongeacht aantal gestorte fp) is een hoop gezoek en gedoe al opgelost :)
 
Bovenaan