oneerlijke voorsprong bij hulp groot gebouw?

DeletedUser

Guest
Wat vinden jullie.
Ik ben zojuist eerste geeindigd bij de hulp van een groot gebouw, het ging van niveau 5 naar 6, ik kreeg hiervoor 40 forgepunten die ik gelijk weer in het volgende niveau heb gestopt, hierdoor krijg ik een grote voorsprong op de rest, er komt nog bij dat ik geen technologieen meer hoef dus mijn gratis forgepunten kan ik er steeds weer bij blijven stoppen.
Alleen als iemand een hele hoop forgepunten gaat kopen kan hij/zij mij nog inhalen, is mijn gevoel en die forgepunten kopen loopt met elk punt wat je koopt op, dus wordt erg duur.
Dit is natuurlijk leuk voor diegene die ik help en mijzelf maar zo creeer je wel oneerlijke concurrentie naar mijn mening.
De keuze om die forgepunten te gebruiken is natuurlijk aan mezelf, maar toch.
Ik had graag de mening van anderen hierover gehoord.

groet kelana.
 

DeletedUser

Guest
Kijk je kan zelf beslissen waar jij je FP in stopt als jou keuze is om alle 40 in 1 gebouw te stoppen haal je natuurlijk zelf de concurentie weg en voor andere maak je het tevens minder interessant om er FP in te stoppen waardoor de groei van het gebouw ook stagneert. je kan er ook voor kiezen om overal een beetje te doen? bv. 10 per gebouw help je 4 mensen en blijft ook nog interessant voor andere dan!

bij ons werken we in cirkels de 1 helpt de ander en die weer een ander enz,,, ik gebruik nooit FP in mn eigen gebouw.

Groet Android
 

DeletedUser

Guest
ik snap er niets van ik loop van het begin af aan te motiveren /opknappen te plunderen en heb maar 2 blauwdruk delen maar van twee verschillende gebouwen en dat is niet echt motiverend
 

DeletedUser

Guest
Hoi android,

Het is niet mijn gebouw maar van iemand anders, het is aardig wat je zegt om het te verdelen maar als ik daarom niet bovenaan eindig, heb ik er weinig aan.
Het gaat toch om de gratis BD's die je ermee verdient tenslotte.
Moeten ze toch iets op verzinnen is mijn mening.
 

DeletedUser

Guest
Hoi android,

Het is niet mijn gebouw maar van iemand anders, het is aardig wat je zegt om het te verdelen maar als ik daarom niet bovenaan eindig, heb ik er weinig aan.
Het gaat toch om de gratis BD's die je ermee verdient tenslotte.
Moeten ze toch iets op verzinnen is mijn mening.
Idd, ik ben het helemaal met je eens! Voor mij is het ook niet aantrekkelijk aangezien ik nog niet op t eind van kt ben... Als ik het rendabel wil maken mort ik elke dag al mn fp's in een gebouw stoppen. Degene die wel op het einde zijn kan ik dus alleen op deze manier bijhouden...
 

DeletedUser796

Guest
Juist Matty,

Persoonlijk vind ik dat Innogames met dit spel nu een heel andere weg ingeslagen is als wat ik gewend was van hun.
Speel nu al een jaar of 5 hun spellen en heb er geen moeite mee om een financiele bijdrage te leveren.
Bij Tribalwars en The West kreeg je een voordeel door te betalen wat overkomelijk was doormiddel van activiteit.
Bij dit spel kan je actief zijn wat je wilt maar zal het nooit gaan halen van spelers die er echt geld in stoppen om die grootse gebouwen neer te zetten.
Deze gebouwen leveren niet eenmaal een bonus maar blijven leveren waardoor de voorsprong alleen maar groter wordt.

Ik las ergens een argument van Reddog dat deze spelers vlug uitgespeeld zullen raken daar er dan niks meer te doen is.
Even verder las ik dat er alweer 2 nieuwe tijdperken in ontwikkeling zijn.
Dus dat argument van Reddog hebben we ook niks aan.

Bij de andere spellen zag je ook dat er meer gedaan werd voor de interactie onder elkaar.
Ik mis dit enorm bij dit spel.
Geen chat, berichten is een zooitje, intern forum idem.
Dat Innogames daar maar eerst naar kijkt nu om spelers vast te kunnen houden ipv iets wat bonussen blijft geven.

We roepen allemaal dat we niks geven om ranglijsten maar willen wel bovenaan in onze buurt meedraaien.
Ranglijsten geven ook door deze gebouwen nu een compleet vertekend beeld.
Hebben we dus ook al niks meer aan.

Gelukkig mag ik volgende week op vakantie en kan ik eens goed gaan nadenken of ik dit spel op deze manier nog wel wil spelen.
 

DeletedUser2720

Guest
"Dat Innogames daar maar eerst naar kijkt nu om spelers vast te kunnen houden ipv iets wat bonussen blijft geven.
We roepen allemaal dat we niks geven om ranglijsten maar willen wel bovenaan in onze buurt meedraaien.
Ranglijsten geven ook door deze gebouwen nu een compleet vertekend beeld."

Helemaal gelijk Riko.
Om competitief te kunnen spelen moeten ALLE spelers gelijke kansen krijgen, en ik ben bang dat veel niet betalende spelers al snel afhaken omdat ze zien dat ze het onmogelijk kunnen opnemen tegen betalende spelers. Heb dit al eerder in een ander topic aangehaald, maar kreeg als respons dat je dan maar je 'voldoening' moest halen uit het spel zonder betaling.
Competitief wil ook zeggen dat je kans maakt om hoger te klimmen op de ranglijst en niet week in, week uit onderaan te bungelen omdat je financieel niet kan, of wil investeren. Slimheid en spelvaardigheid worden niet beloond, geld is het enige dat telt voor Innogames.
Creëer anders twee werelden, voor betalende en niet betalende spelers.
 

DeletedUser905

Guest
"Dat Innogames daar maar eerst naar kijkt nu om spelers vast te kunnen houden ipv iets wat bonussen blijft geven.
We roepen allemaal dat we niks geven om ranglijsten maar willen wel bovenaan in onze buurt meedraaien.
Ranglijsten geven ook door deze gebouwen nu een compleet vertekend beeld."

Helemaal gelijk Riko.
Om competitief te kunnen spelen moeten ALLE spelers gelijke kansen krijgen, en ik ben bang dat veel niet betalende spelers al snel afhaken omdat ze zien dat ze het onmogelijk kunnen opnemen tegen betalende spelers. Heb dit al eerder in een ander topic aangehaald, maar kreeg als respons dat je dan maar je 'voldoening' moest halen uit het spel zonder betaling.
Competitief wil ook zeggen dat je kans maakt om hoger te klimmen op de ranglijst en niet week in, week uit onderaan te bungelen omdat je financieel niet kan, of wil investeren. Slimheid en spelvaardigheid worden niet beloond, geld is het enige dat telt voor Innogames.
Creëer anders twee werelden, voor betalende en niet betalende spelers.

Ik gebruik ook geen geld. Maar bedenk goed dat mensen er wel ECHT geld in stoppen. Dus waarom zouden ze geen voordeel moeten krijgen? Ik bedoel als het geen nut heeft is het zonde van hun geld. Ik ben niet bereid om er geld voor te betalen, dus respecteer ik het feit dat ik langzamere progressie boek. Ik speel ook niet om met die mensen te concurreren maar speel het voor mijzelf en probeer het op die manier te spelen zoals ik het graag wil en probeer er gewoon plezier aan te hebben en niet om mij er aan te ergeren hoe snel anderen gaan. Het maakt toch niet uit hoe hun ontwikkelen. Probeer met je zelf en eigen stad bezig te zijn:)

En nog over de oneerlijke voorsprong. Ja daar heb je voordeel van, maar daar heb je ook je punten voor geoffert en als je de blauwdrukken allemaal compleet hebt dan stop je met punten er in stoppen en hebben anderen weer die kans. En anders wel door te investeren in jouw gebouw die jij dan van die blauwdrukken kunt neerzetten dus ze komen er uiteindelijk ook wel:)

Gr Speedy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan