Ontwerp/Design mode

DeletedUser6804

Guest
Voorstel
Een makkelijke functie in het spel om je empire te ontwerpen (gebouwen verplaatsen in een groot overzicht).

Details
Op dit moment is het alleen mogelijk om gebouwen een voor een te verplaatsen, vaak staan andere gebouwen hierbij in de weg, en moeten deze ook weer verplaatst worden om ruimte te maken. Op dit moment kan het opnieuw ontwerpen van een empire uren duren, terwijl dit ook makkelijker moet kunnen.

Mijn idee is, om een nieuwe functie in het spel te brengen, zodra er op deze functie geklikt wordt ga je naar een overzicht van je empire.
In dit overzicht zijn alle gebouwen te zien en de beschikbare bouwgrond.
Het speciale en handige van deze functie, is dat je gebouwen tijdelijk in een soort inventaris kunt stoppen.

voorbeeld:
Ik heb een empire waar ik het niet met de indeling eens ben en wil alle gebouwen opnieuw indelen.
het probleem is echter dat ik gebouwen niet kan verplaatsen omdat alles al helemaal vol staat.

Nu wordt de "Design" functie geactiveerd, de speler gaat naar een ander overzicht van zijn empire met een soort inventaris aan de zijkant van zijn scherm.
De speler stopt al zijn gebouwen, wegen etc. in zijn tijdelijke inventaris, De speler heeft nu een overzicht van zijn lege empire waar hij gebouwen kan plaatsen.

De speler plaatst een voor een zijn gebouwen terug op de gewenste plekken van zijn empire.
Zodra de speler klaar is met het herindelen van zijn gebouwen klikt hij op "Opslaan en aanpassen".

De empire van de speler is nu aangepast naar de gewenste indeling van de des betreffende speler.

Mocht de speler een gebouw bijvoorbeeld niet hebben teruggeplaatst vanuit de tijdelijke inventaris, dan krijg deze een foutmelding zodra de speler op de knop "Opslaan en aanpassen klik.


Ideeën en suggesties van andere spelers:
-
-
-
-
 

DeletedUser

Guest
Ik heb mijn stad gisteren helemaal over de kop gegooid, heb bijna geen ruimte over,
Hoe het was :
http://www.forgestats.net/map/?m=85cd193131f46aef3ec5e140e66a853b
Hoe het nu is :
http://www.forgestats.net/map/?m=d9d397c548fe4d5b232c63ff4a3ff8e0

Wat ik heb gedaan is via -hier- een plattegrond maken, deze opslaan, en dan steeds stapje voor stapje naar mijn doel werken door eerst hier te kijken wat ervoor nodig is,

Zoals je kan zien zou ik het nooit (ivm de GG's) kunnen aanpassen zonder ruimte,
Ik heb de paden vanaf boven de huisjes allemaal verwijderd, om ruimte te creëren, en dat is gelukt,

stapje voor stapje, en dan lukt het ook :D het kost alleen even wat, maarja, in het egt toch ook ? :D
 

DeletedUser6804

Guest
Met de manier die jullie gebruiken is het alsnog nodig om alles handmatig te verplaatsen, te puzzelen etc.
Dit kost veel tijd, terwijl dit met een redelijk simpele aanpassing ook veel makkelijker kan.

Mijn suggestie heeft geen voordelen tegenover andere spelers.

Verder dat dit in het echt ook niet kan, vind ik onzin.
Momenteel kun je al gebouwen verplaatsen, kan dat dan wel?

Mijn suggestie heeft exact hetzelfde resultaat als de manier die jullie via forgestats gebruiken, enkel zorgt mijn suggestie ervoor dat dit vele malen sneller kan.
 

DeletedUser

Guest
Klopt idd, nu kan je alles verplaatsen en in real niet, daar heb je een punt,
Maar ik vind het vooralsnog geen goed idee, ook omdat vele dat steeds hen stad aanpassen, de uitdaging om een goede stad te hebben en vooruit te denken vervalt dan, oh het past niet ? wacht ik maak hem even anders, en dat lijkt mij egt niet leuk ;)
 
Bovenaan