Op Mars verdwijnen schurken in het niets!

PrivateHead

Actief lid
Op de Mars conintentenkaart kun je Erts verwerven door een zoektocht te starten en 4, 8, of 24 uur later kan je de gevonden Erts claimen mits je een afsluitend gevecht of een onderhandeling doet. De gevechten bij de 8 en 24 uurs zoektocht zijn 2 wave-battles, daar zit de bug. Nadrukkelijk niet in de Gilde-Expedties, of het gebeurt bij de gewone provincieveroveringen weet ik niet.

Als je besluit dat je in de eerste wave teveel schade schade oploopt en het gevecht annuleert zonder de tweede wave te starten dan ben je random alsnog enkele units extra kwijt.
Start je met 8 Sniperbots (artillerie) tegen 6 Staalwacht (zware unit) en 2 Sniperbots dan zou je evt het eerste gevecht zonder schade kunnen winnen, dan pas (hoe suf) zie je dat in de tweede wave Sentinels (snelle eenheid, vliegend) staan en besef je dat je daar niet van kan winnen dus geef je op voor je de tweede wave start. Resultaat is dan alsnog 3 dode Sniperbots.
Start je met 1 Staalwacht en 7 schurken dan kan het soms ongelukkig uitpakken met de gevechtsbonussen en dan gaat je ene Staalwacht dood, met 7 schurken win je het volgende gevecht niet dus start je de tweede wave niet, dat kost je dan 3 schurken.

Zo zijn er meer voorbeelden voorhanden en het kost steeds 2 tot soms 5 units maar daar zal ik jullie niet mee vervelen ;)

In het begin dacht ik dat het aan mij lag en het een visuele fout was, dat de units terug in legerbeheer opgeslagen waren. Na tellen, opletten en nakijken blijken de units echt weg.

Op het Beta-forum was de eerste melding van 3 juni, hier vertellen ze je er liever niets over. https://forum.beta.forgeofempires.com/index.php?threads/2-wave-army.10439/

Supportticket aangemaakt en als reactie krijg ik dat de fout bekend is en de ontwikkelaars ermee bezig zijn maar dat ze er hier geen officiele melding van doen om de spelers op de hoogte te brengen. Bij deze dus een onofficiele melding.

Check je units!!!

Hieronder twee onbewerkte video's van de verdwijningen.

 
Laatst bewerkt:
Bovenaan