Motivering en opknap effectloos

DeletedUser4512

Guest
En vergeet vooral niet voordat je gaat innen, eerst te refreshen! Dit is noodzakelijk om de verhoogde productie te krijgen bij het innen!

Eens met bovenstaande.

Voordat je int, altijd eerst je scherm verversen (F5) ... pas dan zul je de gouden kisten zien.
Doe je dat niet, en haal je de productie op, dan zul je inderdaad de gemotiveerde productie mislopen.

Dat het een flash probleem is, geloof ik niet.
Namelijk, als je geplunderd wordt en je ververst niet, kan je de productie ophalen, maar dan wordt ie er niet bijgeteld.
Het ziet er wel uit, alsof het erbij geteld wordt, maar is dus niet zo.
Ververs je daarna, zie je opeens dat er een bliksemschicht hangt en dat je productie dus geplunderd is. Moet je weer klikken om dat weg te halen en dan pas kan je de productie opnieuw aanzetten.

Dus plunderen wordt wel meteen uitgevoerd, maar motivaties niet.

Daarom kan het dus nooit een flash probleem zijn.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Je ontvangt de motivatie gewoon, wanneer het gebouw gemotiveerd is, of je dat nu zelf ziet of niet.

In het spel zie jij een bepaald aantal gebouwen die je op kan halen, wanneer je die ophaalt stuur je een bericht naar de server van "Ik wil graag deze gebouwen ophalen". De server kijkt dan of dat kan, en berekent dan aan de hand van de motivaties en tevredenheid op dat moment wat je krijgt, daarna wordt het totaal teruggestuurd naar jouw computer en dat zie je erbij komen. Wanneer een gebouw geplunderd is wordt dat ook teruggestuurd en zie je het betreffende icoontje verschijnen.
Het is geen probleem met flash zelf, het is gewoon zo dat het niet constant up-to-date wordt gehouden.
 

DeletedUser1210

Guest
Mijn tevredenheid staat op 120 procent maar als ik het zelf uitreken kom ik op 140 procent. Dat is onhandig want als ik productie gebouw erbij wil doen verlies ik mijn extra tevredenheid en dus mijn extra productie terwijl ik 20 procent meer heb dan gevraagd wordt.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Wanneer je 140% tevredenheid krijg je 120% productie, dat is dus geen fout.
 

DeletedUser

Guest
Mijn tevredenheid staat op 120 procent maar als ik het zelf uitreken kom ik op 140 procent. Dat is onhandig want als ik productie gebouw erbij wil doen verlies ik mijn extra tevredenheid en dus mijn extra productie terwijl ik 20 procent meer heb dan gevraagd wordt.

Door een productiegebouw te bouwen verlies je geen tevredenheid. Tevredenheid wordt enkel berekend aan de hand van het aantal inwoners, en de tevredenheidspunten die je krijgt in je culturele gebouwen, versieringen etc.
 

DeletedUser5986

Guest
Nou. Ik heb al jullie adviezen bekeken en uitgeprobeerd.
Het probleem is duidelijk dat bonus tegoeden ALLEEN getoond en opgeteld worden (Kistje/sterretje, popup balloon, zwevende balloon na innen, hang balloon na innen en opgeteld totaal.) wanneer ze zichtbaar zijn.
Ik heb het duidelijk bijgehouden door notities over meerdere dagen. Het extra wat je zou moeten krijgen komt--wat hier ook gezegd wordt--NERGENS voor. Ook op langere termijn wordt het NIET in het totaal verwerkt, behalve als je uit/inlogt of refreshed.
Ik kan niet zeggen of dat bij veel anderen voorkomt, maar volgens twee andere spelers die ik real-life ken is het een bekend probleem waar schijnbaar niemand iets aan wil doen en dan de server maar de schuld geeft.
Het blijkt een consistent wederkerend probleem die weinigen opvalt omdat bijna niemand consequent alles telt (sorry ik ben n cijfer nerd).
D enige--en eigenlijk irritante oplossing--is om inderdaad steeds uit/in te loggen of te refreshen voor het oogsten.
Of dat het bedrijf EINDELIJK eens de fout (of die nou bij de server light of elders) aanpakt.

Een ideetje van n andere speler die zelf programmateur is (dus niet ik) hierin; bij Opknappen/motiveren zie je altijd grijze sterren om uit te kiezen, wat als je nou ALTIJD als iets gemotiveerd/opgeknapt is je die ster ziet bij je eigen stad. dat wil zeggen zodra iemand dit doet dat IPV een popup met het nieuws er n ster komt, en dat het nieuws zonder popup in de nieuws list komt te staan. dan is het makkelijker voor de server, de programmatuur en de spelers omdat er meer overzicht en minder stappen gemaakt te hoeven worden.

Hoe dan ook, tot het probleem eindelijk eens echt aangepakt wordt in plaats van er als politici over te praten (ontkennen, of wie/wat is de schuld maar er niks aan doen omdat het te veel werk / of geld kost) zal ik dit spel proberen uit tespelen met constant uit/in loggen of refreshen. Voor diegene die deze tip gaven bedankt. Het scheelt vermogens in munten en productie.

Mvg
Robin D
Dungeon Mistress
 
Hallo forum,

Toevallig is Robin D een buur van mij, maar ook ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het niet goed gaat. Nu heb ik 250 k munten en 500 k voorraad, dus waar hebben we het in mijn geval over.
Wat ik wel wil achterlaten is (ook al wordt er goed opgeteld) dat er toch een bug in de prograamatuur zit. Immers:
1. de gemotiveerde productie wordt symbolisch niet getoond;
2. de opzwevende productie hoeveelheid is onjuist; (gevolg van 1?)
3. de totalen ballon is onjuist (gevolg van 2?)
4. discutabel: je totale voorraad is dus wel/niet juist. Hier laat ik me verder niet over uit. (gevolg van 3?)

Zolang de eerste 3 niet juist functioneren, hou je altijd discussies en blijft het dus een bug (definitie van de bug: het werkt niet zoals bedoeld.)

Gewetensvraag: Als je bankafschriften ook niet lijken te kloppen stap je daar dan ook overheen? :>)

Dit pogend objectief te bezien denk ik dat de klacht terecht is.

mvrgr

Floydfan
 
Laatst bewerkt:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Puntje 3 zou wel juist moeten zijn. Voor zover ik heb getest is dat ook zo.
 
Het spijt me Leones, maar ik heb een clustertje aan productiegebouwen die ik elke keer voor 15 minuten aan het werk zet.
Als er tussentijds wordt gemotiveerd wordt dit niet meegenomen (ik kan geen zekerheid geven op je totale voorraad), maar punt 1 2 en 3 zijn NIET aangepast (en dat weet ik, omdat vaak het cluster niet gemotiveerd is en je het bedrag dus vaak ziet).

Nu verwacht ik dat de oorzaak in punt 1 zit (java cache wordt niet opgeruimd / niet snel genoeg bijgewerkt/niet gezien). Als je item niet gemotiveerd is (een flag die de waarde true of false is) krijg je geen bonus en de rest is dus gevolgschade (maar werkt wel goed). Het is alleen jammer dat de motivatie bij het innen wordt gereset en je de punten dus (in ieder geval ogenschijnlijk) misloopt.

Dat levert tevens nog een volgende hamvraag op:
Als iemand een GG heeft zoals de Pharos, dan zal de extra productie ook hierin de motivatie bonus waarschijnlijk ook niet meenemen.

Hoe je het ook went of keert. Onjuist is het en blijft het :>)
(Maar jullie kunnen dit waarschijnlijk beter testen dan wij die dit online moeten afspreken)
 
Vanochtend het bewijs:
Ik produceer kaal 1200 voorraden per 15 minuten. Twee Alchemisten waren gemotiveerd, waardoor de productie 1392 wordt.
Voor het innen komt een pop-up dat iemand mijn kerk heeft opgeknapt. Hierdoor kom ik in de 120% tevredenheids situatie.
Hierrna ga ik innen: van de voorraden wordt 1392 stuks bijgeschreven en je mist de 20% bonus.
Tijdstip: rond 09:52 uur 4-11-2013
 
Bovenaan