Meer tijdperken

Avalee

Lid
Zijn er plannen voor meer tijdperken? Ik zit nu nog in de bronstijd maar ben een beetje gaan bladeren en zag toch wel grote gaten in de tijdperken.
Bijvoorbeeld tussen de ijzertijd en de middeleeuwen. Zit toch wel zo'n 500 jaar tussen.
IJzertijd: 800 BC tot 0
Middeleeuwen: 500-1500

Ook tussen koloniale tijdperk en industrieele tijdperk zit zo'n 400 jaar.

Of is dat technisch niet mogelijk?
 

DeletedUser1072

Guest
Ik denk dat er met de ijzertijd meer de oudheid word bedoeld. De gebouwen die je daar krijgt doen me daar nogal aan denken namelijk. En tussen het koloniale tijdperk en industrieel tijdperk zit zeker geen 400 jaar. Een beetje ruim denken zou het koloniale tijdperk begonnen zijn toen amerika ontdekt werd (ongeveer 1500) en de koloniën die in dat tijdperk werden verkregen werden nog tot de tweede wereld oorlog voor een groot deel onder invloed van Europese landen. De eerste industriële revolutie (het begin van het industrele tijdperk) was in 1750. Dus het spel heeft naar mijn mening geen gaten zitten in de tijdperken.
 

midas89

Actief lid
IJzertijd is de Romeinse tijd. Badhuis, aquaduct, amfitheater... dat is wel duidelijk toch?
En dat sloot wel redelijk aan op wat we vroege middeleeuwen kunnen noemen.
 

Mr.Quib

Actief lid
Zijn er plannen voor meer tijdperken?
Ja, maar die zullen na Toekomst komen. Ik verwacht niet dat er in de tijdlijn iets tussengevoegd gaat worden, ben het eens met mic en midas dat de boel wel aardig aansluit. Sowieso niet teveel 'realiteit' in dit spel verwachten, daar zijn al meer spelers op vastgelopen ;)
 

DeletedUser4100

Guest
Zijn er plannen voor meer tijdperken? Ik zit nu nog in de bronstijd maar ben een beetje gaan bladeren en zag toch wel grote gaten in de tijdperken.
Bijvoorbeeld tussen de ijzertijd en de middeleeuwen. Zit toch wel zo'n 500 jaar tussen.
IJzertijd: 800 BC tot 0
Middeleeuwen: 500-1500

Ook tussen koloniale tijdperk en industrieele tijdperk zit zo'n 400 jaar.

Of is dat technisch niet mogelijk?
Met name de vroegere tijdperken omvatten een grote(re) periode in tijdperken, in latere
tijdperken (bv. progressieve tijdperk) zijn kleinere tijd perioden. Desondanks is er ook
een groot verschil in progressie van nieuwe technieken, ontdekkingen, etc. De tijdperken
zijn ook in grotere tijdsvlakken te verwerken:

Prehistorie
Steentijd

Klassieke oudheid
Bronstijd & IJzertijd (beeld van Zeus & toren van Babel zijn indicatie voor bronstijd onderdeel is van klassieke oudheid)

Middel eeuwen
Vroege, hoge & late middel eeuwen

Vroegmoderne tijd
Koloniaal tijdperk & indu tijdperk

Moderne tijd
Modern tijdperk, postmodern tijdperk & hedendaags

Toekomstige tijdperken
Morgen, toekomst & arctische toekomst

De vroege middel eeuwen zijn ongeveer begonnen toen het Romeinse rijk viel. Mede door
de komst van nieuwe geloven. Doordat machtige legers van de Romeinen weg waren, verviel
Europa in wanorde en een sterke toename aan criminaliteit. Ook vervielen veel gezonde gebruiken
en gingen sommige technieken verloren. Wat leidde tot de vroege middel eeuwen, ook wel de
duistere eeuw genoemd. Zoals anderen al zeiden speelt de IJzertijd zich ongeveer af in de tijd
van de Romeinen. Na hun val kwamen de vroege middel eeuwen, dus sluit wel redelijk aan, maar
omvat inderdaad wel een grote tijdsperiode.

Vroegmoderne tijd:
De Vroegmoderne Tijd - soms ook Nieuwe Tijd of ancien régime genoemd - is een periode van enkele
eeuwen in de geschiedenis van Europa die volgde op de Middeleeuwen. (...)
De Vroegmoderne Tijd beslaat volgens de gangbare periodisering de periode van de vijftiende tot de negentiende eeuw.
bron; wikipedia

Overigens is het progressieve tijdperk van oorsprong Amerikaans en speelt
zich rond het begin van de 20e eeuw af, in den tijden van de 1e wereld oorlog.
Terwijl de toekomstige tijdperken tot halverwege de 21e eeuw zich afspelen (2050).
Als je de bovengenoemde overkoepelende tijdsperioden opzoekt kan je zien dat
de tijdperken redelijk op elkaar aansluiten.:)
Morgen -> nabije toekomst (cyberpunk stijl)
Toekomst -> toekomst (solarpunk stijl)
Arctische toekomst ->
Solarpunk stijl
De laatste tijdperken zijn geïnspireerd door de sincefiction. Voor meer info over de
geres kun je de tussen haakjes staande stijl opzoeken. Vooral de Engelstalige wikipedia
biedt er veel info over.
 

DeletedUser10453

Guest
Eigenlijk hadden we direct na de middeleeuwen ook nog de renaissance, misschien wel voor het Europa van nu de belangrijkste periode van allemaal.
(in ons spel de late middeleeuwen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Eerlijk gezegd doet de late middeleeuwen me meer denken aan 1300 - 1500 als je het mij vraagt. In de serie Floris probeerden de geldersen al een kasteel te belegeren met grote kanonnen. :p. Renaissance begon in principe in Italië en stond redelijk apart van de rest van Europa. Renaissance is in mijn ogen dan niet echt een periode.

Vind dat forge het goed gedaan heeft.
 

DeletedUser10486

Guest
Het Standbeeld van Zeus was af in 435 BC, dus midden in de ijzertijd.
De Toren van Babel is een mythe. Er is geen enkel bewijs dat die ooit bestaan heeft.
Maar kom, het is maar een spel hé.
 
Bovenaan