mogelijkheid om een kleine diamant bonus in je stad of taveerne te koppelen aan een gebouw of troon

DeletedUser10553

Guest
het zou voor vele zaken een stimulans zijn, als je de mogelijkheid hebt om uit je eigen diamanten voorraad een beloning te koppelen aan een gebouw als deze gemotiveerd of opgeknapt word.

ook als je in taveerne op de tafelhoofden een "troon" kan vrijspelen en kopen met tafelzilver, zou dan die zelfde mogelijkheid een leuk gegeven zijn. zo een troon zou iets breder moeten zijn en /of met goud versierd zijn.

de meerwaarde hierin is zowel voor individueel als voor gilden zeker merkbaar. als je bv deze beloning in je stad aan een hof gekoppeld hebt,
zal er door de gildeleden feller op geparticipeerd worden, om die bonus in de wacht te slepen.

het geeft individueel de mogelijkheid om zo een reputatie op te bouwen.

voor gebouwen onderhevig aan opknappen en motiveren lijkt het me het eenvoudigste om dat onbeperkt in aantal gebouwen, en onbeperkt in aantal diamanten toe te passen.
oftewel heb je een meer complexere versie met vaste diamant bonussen en beperkt in aantal per stad

voor taveerne lijkt het het eenvoudigste dat je elke stoel als troon kan vrijspelen en kopen met tafelzilver, de bonussen onbeperkt en volgens de diamanten capaciteit van de speler
de meer complexere versie is dan dat je per taveerne slechts 2 tronen kan vrijspelen met een beperking op het aantal diamanten per troon

een derde versie is zowel voor taveerne als voor gebouwen een combinatie van de eenvoudige en de complexere versie. zijnde onbeperkt aantal tronen/gebouwen met beperkt aantal diamanten per troon/gebouw, bv maximum 5 diamanten. al beperkt dit de mogelijkheid om interne gilde prijzen uit te reiken voor de gildeleiding.
Ook al lijkt het me evident dat de spelers dit zelf gaan invullen volgens hun eigen diamanten capaciteit.

het creëert in de eenvoudige en onbeperkte versie voor gildeleiding een mogelijkheid interne beloningen of prijzen in diamantvorm uit te reiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik geloof dat ik het niet snap.
Wat krijg ik als ik op jouw troon ga zitten of je hofje motiveer?
 

DeletedUser10553

Guest
Ik geloof dat ik het niet snap.
Wat krijg ik als ik op jouw troon ga zitten of je hofje motiveer?

het aantal diamanten dat ik er als bonus aan gekoppeld heb. als ik dat niet heb gedaan krijg je ofwel niets, of tafelzilver en/of een forge punt. net zoals de taveerne nu werkt. dus het blijft volledig optioneel om die diamant bonus te koppelen of niet. onbeperkt in aantal diamanten. ook voor gebouwen onderhevig aan motiveren en opknappen geld hetzelfde. gezien dat alle spelers die mogelijkheid krijgen, maakt dat de taveerne en de hulpknop veel interessanter.
wie veel diamanten wint, kan er veel uitdelen en dat verhoogt zijn/haar reputatie.
als ik dan in mijn profieltekst zet, "bonus voor tevredenheid" stuur ik de hulp die ik van andere spelers krijg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Wildstorter

Actief lid
Ik snap er helemaal niks van, je wilt diamanten weg gaan geven aan andere spelers? En jij bepaalt dan waar die zitten.

Nou mooi, dan geef ik aan een speler aan waar ze zitten zodat die ze kan gebruiken, zijn ze eindelijk overdraagbaar :)
 

DeletedUser

Guest
Waar ik ondermeer een knelpunt zie is dat Inno een bedrijf is en bedrijven handelen veelal uit een winst oogmerk.
Als je je zaakjes goed geregeld hebt, zoals veel oudgedienden die op meerdere werelden spelen en daar wensputten hebben staan waar ook de nodige dia’s uitkomen, zou een speler dit kunnen delen, via de door jou beschreven manier, met potentiële klanten van Inno.
Daarnaast als dit hevig gebruikt zou worden krijg je rangen en standen voor wat betreft vrienden: de gratis speler zal vrienden verliezen aan mensen die bereid zijn geld in het spel te stoppen.
Dit voelt voor mij niet eerlijk aan.
Dit is als ik je voorstel goed begrijp want ik vind het een ingewikkeld voorstel.

Ik zou meer voelen voor iets dat voor iedereen bereikbaar is namelijk dat er behalve fp’s ook heel soms willekeurig een dia beloning wordt gegeven bij bijvoorbeeld een Taveernebezoekje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10486

Guest
Een "kans op iets" zou het helpen heel wat aantrekkelijker maken. Nu zijn er heel wat spelers die de moeite niet doen voor die habbekrats aan muntjes. Maar als er bv. appels gegeven worden voor het herfstevenement, dan zijn er heel wat meer die op de helpen knop klikken.

Maar bovenstaand voorstel leidt tot misbruik, want zo kan je geschenken geven aan je vrienden.
 

DeletedUser10553

Guest
"Chalinna-Charlotte, post: 213238, member: 10620"]Waar ik ondermeer een knelpunt zie is dat Inno een bedrijf is en bedrijven handelen veelal uit een winst oogmerk.
Als je je zaakjes goed geregeld hebt, zoals veel oudgedienden die op meerdere werelden spelen en daar wensputten hebben staan waar ook de nodige dia’s uitkomen, zou een speler dit kunnen delen, via de door jou beschreven manier, met potentiële klanten van Inno.
Daarnaast als dit hevig gebruikt zou worden krijg je rangen en standen voor wat betreft vrienden: de gratis speler zal vrienden verliezen aan mensen die bereid zijn geld in het spel te stoppen.
Dit voelt voor mij niet eerlijk aan.
Dit is als ik je voorstel goed begrijp want ik vind het een ingewikkeld voorstel.

 

DeletedUser10553

Guest
aangezien iedereen evenveel kans maakt op diamanten op deze manier, kan ook een kleinere speler kiezen om deze te delen of niet.
nu heb je ook al een selectie in vrienden, maar dat gaat dan over de inrichting van de taveerne. de kans op fp etc.
dus in zekere zin is wat je hier zegt , nu ook al zo.
maar met de mogelijkheid om diamanten aan een troon of een gebouw te koppelen als bonus bij M /O geef je alle spelers dezelfde mogelijkheid.
het is aan de speler zelf om deze te benutten of niet.
aangezien je de bonus uit je eigen voorraad haalt, verliest Inno niets, ik durf zelfs beweren dat het verspreiden van diamanten op deze manier, de online verkoop ervan eerder zal stimuleren dan afremmen.
 

DeletedUser10553

Guest
Een "kans op iets" zou het helpen heel wat aantrekkelijker maken. Nu zijn er heel wat spelers die de moeite niet doen voor die habbekrats aan muntjes. Maar als er bv. appels gegeven worden voor het herfstevenement, dan zijn er heel wat meer die op de helpen knop klikken.

Maar bovenstaand voorstel leidt tot misbruik, want zo kan je geschenken geven aan je vrienden.
wat is daar mis mee? sinds wanneer is geschenken uitdelen misbruik maken?
 

Mr.Quib

Actief lid
wat is daar mis mee? sinds wanneer is geschenken uitdelen misbruik maken?

Sind je daarmee andere spelers een oneerlijk voordeel geeft. Zie deze opmerking:

Ik snap er helemaal niks van, je wilt diamanten weg gaan geven aan andere spelers? En jij bepaalt dan waar die zitten.

Nou mooi, dan geef ik aan een speler aan waar ze zitten zodat die ze kan gebruiken, zijn ze eindelijk overdraagbaar :)

Op het moment dat jij gericht diamanten aan andere spelers kan geven is dat het begin van misbruik, je vertelt ze gewoon op welk gebouw ze moeten klikken


De optie om spelobjecten cadeau te geven zat vanaf het begin in het spel, maar is nooit in gebruik genomen en uiteindelijk compleet verdwenen, waarom zou dit zijn?

Je wil niet weten hoe in dit spel van het kleinst mogelijk gaatje misbruik wordt gemaakt, of het nou gaat om GG vullen, vechten in GvG of manipuleren van vrienden voor de taveerne. Het is niet voor niks dat er een tijdslimiet is gekomen op het bezoeken van een taveerne na accepteren van een vriendschapsverzoek.

Verder snap ik niet dat jij diamanten weg wilt geven, zelf heb ik ze veel te hard nodig.
 

DeletedUser9703

Guest
Diamanten overdragen aan andere spelers. Daar gaat Inno nooit mee instemmen.

Je zou wel een voorstel kunnen doen dat je met diamanten een gebouw een hoge prioriteit kan geven. Dus dat die als eerste gemotiveerd wordt als iemand op de Helpen knop klikt. Uiteraard krijgt Inno dan de diamanten. En niet de helpende speler.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dit is helaas niet iets dat toegevoegd zal worden aan het spel, toch bedankt voor het voorstel.
 
Bovenaan