Omkopen Schurk

Schurken worden nu veel gebruikt in de stadverdediging. Ook zijn ze relatief erg sterkt tijdens de gewone gevechten.
Echte schurken staat niet bekend om hun loyaliteit.
M.a.w. echte schurken kun je vaak "omkopen"

In dit spel zou het een m.i. een aanvulling zijn als je dus de een schurk van de tegenstander zou kunnen omkopen.

Uitvoeringsmogelijkheden:
M.b.v. Tafelzilver kun je voor een vast bedrag een schurk omkopen. (je kan het ook met goud doen, maar tafelzilver lijkt mij leuker)
Daarbij zijn 2 mogelijkheden, of hij gaat van het veld af, of hij komt als aanvaller bij je eigen leger.
Om beide mogelijkheden te benutten zou je ook met 2 (vaste) bedragen de schurk kunnen omkopen.
Denk aan een laag bedrag voor "hij gaat van het veld af", een hoger bedrag, "hij komt als aanvaller bij je eigen leger"
Voor de stadsverdeding zou je bv een bedrag tefelzilver moeten kunnen reserveren die automatisch gebruikt kan worden bij een aanval met schurken.

Voordelen:
Een sterke strijder met 7 schurken is daardoor minder sterk.
Het geeft een extra keuze bij gevechten
Het tafelzilver kun je op meerdere manieren gebruiken

Nadelen:
Zeer grote tegenstanders hebben mogelijk erg veel tafelzilver. (maar deze zullen waarschijnlijk geen kleine tegenstanders aanvallen)
Wat verder bekeken moet worden: wat gebeurd er na afloop met de overgelopen schurk.
Komt hij bij definitief bij je eigen leger, verdwijnt hij, of komt hij weer bij zijn oude leger terrecht.

M.vr.gr.
Arie.d.g
 

nietje52

Actief lid
Ik vind het wel een leuke nieuwe dimensie geven maar dan met een % slagingskans.
Dus dat de schurk er ook gewoon met je geld vandoor kan gaan want zo zijn die schobbejakken ook wel weer.
Als het populair is kan aan dat % misschien dan weer een GG worden gewijd.
In je verdedigende leger vallen ook geen doden dus daar zie ik geen schurken verdwijnen.
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Schurken gebruiken bij de stadsverdediging, nou daar heb ik niet 1 van in de verdediging staan. Beetje zinloos want de aanvaller schakelt de "gewone" eenheden uit en de schurkjes lossen op in lucht.
 
Schurken gebruiken bij de stadsverdediging, nou daar heb ik niet 1 van in de verdediging staan. Beetje zinloos want de aanvaller schakelt de "gewone" eenheden uit en de schurkjes lossen op in lucht.

Je moet ook geen 8 schurken tegelijk inzetten, altijd 1 of meerd "gewone soldaten" zodat de schurk die rol kan overnemen na zijn 1e aanval.
Omdat dat automatische gevechten zijn schakeld je dus niet zomaar de "gewone soldaten" eerst uit
 

Felair

Actief lid
Heb er juist geen in de verdediging inderdaad. Als iemand je aanvalt en handmatig vecht hoeft hij of zij alleen maar 1-2 units te slopen als je er 7-6 gebruikt en daarna een keer tegen je schurken aan te blazen.

Nu is defense sowieso nutteloos maar goed :p
 

Wildstorter

Actief lid
Of het defence leger moet een schurk over kunnen kopen van de aanvaller.

Maar met die Virgo en Kraken is het sowieso al de vraag wat de verdedigende partij over houdt, dan nog eens de AO bonus er overheen tijdens het gevecht.

En dan zou je ook nog eens units aan de aanvaller kunnen verliezen. Het is al een grote gokkast met kans op kans dus voor mij hoeft het niet.
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Je moet ook geen 8 schurken tegelijk inzetten, altijd 1 of meerd "gewone soldaten" zodat de schurk die rol kan overnemen na zijn 1e aanval.
Omdat dat automatische gevechten zijn schakeld je dus niet zomaar de "gewone soldaten" eerst uit

Een "gewone" eenheid is geen schurk dus geen idee hoe je erbij komt dat ik 8 schurken zou plaatsen. Daarnaast ga jij uit van automatische gevechten omdat je dat zelf blijkbaar zo gewoon bent/aangeleerd hebt maar handmatig vechten is als aanvallende partij regelmatig handig.
 
Een "gewone" eenheid is geen schurk dus geen idee hoe je erbij komt dat ik 8 schurken zou plaatsen. Daarnaast ga jij uit van automatische gevechten omdat je dat zelf blijkbaar zo gewoon bent/aangeleerd hebt maar handmatig vechten is als aanvallende partij regelmatig handig.
Oke, snapte je dus eerst niet goed.
ik heb nu een paar x gezien dat iemand (een poging) deed om mijn stad te overvallen. (voor mij als verdediger dus een automatisch gevecht) met 6 of 7 schurken en 1 of 2 "gewone" strijders.Ik bedoel dus als hij dan doordat ik een leger heb staan en Tafelzilver er 1 of 2 van kwijt raak is dat best lullig voor de aanvaller.
Maakt zijn schurken dus was minder waard
 
Oke, snapte je dus eerst niet goed.
ik heb nu een paar x gezien dat iemand (een poging) deed om mijn stad te overvallen. (voor mij als verdediger dus een automatisch gevecht) met 6 of 7 schurken en 1 of 2 "gewone" strijders.Ik bedoel dus als hij dan doordat ik een leger heb staan en Tafelzilver er 1 of 2 van kwijt raak is dat best lullig voor de aanvaller.
Maakt zijn schurken dus was minder waard
Zou als je zelf andere spelers aanvalt dan ook last hebben van je suggestie, want jij kunt dan ook minder gemakkelijk schurken gebruiken. Als ik goed lees, stel je dit eigenlijk voor om te zorgen dat je minder geplunderd wordt, maar omdat voorstellen om te zorgen dat spelers minder kunnen plunderen al zo vaak afgeserveerd zijn, probeer je het onrechtstreeks.
Of, als je dit werkelijk voorstelt omdat je wilt dat het realistischer is, dan kun je dat doortrekken naar andere dingen die niet realistisch zijn, bv. Waarom zouden we de bouwtijd niet realistisch maken? Of om bij het leger te blijven: niet alle gewonde soldaten overleven die wonden, dus waarom zouden we dan niet dat sommige van de eenheden die gewond raken, achteraf net steeds minder ipv meer levenspunten hebben? Het is realistischer hè.
 
Zou als je zelf andere spelers aanvalt dan ook last hebben van je suggestie, want jij kunt dan ook minder gemakkelijk schurken gebruiken. Als ik goed lees, stel je dit eigenlijk voor om te zorgen dat je minder geplunderd wordt, maar omdat voorstellen om te zorgen dat spelers minder kunnen plunderen al zo vaak afgeserveerd zijn, probeer je het onrechtstreeks.
Of, als je dit werkelijk voorstelt omdat je wilt dat het realistischer is, dan kun je dat doortrekken naar andere dingen die niet realistisch zijn, bv. Waarom zouden we de bouwtijd niet realistisch maken? Of om bij het leger te blijven: niet alle gewonde soldaten overleven die wonden, dus waarom zouden we dan niet dat sommige van de eenheden die gewond raken, achteraf net steeds minder ipv meer levenspunten hebben? Het is realistischer hè.

Plunderen valt wel mee, dat is ze nog nooit bij mij gelukt. (werk achter een computer dus oogsten gaat gelijk :))
Maar ook in gewone PvP en in gildestrijd kan het leuk zijn.
Geen enkel spel is echt "realistiisch" dus daar gaat het niet om
 
Geen enkel spel is echt "realistiisch" dus daar gaat het niet om
Hiermee begon je je voorstel, (je zei dat het in het echt ook zo was) dus ik dacht dat je dit als argument had gebruikt om het te doen.

Maar ook in gewone PvP en in gildestrijd kan het leuk zijn.
Tja, het zou zeker een aanvulling zijn, zoals je het in je openingspost noemde, maar ik denk dat ik het leuker zou vinden als het niet mogelijk was en ik het zelf ook niet bij andere kan doen, dan dat ik het bij anderen kan doen, maar zij ook bij mij. (Overigens is een andere speler aanvallen "gewone PvP", zou niet weten waarom je dat apart nu stelt.)


Plunderen valt wel mee, dat is ze nog nooit bij mij gelukt. (werk achter een computer dus oogsten gaat gelijk :))
Letterlijk "nog nooit", dan moet je wel erg goed op tijd zijn altijd, maar dat zal vast wel kunnen. Op de app kun je trouwens ook met 1 veeg alle producties ophalen, als je dat bedoelt, dus komt het niet doordat je achter een pc zit dat ze "nog nooit" geplunderd hebben, maar doordat je goed op tijd bent. ;):)
Lol, heb er echt elk detailtje uitgehaald, moet je je niks van aantrekken. :p
 
Haha, ja leuk.
Ehhh, tja. Omdat je de schurk uit alle tijden is leek me dit juist leuk.
Maar het komt uiteindelijk uit het idee denk ik omdat ik inmiddels aan de schurken een hekel heb.
Ze zijn m.i. iets te sterk
Zo breng je er een dimensie in die weer andere uitdagingen kan geven.

En PvP Kan ik zelf nog niet eens spelen (ben een beginnende speler uit de VM) Speel eigelijk alleen op de kaart, GS en GE :cool:
 

SonnyWeg

Actief lid
Naar mijn mening heeft dit totaal geen kans van slagen. Normaal gesproken zet je na kol al geen enkele schurk meer in je verdediging. Doe je dat wel, dan zal ik je vooral niet tegenhouden, maakt het voor mij alleen maar makkelijker om te winnen :cool:
 
Bovenaan