Nieuwe functie voor portretten

BeeVee

Lid
Mijn voorstel is om de verschillende portretten, verschillende unieke eigenschappen te geven gedurende een bepaalde tijd.
Nu is het zo dat een portret vaak ervaren wordt als een nepprijs omdat je er weinig aan hebt. Als je aan de portretten verschillende eigenschappen gaat koppelen kan het echter een gewild object worden en zelfs een aparte tactiek opleveren.

Enkele mogelijke eigenschappen:

Boost van munten / voorraden
Alle eenheden krijgen de eigenschap verborgen in moerasgebied
Culturele gebouwen geven dubbele tevredenheid
Verhoogde productie van goederen
Instant dead voor 1 eenheid van het aanvallend leger indien je aangevallen wordt
Onoverwinnelijkheid, je verdedigend leger wordt onoverwinnelijk
Sabotage van de productie van buren: de productietijd van hun productie wordt verdubbeld
De verplaatsingsafstand van de eenheden wordt met 50% verhoogd
Onderzoek van een technologie gaat dubbel zo snel.
Gevonden BD zijn niet meer willekeurig maar kan je zelf kiezen uit het tijdperk van het gebouw dat je motiveerde/opknapte of aanviel.
...

Vermits het om tijdelijke eigenschappen gaat, kan het zelfs interessant zijn een portret meer dan 1x te bezitten. De portretten die je dubbel hebt komen dan in je inventaris terecht.
Het zou het spel minder voorspelbaar maken en je weet nooit wat je er te wachten staat als je een aanval lanceert
 

DeletedUser

Guest
Meeste vind ik goed,
Zou alleen de Sabotage niet doen, dan kan het spel erg vervelend worden, mensen die zetten het soms expres op 4 uur, en dan staat die ineens op 8uur, en dan word het nog geplunderd ook,

Maar het idee op zich vind ik zeker goed!
 

DeletedUser6878

Guest
Niet om het e.e.a. maar dat kan volkomen los van de portretten gedaan worden, met zichtbare of voor de buren onzichtbare symbolen. Sommige voorstellen zijn echter te extreem en zullen wat afgezwakt moeten worden aangezien het spel anders uit balans gaat.
 

BeeVee

Lid
Meeste vind ik goed,
Zou alleen de Sabotage niet doen, dan kan het spel erg vervelend worden, mensen die zetten het soms expres op 4 uur, en dan staat die ineens op 8uur, en dan word het nog geplunderd ook,

Maar het idee op zich vind ik zeker goed!

Sabotage is een alternatief voor plunderen. Ik denk dat de meeste liever dubbel zo lang wachten dan te zien dat ze geplunderd werden. Bovendien zou een gesaboteerd gebouw niet kunnen geplunderd worden.
 

BeeVee

Lid
Niet om het e.e.a. maar dat kan volkomen los van de portretten gedaan worden, met zichtbare of voor de buren onzichtbare symbolen. Sommige voorstellen zijn echter te extreem en zullen wat afgezwakt moeten worden aangezien het spel anders uit balans gaat.

Vergeet niet dat deze speciale eigenschappen tijdelijk zijn. Extreme eigenschappen kan je zeldzamer maken of meer beperken in de tijd. mits een goede keuze van offensieve, defensieve of gewoon vredelievende eigenschappen hoeft de balans niet zoveel verstoord te worden.
 

DeletedUser

Guest
Sabotage is een alternatief voor plunderen. Ik denk dat de meeste liever dubbel zo lang wachten dan te zien dat ze geplunderd werden. Bovendien zou een gesaboteerd gebouw niet kunnen geplunderd worden.
Ik zou de verdubbeling liever niet zien, kost je gegarandeerd goederen als je ze bijv. elke 24 uur ophaalt, dan heb ik liever dat k geplunderd ben, dan zijn de goederen tenminste in omloop,
 

BeeVee

Lid
Niemand zal graag zien dat hij zijn productie verdubbeld. Het heet daarom ook sabotage.
Trouwens als je te lang moet wachten, kan je nog altijd de productie afbreken en een nieuwe starten.
Dan ben je wel de goederen kwijt, maar niet de munten/voorraden. Als je geplunderd wordt ben je alles kwijt.
 

DeletedUser

Guest
Ach, dan gaat het om de suggesties tijgertjuh.

Het idee in z'n algemeen lijkt me een leuke toevoeging aan het spel. Voor de zwakkeren onder ons kan een moerasbonus bijvoorbeeld een winnend gevecht opleveren in de industriele bonusregios (om maar wat te noemen)

Het is toch aan FoE zelf om alles in balans te brengen. Suggesties zijn prima. en een portret hebben voor een week waarmee je een muntenboost van 25% krijgt lijkt me absoluut niet te sterk, gezien de mate waarin portretten te winnen zijn.

Is ook direct een oplossing voor de te winnen portretten die we allang hebben. Kortom, prima suggestie!
 

DeletedUser

Guest
Het is een zinloos idee. Je draait nu aan een rad. Niet iedere prijs die je wint kan een hoofdprijs zijn. Er zitten ook troostprijzen bij.
 

BeeVee

Lid
Leuk bedacht maar portretten zijn geen jokers en dat zullen ze mogelijk ook nooit worden.

Het voorstel draait inderdaad om het toevoegen van joker-functionaliteit.
In mijn voorstel werd dit gekoppeld aan het verkrijgen van een portret.
Maar dat kan bvb ook zijn:
- telkens je 5000 x gemotiveerd of opgeknapt hebt
- telkens je 1000 x ingelogd hebt
- 250 gewonnen gevechten
- 1.000.000 voorraden of munten verzameld hebt (aantal afhankelijk van tijdperk)
- Telkens je puntenaantal een veelvoud is 50.000
- Telkens je 333 missies voltooid hebt

Uiteraard zijn deze getallen arbritair, net zoals het lijstje met mogelijke joker-functionaliteit.
 

DeletedUser

Guest
Het voorstel draait inderdaad om het toevoegen van joker-functionaliteit.
In mijn voorstel werd dit gekoppeld aan het verkrijgen van een portret.
Maar dat kan bvb ook zijn:
- telkens je 5000 x gemotiveerd of opgeknapt hebt
- telkens je 1000 x ingelogd hebt
- 250 gewonnen gevechten
- 1.000.000 voorraden of munten verzameld hebt (aantal afhankelijk van tijdperk)
- Telkens je puntenaantal een veelvoud is 50.000
- Telkens je 333 missies voltooid hebt

Uiteraard zijn deze getallen arbritair, net zoals het lijstje met mogelijke joker-functionaliteit.

Dus het krijgen van een beloning bij het voltooien van een missie.
 

DeletedUser

Guest
ik vind dit een geweldig idee mis kan het bij het winnen van een portret zitten maar zit het niet aan een portret vast een portret is grapig om je te onderschijden van de rest maar als je nu het portret van nelson wind is het leuker om er verschillende bonissen aan toe te voegen die dan worden bepaald (van minder tot leukere bonussen) zulk soort tijdelijke bonnissen kunnen de slechtere spelers een leuke voorsprong geven zo dat ze het weer even vol houden ik ben hartstike voor
 

ThaMartin

Actief lid
Je zou dan wel een soort limiet moeten instellen van hoe vaak je je portret binnen een bepaalde tijd mag wijzigen, anders zou je, zoals nu met dat rad, ineens 4 van je bonussen "tegelijkertijd" kunnen gebruiken door steeds van portret te wisselen.
 

DeletedUser

Guest
Je zou dan wel een soort limiet moeten instellen van hoe vaak je je portret binnen een bepaalde tijd mag wijzigen, anders zou je, zoals nu met dat rad, ineens 4 van je bonussen "tegelijkertijd" kunnen gebruiken door steeds van portret te wisselen.

portret veranderen is bonus weg, lijkt me logisch?
 

DeletedUser5820

Guest
Eigenlijk vind ik FoE al veel te makkelijk... Het mag wel een lang spel zijn maar ik vind echt alleen de evenementen een uitdaging, soms. ;)
 

DeletedUser4100

Guest
Het is een zinloos idee. Je draait nu aan een rad. Niet iedere prijs die je wint kan een hoofdprijs zijn. Er zitten ook troostprijzen bij.
Maar portretten zijn nu toch ook zinloos? Speciale zouden soort van ingame awards zijn dat je een speciale
prestatie hebt bereikt. Echter had je al heel scherp opgevat dat je geen enkele speciale prestatie hebt bereikt
als je zo'n avatar dood leuk wint bij gokken.

Annyways zoude het wel mooi zijn als portretten extra's zouden geven.:) Het zal in mijn ogen ook een functie
krijgen en nee het zal niet direct de hoofdprijs zijn en dat kan natuurlijk niet. Zoals Sl8yer al gezegd heeft.
Een tijdelijke avatar bonus zoude wel mooi zijn. Als je bv. in je invetaris dan de selectieve bonus krijgt die een
bepaalde avatar vereist. Indien je dat dan activeert zal het wel mooi zijn als de effecten die bv. variren in
kracht. Zichtbaar in het lv. een voorbeeld van effect levels:

I
x aantal uren actief

II
x aantal uren actief (langer dan bij I)

III
x aantal dagen actief

IV
x aantal weken actief

De effecten kunnen bv. enkel in combinatie geactiveerd worden met selectieve event avatars.:) Zoals al
voorgesteld. Als je de avatar al hebt maak je bv. opnieuw kans op het effect of als je het zelfde effect nog
in de invetaris hebt hem te versterken. Als je echt mazzel hebt is het effect al direct op lv. IV. Als je daarna
het zelfde effect wint en je hebt hem nog in de invetaris zal een 2e zelfde effectenpakket geplaatst worden met
uiteraard een lager level. Bv. level I. Uiteraard zal het effect vervallen als je van avatar wisselt; de set is zeef
selectief en gekopeld aan een bepaalde avatar.
Echter mogen de bonussen niet te hoog zijn aangezien de gg's al mega bonussen geven en het spel al
versoepelen. Een kleine bonus tussen de 5 a 10% op iets zal al een goede bonus kunnen zijn. Eventueel
een mini productie bv. 5 medailles/h of een x aantal munten/voorraden. Het zijn maar suggesties voor dit
idee.:rolleyes:
 
Bovenaan