Nieuwe Grote gebouw

PetryNL

Nieuw lid
Hallo,

Ik zou graag een idee bij jullie willen voorleggen
Een GG die de speler zelf kan indelen in een tijdperk naar keuze ( 1 malig!!) voor goederen en legerunits van die tijdperk.

Waarom? Omdat men best wel vaak omhoog zit met goederen en legers van eerdere tijdperken.
Welk gebouw? Beurs van Berlage en omdat daar een verhaal achter zit

Bij het ontwerpen van de Beurs had Berlage de idealistische droombeelden van een gebouw waarin kunst, cultuur, economie en maatschappij zouden samenkomen.
Maar het doel van de Beurs was natuurlijk de handel. Men vond er de goederen- en graanbeurs en de effectenhandel, maar ook de lokalen voor gemeente- en rijkstelefoon, een koffiehuis, vergaderzalen, een postkantoor, een conciërgewoning, een politiebureau en een buurtsecretariaat. In de loop van de tijd is er in de Goederenbeurs nog plaats ingeruimd voor de verzekeringsbeurs en valutahandel. Ook voor de Amsterdamse Kamer van Koophandel ontwierp Berlage een indrukwekkende bestuurszaal en bijbehorend trappenhuis.

Hoop iets van jullie te horen, groetjes PetryNL van Lekker rustig op B-land
 
Bedoel je huidige tijdperk of daarvoor, of ook tijdperken na je huidige tijdperk? Dat laatste lijkt me niet waarschijnlijk. En hoe bedoel je 1malig?

Verder vind ik het een goed idee, leuk voor een nieuw tijdperk :p. Nee, wat eerder zou wel fijn zijn.
 

PetryNL

Nieuw lid
Wil er even op reageren,
Vechters van Gvg , moeten nu allemaal zelf zorgen voor legers en goederen van tijdperken vanaf ijzer. Nu leek mij het leuk om een Gg te krijgen, waarvan je zelf een tijdperk in kan zetten in dan met de dagelijkse innen, daar goederen en legers van het tijdperk waarvan jij wil krijgt. zo krijg je meer kans op kunnen vechten in GvG, en hoef je niet op de goederen te letten. Uiteraard moet je goed nadenken welke tijdperk je daarvoor neemt, omdat je het maar 1 malig kan inzetten op een tijdperk. Tis een keertje weer wat anders :) Sorry voor late reactie :) groetjes PetryNL
 

alosta

Lid
Ik zou er zelfs een optie aan toevoegen dat je wel kan veranderen van goedjes (desnoods om de X tijd). Als je naar een nieuwe gilde gaat en laat nou net iedereen ijzer produceren haha.

Qua GG zou ik een ander gebouw nemen, ik kende de beurs niet (en vind het een lelijk gebouw, maar is iets van 'Des goûts et des couleurs, on ne discute pas.'). Er zijn wel mooiere gebouwen denk ik (ah ja, Alcatraz en Habitat vind ik ook spuuglelijk). Ik zou dan eerder voor Renaissance, Gotiek, Gouden Eeuw, klassieke beursgebouwen... gaan.
 
Wil er even op reageren,
Vechters van Gvg , moeten nu allemaal zelf zorgen voor legers en goederen van tijdperken vanaf ijzer. Nu leek mij het leuk om een Gg te krijgen, waarvan je zelf een tijdperk in kan zetten in dan met de dagelijkse innen, daar goederen en legers van het tijdperk waarvan jij wil krijgt. zo krijg je meer kans op kunnen vechten in GvG, en hoef je niet op de goederen te letten. Uiteraard moet je goed nadenken welke tijdperk je daarvoor neemt, omdat je het maar 1 malig kan inzetten op een tijdperk. Tis een keertje weer wat anders :) Sorry voor late reactie :) groetjes PetryNL
Dan zou ik het 1x per maand doen of zoiets. En ja, een ander gebouw zou mooier zijn
 
Bovenaan