Meerdere problemen/ideeen

DeletedUser

Guest
Hallo,

Even kort een paar dingen over mijzelf zodat jullie een idee hebben dat ik toch wat kennis over deze spellen heb.
Ik heb voor een lange tijd eerste gestaan bij grepolis en top bij tribal wars en ook de beste alliantie gehad op gamma. en heb dit spel voor een best lange tijd gespeeld onder de naam tylaen (bij grepolis)

Op het moment vind ik dit spel best leuk alhoewel ik een paar nadelen zie, het duurt op het moment toch een paar maanden als het niet langer is om bij het einde te komen (late middeleeuwen) Op zichzelf is dit wel interessant maar het probleem hiermee is dat er maar 80 mensen per server zijn. Een week na het starten zijn dit er nog 50, en een maand hierna nog maar 20-40 (verschillend ver per server) Op een gegeven moment gaat dit spel zo eenzijdig worden aangezien je nog maar met een handje vol mensen aan het spelen bent en de verschillen zullen enorm oplopen waardoor uiteindelijk zo goed als iedereen gestopt is voordat je het einde zult bereiken. Ik sta op het moment 2e op mijn server, en mijn vriendin 1e op haar server en wij merken allebei al dat er nog maar 30 mensen ongeveer echt actief zijn, en als we kijken naar mensen die er echt tijd in stoppen ongeveer 10-15. Dit is dan ook een zeer groot probleem en zal 1 van de volgende oplossingen moeten ondervinden.

Grotere servers
Merge van servers (hier zal veel geklaag over komen wegens eerste plaats weg etc)
en persoonlijke favoriet zoals bij grepolis de speed omhoog gooien, als je binnen 2-3 maanden bij de late middeleeuwen bent zullen mensen veel sneller door blijven spelen en kijken hoe hoog zij kunnen eindigen, nu zal het spel een enorme sleur worden en uiteindelijk ook voor jullie veel leden kwijt raken.

Verder is het een beetje raar dat instellingen per server zo extreem veranderen, ik krijg in 4 uur 4 of 5 hout of marmer bijvoorbeeld, voor mijn vriendin is dit 1 per 4 uur, later in het spel heb je 30-40 van iets nodig wat inhoud dat je met 1 gebouw al snel meer dan een week aan het sparen bent om een upgrade te kunnen krijgen, en voor een spel waar mensen al snel bij zullen afvallen zal dit niet werken, het werkt al iets beter op mijn server waar ik hoogstens 2 dagen moet wachten, maar zelfs dan zal dit uiteindelijk te langzaam gaan.

Mijn suggestie is dan ook snellere servers, veel vaker pvp toernooi. Hierdoor wordt alles veel interresanter, en alle spelers die in de eerste 2 dagen niet meer dan 500-1000 punten bezitten deleten en door nieuwe spelers vervangen.

-Pim
 

DeletedUser

Guest
Wat betreft het aantal inactieve mensen is dat reeds gekend en er is al heel veel over geklaagd. De ontwikkelaars zijn bezig om dit op te lossen, het is uiteindelijk ook nog maar een betaversie.

Iedereen zit volgens mij op dezelfde server alleen in een andere groep, overal zijn er dus dezelfde instellingen. Je voorbeeld van hout is logisch. Standaard produceer je een bepaald goed, in dit geval hout met een ratio van 1 per 4 uur. Sommige provincies beschikken echter over een bepaalde grondstof zoals hout. Wanneer je dan deze provincie verovert krijg je een bonus en dan produceer je 5 hout om de 4 uur. Jij hebt dus deze grondstof op je kaart staan (je moet maar eens je landkaart oproepen) en je vriendin niet. Mensen die die grondstof niet op hun kaart hebben staan (zoals je vriendin) produceren best een andere grondstof die ze wel bezitten en maken gebruik van het handelsysteem om met andere mensen te ruilen. Iedereen is verplicht om te handelen tenzij je heel traag wil gaan, je kan immers moeilijk zelf alle grondstoffen produceren. Het handelen gaat enkel met die 80 van je groep en dus is ruilen soms wat moeilijk als er veel mensen inactief zijn. Handelen vraagt bovendien ook nog een forgepunt voor de koper. Kortom het handelen is ook niet super maar dit is ook al aangekaart en eenmaal je met meerdere actieve mensen samenzit (zoals het in de toekomst zal zijn) zal dat ook al heel wat beter zijn.
 

DeletedUser

Guest
Oke, in dat geval klopt dat qua instellingen niet meer, maar mijn originele punt van snellere servers of merge ofzo blijft staan, toch bedankt voor het aanvullen van deze informatie
 
Bovenaan