Oorsprong legereenheid (FOE-7921)

Moet weergegeven worden uit welke barak een eenheid komt?


  • Totaal aantal stemmers
    65

DeletedUser234

Guest
1. ik mis op moment een paar handigheidjes in het spel mbt je legers.
Het zou handig zijn om te zijn vanuit welke barak e.d. een legereenheid vandaan komt. Nu komt het weleens voor dat ik 4 soldaten en 4 andere eenheden in een aanval gebruik. Alle 4 Soldaten sneuvelen en bleken uit dezelfde barak te komen. Dit terwijl ik 3 barakken heb. Dus nu moet ik 4 keer ACHTERELKAAR een nieuwe gaan trainen. Maar als ik nu bij mijn indeling zou kunnen zien uit welke barak men vandaan komt had ik ze verspreid gekozen....

Ps, zoals gevraagd de ideeën gespreid.
 

DeletedUser

Guest
Herkenbaarheid soldaten

Hey,

Ik heb hier vanochtend ook al over gepost in het vragen/hulp-forum, om na te gaan of dit er al was of niet, maar dat blijkt niet zo te zijn:

Voorstel:
In het leger-beheer is het op dit moment niet herkenbaar welke soldaat van welk kamp komt. Ik denk dat het erg nuttig zou zijn om bijvoorbeeld met een cijfertje weer te geven van welk kamp een soldaat komt.

Details:
Het kamp moet dan een nummertje krijgen (Bijv. #1) en de soldaten die bij dat kamp horen krijgen dan eenzelfde nummer (#1).

Op deze manier kan je een aanvalsleger verdelen over de verschillende kampen die je hebt. Dan neem je bijvoorbeeld 2 soldaten van kamp #1, 1 soldaat van kamp #2, 1 van #3, dan hetzelfde met boogschutters, of andere eenheden die je gebruikt.

Op dit moment kan het bijvoorbeeld dat je 4 soldaten verliest van 1 en hetzelfde kamp, terwijl de andere kampen vol zitten en niet kunnen trainen, wat extra tijd kost om je leger weer vol te krijgen.

Op deze nieuwe manier wordt je verlies verdeelt over de kampen, zodat je snel en efficient je leger weer bij kan trainen.

Ik denk ook dat dit vrij realistisch is, aangezien een generaal IRL ook kan kiezen waar hij zijn soldaten vandaan haalt, zodat er vervolgens geen zwakke plekken ontstaan in de verdediging.

Voorbeelden:
2ufdboh.jpg


Misbruikpreventie:
N/A

Samenvatting:
Dit idee vergroot de efficiëntie van je leger, waardoor je sneller en effectiever kan aanvallen, zonder dat je een té groot voordeel krijgt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Aangezien dit idee al eerder was voorgesteld door Smurf en hier al een poll aan vasthangt, heb ik je topic samengevoegd met dat van Smurf(op die manier houden we alles netjes in één topic EN heb je alvast een poll met stemmen :) ). Ik vind je screenshot en uitwerking van het idee erg goed!
 

DeletedUser

Guest
Ik zie dat 1 iemand tegen gestemd heeft. Jammer dat die niet gereageerd heeft. Ik ben erg benieuwd wat de reden is dat hij/zij tegen gestemd heeft.
 

DeletedUser

Guest
ook vindt ik dat als je 2 dezelfde trainingsgebouwen hebt het niet uit moet maken waar de gesneuvelde eenheid vandaan kwam maar zou het zo moeten kunnen dat je die in willekeurig welk gebouw kan trainen. dus moet de server gaan zoeken waar de eerste vrij plaats is om te trainen
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het een goed idee, al heb ik gevonden hoe je toch de 'zwakheid' van de lege barak toch kunt dekken. je zegt dat de andere barakken vol zitten, je kan dat die soldaten gebruiken totdat de anderen weer gereed zijn
 

DeletedUser

Guest
Ik zie dat 1 iemand tegen gestemd heeft. Jammer dat die niet gereageerd heeft. Ik ben erg benieuwd wat de reden is dat hij/zij tegen gestemd heeft.

Ik denk gewoon dat ie zich verveelde en dit idee wou de grond in boren. sommigen zijn zo zielig dat ze dit sub-forum gebruiken om zich bezig te houden.
 

DeletedUser

Guest
mooi idee, en dan voornamelijk om de "gratis" eenheden die je krijgt met opdrachten te bewaren.
Het enige minpuntje is de grafische uitwerking, sorry maar die nummers zijn lelijk, de achtergrondkleur aanpassen is misschien mooier, en er zijn kleuren genoeg
 

DeletedUser

Guest
ook vindt ik dat als je 2 dezelfde trainingsgebouwen hebt het niet uit moet maken waar de gesneuvelde eenheid vandaan kwam maar zou het zo moeten kunnen dat je die in willekeurig welk gebouw kan trainen. dus moet de server gaan zoeken waar de eerste vrij plaats is om te trainen

Ik vind dit nog een veel simpeler oplossing van hetzelfde probleem. Stel je hebt 2 gebouwen en gebruikt alle 8 dezelfde type troepen gebruik, en er sneuvelen er 4. Met dit voorstel kan je dat sowieso in 2 lichtingen weer bijmaken. Met het voorstel waar dit item mee gestart is kan het als je pech hebt je nog 4 lichtingen duren.
 

DeletedUser

Guest
als er kleuren staan per barak kan je kiezen welke je meeneemt en dus komt het op hetzelfde neer, hangt af wat het makkelijkst te programmeren is
 

DeletedUser234

Guest
hoe maakt mij niet zoveel uit natuurlijk. Als ik maar niet bij het hebben van meerdere barakken 1 barak vol zie en in de andere 4 gesneuvelde eenheden heb. lol
 

DeletedUser2073

Guest
Ik heb tegen gestemd. persoonlijk vind ik dit geen groot probleem. en wordt het spel er onduidelijker op als we met nog meer kleuren gaan werken of met nummers. Zet de legers die je gekregen hebt van opdrachten in je verdediging en ze gaan niet dood!
Waar ik wel een voorstander van ben is dat een lergerunit gewoon in de eertse de beste vrije plek kan trainen. Heel het probleem opgelost maar wel eenvoudiger te overzien.
 

DeletedUser

Guest
op zich goed voorstel, maar als het zo blijft is mij ook best alleen soms wat lastiger omdat er meer dooien in dezelfde barak kunnen voorkomen vooral als trainingstijd 4 uur is.

MAAR als er net ingelogd wordt dan staan de troepen op volgorde. Dus de eerste 4 gelijksoortige komen uit dezelfde barak. De volgende 4 gezamenlijk uit een andere barak (mits alles gezond is of alleen schade heeft).
Als je nu bijv. 4 barakken hebt kies je om de 4 gelijksoortigen er 1 van om op te stellen en je hebt uit elke barak 1. Maaar als je inmiddels wat heen en weer geplaatst hebt, dan gaat de volgorde niet meer op en zul je even moeten uitloggen, cookies en cahce legen en dan weer opnieuw inloggen. Voor mij werkt dit prima om de dooien/gewonden te verdelen over de gelijksoortige barakken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dit idee is doorgeven aan de ontwikkelaars van FOE. Ik benadruk wel graag dat dit geenszins impliceert dat het er sowieso komt, dat is iets waarover de ontwikkelaars & spel designers uiteindelijk beslissen.

Bedankt voor de talrijke stemmen in de enquête allemaal!
 
Bovenaan