Mail aanpassing

DeletedUser5986

Guest
Hoi
Ik heb een klein ideetje
Het gaat over de mail.
Veel gildes informeren in hun gilde de leden via zogeheten mailkettingen.
deze zijn dan aangemerkt op het op dat moment geregistreerde leden.

Het probleem.
Als er een nieuw lid komt kan hij/zij niet mee genieten of geïnformeerd worden met dezelfde mail.
Of een oud lid dat het gilde om wat voor reden ook heeft verlaten ontvangt nog steeds de mailketting.

Mijn Idee
Maak het mogelijk om de gilde lijst geregistreerde leden te updaten.
Dan kunnen de leden met de Omroeper functie hiervan gebruik maken.

Optie oplossing; Een extra knop in de mail die alleen gilde leden met de omroepers-functie kunnen actieveren in een mail ketting. De mailketting die dan daarna opnieuw verstuurd wordt wordt dan in zijn geheel ook naar het nieuwe lid gestuurd (dus inclusief de oudere delen van de mail ketting, en NIET meer naar leden die NIET in de lijst staan.

Technisch moet dit geen onoverkomelijk probleem zijn.
Een actieve mailketting wordt zowieso al naar alle op het moment van de eerste mail van de ketting verstuurd naar alle op dat moment geregistreerde leden. Het moet dan idd gewoon toegevoegd worden.
De knop hoeft niet eens groot te zijn (kleintje met tekst :"Update" is genoeg..ik zou wel een contrast kleur gebruiken...bv de al gebruikte helder groen).

Misbruik is niet mogelijk, spel misbruik helemaal niet. vertrekkende leden worden dan ook automatisch niet meer op de hoogte gehouden via de mailketting nadat deze ge-update is, dus ook gilde gegevens misbruik is niet meer mogelijk.

EN.... het wordt voor een gilde gemakkelijker om gilde informatie via de mail te controleren en uit te voeren.

Mvg
Robin D
 

DeletedUser5968

Guest
Dag Robin,

Een soortgelijk idee is al eens doorgegeven namelijk hier: http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?12437-Optie-stoppen-abbonnement-op-berichtendraad
Het is doorgegeven aan de ontwikkelaars. En zij zijn bezig met een optie. Voor gildemails heeft afdeling game design het idee geopend om een gildeontvanger te maken zodat alle ex-leden automatisch worden verwijderd en alle nieuwe leden worden toegevoegd. Deze functie is nog in ontwikkeling. Wanneer het af is is nog onbekend. Weet wel dat inno ermee bezig is.

Groet Gaelwyn
 

DeletedUser5986

Guest
Dag Robin,

Een soortgelijk idee is al eens doorgegeven namelijk hier: http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?12437-Optie-stoppen-abbonnement-op-berichtendraad
Het is doorgegeven aan de ontwikkelaars. En zij zijn bezig met een optie. Voor gildemails heeft afdeling game design het idee geopend om een gildeontvanger te maken zodat alle ex-leden automatisch worden verwijderd en alle nieuwe leden worden toegevoegd. Deze functie is nog in ontwikkeling. Wanneer het af is is nog onbekend. Weet wel dat inno ermee bezig is.

Groet Gaelwyn

Dank voor de link..ik kon m al niet vinden.
Bij nader inzien is mij idee wel iets anders maar komt verder op t zelfde neer.
Verschil zit m bij mijn idee in ook nieuwe leden in te sluiten in een ketting en niet alleen exleden uit te sluiten

Gewoon afwachten dus.
Toch bedankt
Groetjes
 

DeletedUser

Guest
Dank voor de link..ik kon m al niet vinden.
Bij nader inzien is mij idee wel iets anders maar komt verder op t zelfde neer.
Verschil zit m bij mijn idee in ook nieuwe leden in te sluiten in een ketting en niet alleen exleden uit te sluiten

Ook dat maakt deel uit van het idee. De bedoeling is dus echt om ervoor te zorgen dat je gildeleden meer handmatig moet toevoegen en/of verwijderen. Dat zou een heleboel kopzorgen uitsparen. :)
 

DeletedUser

Guest
Ook dat maakt deel uit van het idee. De bedoeling is dus echt om ervoor te zorgen dat je gildeleden meer handmatig moet toevoegen en/of verwijderen. Dat zou een heleboel kopzorgen uitsparen. :)

Het zou toch echt meer kopzorgen uitsparen als je ze niet meer, maar juist helemaal niet of minder zou moeten toevoegen en/of verwijderen.
 

DeletedUser5986

Guest
Het zou toch echt meer kopzorgen uitsparen als je ze niet meer, maar juist helemaal niet of minder zou moeten toevoegen en/of verwijderen.

helemaal automatisch zou ook super zijn., maar dan krijgen hoppers verzonden mail ook. en bij sommige gilden wordt dat niet geappricieert.
Daarom stelde ik knopje voor.Dus meer handmatigheid door bevoegde leden lijkt mij het beste...zoals 3D voorstelde..
 

DeletedUser5968

Guest
Bij deze is dit idee goedgekeurd daar het bruikbare delen bevat waar het ontwikkellaarsteam mee bezig is.
 
Bovenaan