In Onderzoek "Onderzoeken" vs "vrijspelen"

DeletedUser10111

Guest
Ik heb de volgende opdracht:
opdracht.png


Het tweede deel van het verzoek zegt "Onderzoek een technologie". Zoals je links kunt zien, heb ik dit gedaan, de Olieraffinage is vol (ik kreeg de opdracht voordat de laatste FP was uitgegeven aan dat onderzoek).

Zoals je ook kunt zien denkt het spel dat ik nog niet klaar ben met het onderzoek.

Wat ik nog niet gedaan heb is "Vrijspelen". Zoals te zien is in het window van de Olieraffinage:
vrijspelen.png


In dit window staat op de 2 regel in het window zelf: "Je hebt succesvol onderzocht:". Hier is "vrijspelen" duidelijk niet hetzelfde als "onderzoek".
Onderzoek heb ik gedaan staat er, en vrijspelen nog niet, want er staat: "Kosten om dit na onderzoek vrij te spelen" (nadruk met vette letters zijn toegevoegd).

Ergens zit er hier iets scheef.
- In de opdracht van de adviseur bevat "onderzoek" ook "vrijspelen"
- In het Olieraffinage window is "onderzoek" niet hetzelfde als "vrijspelen"

PS Zie ook hier een extra breed window met loze ruimte aan de rechterkant

Riedeltje: 1.81.f812a60 (01.08.2016 12:43), MR24rtc35gh (929442), nl4, nl_NL, LNX 22,0,0,209, Linux, Chrome/52.0.2743.116, 1493x921, OpenGL (336 MB VRAM)
 

DeletedUser275

Guest
In jouw scherm is nog geen enkel technologie gedaan. Ik zie er wel 1 waar alle fp in zitten, maar dat is niet genoeg.
Als in een missie staat " Onderzoek een technologie" dan moet je dat een technologie volledige onderzoeken.
Dus zowel de fp als het voltooien van de technologie moet dan gedaan worden.
 

DeletedUser

Guest
Dus zowel de fp als het voltooien van de technologie moet dan gedaan worden.

Ik denk dat zijn probleem is dat dat er dus niet staat. De opdracht is "onderzoek een technologie" en letterlijk heeft hij dat ook gedaan. Hij wordt er zelfs voor gefeliciteerd. Als je die technologie ook nog eens vrij moet spelen dan zou de opdracht "speel een technologie vrij" moeten zijn.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik zal nagaan of we dit taaltechnisch gezien wat kunnen verbeteren, bedankt voor het laten weten :)
 

DeletedUser10111

Guest
Precies zoals Sl8yer zegt, het is afbakening wat "onderzoeken" nu precies is.

Net als "verover" en "verwerf" een precies gedefineerde betekenis hebben, zou "onderzoek" dat ook moeten hebben, naar mijn mening. Nu hebben verschillende windows verschillende idee-en over wat je nu precies moet doen.

De tekst van de opdracht veranderen is waarschijnlijk de eenvoudigste oplossing.


Aangenomen dat dit min of meer letterlijk vertaald is uit het Engels, zal daar in de opdracht vast "research a technology" staan. Dat zou betekenen dat dit probleem ook upstream bestaat.
 

DeletedUser10111

Guest
Is er al overeenstemming over de betekenis van onderzoek en vrijspelen ?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Nog niet, wanneer dat wel zo is zal je vanzelf een aanpassing in het spel merken :)
 

DeletedUser10111

Guest
ok, bedankt.
Ik dacht dat "in onderzoek" betekende dat het nog niet duidelijk was of het echt een bug is, maar dat stadium zijn we al voor bij dus :)
 
Bovenaan