NPC handel

DeletedUser

Guest
Er is een idee bij me opgekomen, dat ik jullie niet wil onthouden.
1. Enerzijds heb je de normale handel tussen spelers. Hier wordt niets aan veranderd. Anderzijds heb je de NPC handel.
Als je klikt op het icoon handeldrijven, zou je automatisch in de handelslijst tussen spelers komen, met een bijkomende optie om de NPC handel op te starten.
2. Bij gebruik van de optie NPC handel, wordt een venster geopend en moet je bepaalde zaken invullen (aanklikken)
Welk materiaal wil je ruilen alsook de hoeveelheid (bv veelvouden van 10)
Welk materiaal wil je ontvangen en welke ratio verkies je. Deze laatste is te kiezen uit 4 mogelijkheden.
Huidige ratio 1:10 is gratis
Bijkomende ratio 1:5 - kostprijs 1 forgepunt
Bijkomende ratio 1:2 - kostprijs 2 forgepunten
Bijkomende ratio 1:1 - kostprijs 5 forgepunten

Ik ben er praktisch zeker van, dat mijn idee perfect uitvoerbaar is. Maar ik zit net te denken, dat er bij vrije keuze van het materiaal dat je terugkrijgt, veel van de uitdaging van het spel zal verloren gaan.
 

DeletedUser

Guest
Er is een idee bij me opgekomen, dat ik jullie niet wil onthouden.
1. Enerzijds heb je de normale handel tussen spelers. Hier wordt niets aan veranderd. Anderzijds heb je de NPC handel.
Als je klikt op het icoon handeldrijven, zou je automatisch in de handelslijst tussen spelers komen, met een bijkomende optie om de NPC handel op te starten.
2. Bij gebruik van de optie NPC handel, wordt een venster geopend en moet je bepaalde zaken invullen (aanklikken)
Welk materiaal wil je ruilen alsook de hoeveelheid (bv veelvouden van 10)
Welk materiaal wil je ontvangen en welke ratio verkies je. Deze laatste is te kiezen uit 4 mogelijkheden.
Huidige ratio 1:10 is gratis
Bijkomende ratio 1:5 - kostprijs 1 forgepunt
Bijkomende ratio 1:2 - kostprijs 2 forgepunten
Bijkomende ratio 1:1 - kostprijs 5 forgepunten

Ik ben er praktisch zeker van, dat mijn idee perfect uitvoerbaar is. Maar ik zit net te denken, dat er bij vrije keuze van het materiaal dat je terugkrijgt, veel van de uitdaging van het spel zal verloren gaan.


Ik vind het een goed idee

Alleen mischien de fp een beetje verlagen voor 1:1
 

DeletedUser

Guest
Het is eigenlijk wel een goed idee. Ik zou dan echter de meest kostbare goederen bij de NPC-trade weglaten, net als de 1:1 ratio. Een ratio van 1:10, 1:5 en 1:2 is goed genoeg. Als je een 1:1 deal wilt moet je maar met spelers gaan onderhandelen
smooch.gif
 
Bovenaan