Medailles gebruiken als (tijdelijke) aanval/verdedigingsbonus in gevechten

Markus

Actief lid
Het idee is heel simpel: het besteden van behaalde medailles uit PvP en missies om een tijdelijke bonus (voor bijv. 10 gevechten en als een tijdsduur gewenster is, 12 uur) te krijgen in gevechten. Dit kan dan zowel voor aanval zijn, als verdediging (hoewel aanval de voorkeur verdient). Deze bonus vervalt dan weer als de tijdsduur of aantal gevechten verlopen is. waarna het opnieuw kan worden ingezet. Hoe sterker de eenheden (bepaald aan welk tijdperk ze zitten, voor tijdperk-onafhankelijke eenheden als schurken wordt het tijdperk van de speler gebruikt) en hoe meer eenheden in je leger, hoe meer het kost. Eenheden met actieve bonus uit je leger halen verwijdert de bonus voor dat leger, evenals eenheden die gedood worden in een gevecht. Nieuwe eenheden die je toevoegt kan je echter wel weer een nieuwe bonus geven (die medailles kost).

De bonus zou niet te hoog mogen zijn (maximaal 15 a 20%, maar echt niet meer), en minimaal toch wel 5%... en misschien zelfs instelbaar (meer % is meer medailles natuurlijk). De bonus geldt NIET in verdediging tegen andere buren, wel met aanvallen (vooral op de provinciekaart). De bonus levert ook geen extra punten op natuurlijk. De bonus mag ook niet in GvG meetellen (wordt namelijk ook erg lastig in berekeningen).

De reden voor dit idee is ook simpel: er zijn vast en zeker een heleboel spelers die medailles hebben waar ze niets (meer) mee kunnen omdat ze geen bouwground meer kunnen vrijspelen op hun kaart. Dit geeft ze iets om mee te spelen. Bovendien is het ook nuttig om bijv. wraak te nemen op een plunderaar die je normaal niet aankan omdat hij sterkere eenheden heeft. En misschien maakt het buurten wel een stuk competitiever tussen spelers onderling?

Nadelen: verdedigen wordt moeilijker, maar gelukkig zijn er meer verdedigingsgebouwen (wachtvuren) en voldoende gg's om een stabiele verdediging op te zetten. Ook kan het tot gevolg hebben dat mensen liever de medailles voor gevechten besteden dan grond, waardoor het dus langer duurt voor ze een volgens stuk vrijspelen. Medailles kunnen dus schaarser worden op gegeven moment. Ook kan het lastiger worden in te schatten of je verdediging voldoende is (al is een paar keer geplunderd worden genoeg bewijs), en uiteraard kan dit plunderen-bevorderend werken :)
 

DeletedUser

Guest
Hoewel ik een alternatief voor het gebruik van medailles toejuich, ben ik bang dat slechts een kleine groep van spelers hier van profiteert. Ik heb 858.000 medailles op voorraad en heb dan dus al een waanzinnige voorsprong op spelers die de keuze moeten maken tussen ze hiervoor te gebruiken, of voor bouwgrond. Dit lijkt mij dus niet het goede alternatief voor medailles.
 

Markus

Actief lid
Hoewel ik een alternatief voor het gebruik van medailles toejuich, ben ik bang dat slechts een kleine groep van spelers hier van profiteert. Ik heb 858.000 medailles op voorraad en heb dan dus al een waanzinnige voorsprong op spelers die de keuze moeten maken tussen ze hiervoor te gebruiken, of voor bouwgrond. Dit lijkt mij dus niet het goede alternatief voor medailles.

Die andere spelers zitten waarschijnlijk nog in een lager tijdperk (en dus niet in jouw buurt waarschijnlijk). Grote kans dat jij dan tegen spelers vecht die dan ook al hun grond hebben verkregen.

Bovendien zou jij in toekomst tijdperk ook meer medailles moeten neertikken voor dezelfde % bonus op jouw toekomst eenheden, dan een andere speler in moderne tijdperk voor zijn eenheden uit die tijd.
 

DeletedUser7483

Guest
Ik steun ieder voorstel die een bredere inzet van medailles mogelijk maakt. Door de herhaalmissies die in grote hoeveelheden medailles opleveren heb ik meer dan ik ook nog in het laatste tijdperk kan spenderen aan land. Het is dus een waardeloze beloning geworden.
 

DeletedUser9294

Guest
Voor de volle 200% tegen. Zoals je al aangeeft kan het ook gebruikt worden om "wraak te nemen" op mensen die jou aangevallen en beroofd/geplunderd hebben. Een deel van de mensen die graag aanvallen om te plunderen zullen het juist ook gaan gebruiken om juist weer mee aan te vallen.
Dat er spelers zijn die een andere invulling willen kunnen hebben voor de medailles kan ik me voorstellen, maar dit moet niet ten koste gaan van kleinere spelers die de medailles hard nodig hebben om verder te komen in het spel.
wraak te nem
 

DeletedUser

Guest
Er zal waarschijnlijk veel gebruik van gemaakt worden in GvG. Daar is niet iedereen van hetzelfde tijdperk en kun je dus als toekomst speler je toch al hoge bonus nog extra opkrikken om bijvoorbeeld op de koloniale kaart even flink tekeer te gaan. Hiermee kom je dus weer terecht op de plek waar kleine gildes/spelers hier alleen maar nadeel van zullen ondervinden. Immers, ze moeten kiezen tussen een bonus of extra grond, waarbij grotere spelers die keuze niet meer hoeven te maken, en met een extra bonus makkelijk tekeer kunnen gaan.
 

DeletedUser5889

Guest
Ik ben benieuwd of een bonus via medailles niet snel veel te grof zou worden. Bijv. PrivateHead en Pugzor hebben een slordige 7M meer aan medailles dan de gemiddelde toekomst speler via zijn Frontenac, die zo ergens tussen 800k en 1M aan medailles zit.
Bovendien denk ik dat Frontenac dan een onevenredig sterke GG gaat worden.
 

DeletedUser4100

Guest
Er zal waarschijnlijk veel gebruik van gemaakt worden in GvG. Daar is niet iedereen van hetzelfde tijdperk en kun je dus als toekomst speler je toch al hoge bonus nog extra opkrikken om bijvoorbeeld op de koloniale kaart even flink tekeer te gaan. Hiermee kom je dus weer terecht op de plek waar kleine gildes/spelers hier alleen maar nadeel van zullen ondervinden. Immers, ze moeten kiezen tussen een bonus of extra grond, waarbij grotere spelers die keuze niet meer hoeven te maken, en met een extra bonus makkelijk tekeer kunnen gaan.
Het moet ook niet in GvG mogelijk zijn.
De bonus zou niet te hoog mogen zijn (maximaal 15 a 20%, maar echt niet meer), en minimaal toch wel 5%... en misschien zelfs instelbaar (meer % is meer medailles natuurlijk). De bonus geldt NIET in verdediging tegen andere buren, wel met aanvallen (vooral op de provinciekaart). De bonus levert ook geen extra punten op natuurlijk. De bonus mag ook niet in GvG meetellen (wordt namelijk ook erg lastig in berekeningen).
Als je bonussen kunt kopen voor je aanval, vind ik dat je dat ook voor de verdediging
moet kunnen doen. Omdat de mil. bonussen sowieso al uit evenwicht is en je in het
begin in principe al een aanvalsbonus kan op bouwen. Met betere vuurkracht. Terwijl
je als beginner als verdediger alleen je pantser kan aansterken.

Op Elvenar is een soortgelijke situatie. Items die je wel werft, maar waar je niets mee kan. De oplossing
is tijdelijke bonussen die je kan maken. Dit kost wel (heel) veel tijd. Het probleem is, dat het gebouw
daar enorm groot is. Het kost precies één uitbreiding. Dus misschien wat voor FoE, om een 4x4 gebouw
vrij te kunnen spelen, waarin je medailles kan omzetten in een (tijdelijke) bonus. Het hoeft wat mij
betreft niet perse militair te zijn. Hoe meer de makers van FoE hun eigen drive eraan kunnen geven,
hoe meer kans het heeft, denk ik.
Om te verkomen dat beginners teveel hun medailles aan (tijdelijke) bonussen spenderen, zoude je
misschien het gebouw later in de TT kunnen laten vrij spelen.
Doordat (tijdelijke) bonussen niet op te stapelen zijn en het lang duurt voor je een bonus ''gemaakt''
hebt, in Elvenar lopen de bonussen niet de spuitgaten uit. Misschien is dat een manier om dit te
in de hand te houden. Zoals topicstarter al zei, de bonus moet niet overdreven groot zijn. Als dit
ook niet op te stapelen is (en je lang duurt om de bonus te ''maken'') zal het onwaarschijnlijk zijn
dat het de GG's weg concurreert. Helemaal als het ''rare'' bonussen zijn, die GG's niet kunnen bieden.
 

Markus

Actief lid
Het moet ook niet in GvG mogelijk zijn.

Dus misschien wat voor FoE, om een 4x4 gebouw
vrij te kunnen spelen, waarin je medailles kan omzetten in een (tijdelijke) bonus. Het hoeft wat mij
betreft niet perse militair te zijn. Hoe meer de makers van FoE hun eigen drive eraan kunnen geven,
hoe meer kans het heeft, denk ik.

ik had hier eigenlijk nog niet eens aan gedacht maar het is een vrij logisch idee: een gebouw waar je die bonus kan kopen. al weet ik zelf niet of het verstandig is om de medailles ook aan economische bonussen te gebruiken gezien daar al meerdere GG's voor bestaan (San Marco, Pharos en RAH om maar eens te noemen). Al zijn de militaire bonussen die ik bedoelde wel van soortgelijke aard (ze zouden dan ook zichtbaar zijn in het zelfde rijtje als die van de bestaande GG's dus).

Voor de volle 200% tegen. Zoals je al aangeeft kan het ook gebruikt worden om "wraak te nemen" op mensen die jou aangevallen en beroofd/geplunderd hebben. Een deel van de mensen die graag aanvallen om te plunderen zullen het juist ook gaan gebruiken om juist weer mee aan te vallen.

Als die mensen toch al aanvallen om te plunderen hebben ze (meestal) die bonus ook niet nodig want ze kunnen (nu) zonder ook al winnen, al zou het ze met bonus waarschijnlijk minder schade aan hun units opleveren.
 

Markus

Actief lid
Okee hier volgt de aangepaste vernieuwde versie:

Het idee:
Een gebouw (nog nader te bepalen of dit een regulier of event gebouw is, maar ik denk dat event gebouw toepasselijker is) die de mogelijkheid biedt om behaalde medailles uit PvP en missies aan een tijdelijke bonus (van bijv ~1 uur voor verdediging of ca. 10 aanvalsacties) te verkrijgen in gevechten, bij aanvallen van een tegenstander of verdediging hiertegen. Deze bonus vervalt dan weer als de genoemde tijdsduur of aantal aanvallen verlopen is, waarna deze weer opnieuw kan worden gekocht voor dezelfde hoeveelheid medailles. Dit gebouw is NIET tijdperk-gebonden, en alleen afhankelijke eenheden (dus die aan een militair gebouw zijn gelinkt) worden beinvloed, en tevens mogen dit al reeds geproduceerde eenheden zijn. Hoe sterker de eenheden (bepaald aan welk tijdperk ze zitten, voor tijdperk-onafhankelijke eenheden als schurken wordt het tijdperk van de speler gebruikt) en hoe meer eenheden je hebt, hoe meer het kost. Dit bedrag wordt dan ook berekend vanuit een simpele rekensom waarbij type unit en tijdperk voor elke afhankelijke eenheid telt. Bijvoorbeeld een speerwerper uit bronstijd zou 1 medaille kosten bijvoorbeeld, maar een universele tank uit postmodern bijvoorbeeld 20. De hoge prijs wordt dan weer beredeneerd uit het feit dat in hogere tijdperk je meer medailles kan verdienen (die altaar van ontzag gebouwen zijn opeens helemaal niet meer waardeloos :p), en de eenheden gewoon domweg sterker zijn.
De koopopties zouden tweeledig kunnen zijn: de bovenste drie voor aantallen aanvallen (5, 10, 20 om maar iets te noemen), en de onderste 3 voor aantal uren verdediging (1, 2 en 4 uur bijvoorbeeld)

De bonus zou niet te hoog mogen zijn (maximaal 15 tot 20%, maar echt niet meer), en minimaal toch wel 5%... en wordt als % opgetelt op bestaande bonussen van GG's en evt eenheden (dus een bonus hier van 15% op een GG bonus van 90% geeft totaal 105% en niet 118,5%). De bonus geldt in zowel burengevechten/verdediging als GvG aanvallen (bij nader inzien bleek het wel wenselijk bij sommigen hier, alhoewel GvG misschien alsnog uitgesloten kan worden als deze bonus te veel voordeel geeft). Voor verdediging geldt hetzelfde natuurlijk.

De reden voor dit idee is heel simpel: er zijn een heleboel spelers die medailles hebben waar ze niets (meer) mee kunnen omdat ze geen bouwground meer kunnen vrijspelen op hun kaart. Dit geeft ze iets om mee te spelen. Bovendien is het ook nuttig om bijv. wraak te nemen op een plunderaar die je normaal niet aankan omdat hij sterkere eenheden heeft. En misschien maakt het buurten wel een stuk competitiever tussen spelers onderling? Op GvG zie ik een soortgelijk effect (al zouden slopers wel eens een initieel voordeel kunnen hebben, alsmede spelers die VEEL medailles hebben).

Nadelen:
verdedigen wordt misschien moeilijker, maar bij mensen met heel veel wachtvuren levert het nauwelijks iets extra's op dus die zullen de verdedigingsbonus niet gebruiken waarschijnlijk. En gelukkig zijn er meer verdedigingsgebouwen (wachtvuren) en voldoende gg's om een stabiele verdediging op te zetten sowieso al.
Ook kan het tot gevolg hebben dat mensen liever de medailles voor gevechten besteden dan grond, waardoor het dus langer duurt voor ze een volgens stuk vrijspelen. Medailles kunnen dus schaarser worden op gegeven moment dus misschien een optie in dit gebouw inbouwen om ook medailles te produceren (tegen een klein aantal per uur) is misschien handig, al zijn er ook al zat (event) gebouwen die dit ook al bieden, zoals het al genoemde altaar van ontzag.
Ook kan het lastiger worden in te schatten of je verdediging voldoende is (al is een paar keer geplunderd worden genoeg bewijs), en uiteraard kan dit plunderen-bevorderend werken :)
 

DeletedUser

Guest
Aangezien er al een nieuwe manier is om medailles te gebruiken, wat de reden voor het idee was, zal dit idee verder niet in behandeling genomen worden. Ik archiveer dit morgen.
 
Bovenaan