Loterij Binnen Gilde mogelijk maken

wat sommige gildes doen is een beloning geven voor bv gilde expeditie of strijdperk mee te doen ,
hier moeten altijd enkele admins zich opofferen,

met een loterij kan dit een oplossing zijn,

1 een loterij waar elk gilde lid kan meedoen met een winnaar op einde van de week.
inzet gaat dan naar het gilde lid dat wint.

2 een loterij waar de admins leden kunnen toevoegen bv. de admin deelt een lotje uit per 20 onderhandelingen in gilde strijdperk
forgepunten worden hier uitgedeeld door de admins, admin bepaald dus de prijs.

beide een eerlijke manier om forgepunten te kunnen winnen , binnen de gilde enkel de inzet van andere gilde leden kan door een gilde lid gewonnen worden.
belangrijk in loterij kan enkel willekeurig iemand winnen zit je in ijzertijd of toekomst dit mag geen invloed hebben
 

nietje52

Actief lid
Ja ik heb daar ook niet zo'n moeite mee.
Als je het een opoffering vindt moet je eens denken aan de oplossing: Geen verlotingen doen.
 
Kunnen jullie het bij het topic houden .
Ik begrijp je punt niet goed.
Wil je geen loterij wat het gewoon voor iedereen duidelijk en gemakkelijker maakt?
Of houd je het liever op groeps berichten waar de admin zelf een briefje uit de pot trekt .

Voorbeeld 1 een loterij waar heel de gilde forgepunten kan storten optie 2 dat ik aanhaal zullen nog steeds de punten van admin komen .

Er staat niet dat ik hier een probleem met heb dus is het antwoord dat jullie hierop geven vrijwel nutteloos voor me en wss ook nutteloos voor anderen.
 

Tigertjheu

Actief lid
Hoezo houden wij ons niet bij je topic? je hebt gewoon niet het antwoord waar je op hoopte.
Jij vind dat admins zich moeten opofferen, ik heb er nooit problemen mee gehad om mij "op te offeren".
Ik ben in 5 tot 10 minuten klaar met de loterij die ik elke week opnieuw kan doen.
Wil je dat iedereen mee betaald in de loterij, pak een hoge gg en laat iedereen daar fp in storten, bijvoorbeeld 10.
Doneren 30 gildeleden daarin mee is de pot 300fp, je kan dan 1 of meerdere winnaars kiezen.
je gaat naar google en zoekt de random number generator en zoekt tussen de 1 en 30, wat eruit komt is de winnaar.
 
dus zou voor u geen goede aanvulling zijn een loterij in het spel wat voor iedereen duidelijk is, en heb je liever uw manier ?
 

Kekkeltje91

Actief lid
Ik wist niet eens dat er gilde zijn die zoiets doen. Ook nooit gemist daarom. Maar dit lijkt mij niet iets dat standaard in het spel toegevoegd moet worden. Als gilde zoiets willen doen kan dat denk ik prima intern geregeld worden.
 

nietje52

Actief lid
dus zou voor u geen goede aanvulling zijn een loterij in het spel wat voor iedereen duidelijk is, en heb je liever uw manier ?

Je suggereert dat de manier van tigertjheu onduidelijk is.
Dat vind ik dus niet.
En je hebt zelf nog een manier gekregen om je niet op te hoeven offeren.
 
Je suggereert dat de manier van tigertjheu onduidelijk is.
Dat vind ik dus niet.
En je hebt zelf nog een manier gekregen om je niet op te hoeven offeren.
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag.
Het gaat ook niet over iets te moeten opofferen er worden 2 manieren voorgesteld.
2 de manier blijft dat de admins de fps storten.
Lees aub dan alles.

Kekkeltje bedankt.
Toch iemand die leest over wat het gaat.

We doen al langer aan een soort loterij was voor GE reeds zo
Hier weer een groeps bericht .
Een hoop pbs.
En weer uitleggen hoe het werkt aan iedereen
Dan lijkt me een platform waar iedereen zen naam te zien is die meedoet wel heel wat gemakkelijker en duidelijker

Ik heb even rondgekeken. Op engels talig forum is deze vraag blijkbaar ook reeds gesteld geweest.
 

Tigertjheu

Actief lid
Jij wil een loterij waarin spelers (bepaald door admins dan wel of niet) 20fp kunnen inleggen, en het spel automatisch een trekking doet en deze fp uitkeert aan de winnaar.
Ik stem daarop nee. Dan moet je niet gaan jammeren dat we het niet begrijpen.
En als het dan nog niet begrepen is, moet je jezelf ff op je koppie krabben en bedenken of je idee wel voldoende uitgewerkt is.
 

Wildstorter

Actief lid
Ik heb het voor de zekerheid maar 3x gelezen want ik snap het nog steeds niet helemaal denk ik.

Je doet een voorstel omdat enkele admins dat meer werk hebben aan een spel element dat je zelf bedacht hebt en niet door Inno Games is ontworpen. Het voorstel betreft dan weer een stuk waarbij de admins alsnog extra werk er aan gaan hebben, klinkt onlogisch maar goed.

Je wil eigenlijk gewoon een pot met FP hebben welke gestort zijn door gildeleden en die moet dan eens in de zoveel tijd uitgekeerd worden?

Als dat zo is dan -1

Reden: ik zie meer toevoeging in andere gedane voorstellen waar de developers hun tijd aan kunnen besteden. Alle tijd die hier aan besteed wordt gaat ten koste van iets anders. Je hebt nu een werkend systeem (zo te lezen kan het makkelijker, doe er je voordeel mee) dus je kan gewoon vooruit met spelen.
 

PartyPoison

Actief lid
dus wat je wil, is dat je een goksysteem op kan gaan zetten in FoE? yeah right hahaha. loterijen dmv 1 iemand die FP verloot is fine, maar vraag mensen niet om eigen inleggingen, op dat moment kom je bij online gokken uit. en daar zijn de wetten zeer strict over kan ik je vertellen ;) vraag maar aan valve als je me niet vertrouwt haha
 
als dit gokken is dan zullen heel veel spelletjes geband moeten worden het gaat niet om geld maar over forgepunten,

het voorstel is niet iets wat ikzelf heb bedacht maar waar meer vraag naar is.
als innogames dit ontworpen zou hebben dan moest niemand hier een voorstel doen .
het gaat ook niet omdat admins meer werk hebben zoals jij zegt.
maar wel om een gemakkelijke en eerlijke manier wat meteen voor iedereen duidelijk is
je kan natuurlijk ook zoals de bingo een balletje trekken me een nummerke dit filmen zo ziet ook iedereen da je eerlijk een winnaar kiest :)
 

Seconddream

Actief lid
Persoonlijk zie ik niet zoveel in een loterij, wat misschien wel zou kunnen is een spaarpotje voor FP punten, is een speler actief in bv GE dan zou je zo`n speler kunnen belonen met FP.
Spaarpotje van het gilde bedoel ik dan, de punten die erin zitten zijn bedoeld om aan spelers te geven die het verdienen.
Misschien motiveert dat spelers.
 

Wildstorter

Actief lid
Ik zou zeggen: je verzint iets wat je wil, dat doe je het en zo is het. Dat je nu wil dat Inno het verder op moet lossen omdat het teveel werk is... Tzja.. Velen gebruiken het toch niet dus zinloos
 
Persoonlijk zie ik niet zoveel in een loterij, wat misschien wel zou kunnen is een spaarpotje voor FP punten, is een speler actief in bv GE dan zou je zo`n speler kunnen belonen met FP.
Spaarpotje van het gilde bedoel ik dan, de punten die erin zitten zijn bedoeld om aan spelers te geven die het verdienen.
Misschien motiveert dat spelers.
Dit is idd wat we ervoor ook deden.
Maar dit motiveert juist niet .
Reden altijd dezelfde 5 personen zullen dit potje krijgen.
Zoals we nu een loting doen heeft iedereen kans en hoeveel te meer ze helpen krijgen ze een lotje extra dus word de kans om dat te winnen groter.
Dus doet nu iemand 200 onderhandelingen en een ander 20 . De kans is er nog steeds dat die met 20 onderhandelingen het potje wint
 
Dommelsch..
Is idd wat werk voor inno.
Wees maar zeker dat ze er heel goed voor betaald worden ook. Op men werk zegt ook een klant laat maar dan word je minder moe:)
Waarom is strijdperk er in gekomen denk je.
Je zou zeggen een alternatief voor gvg. Wat een stukje zo is. Wees maar zeker dat de inkomsten van inno erdoor ook opnieuw heel wat gestegen zijn.

Dient het om iedereen te motiveren wat meer strijdperk te doen heeft dus inno er ook voordeel aan.
Zou je van verschieten hoeveel er zijn die er diamanten gebruiken.

En als het er niet is zal idd ook niemand het gebruiken.
Dat het op engels forum ook reeds gevraagd werd zal ik ook niet de enige zijn die dit zou willen.
 

nietje52

Actief lid
Misschien is daar de steun wel te krijgen.
Ik neem aan dat het spel overal hetzelfde is of zeg ik nu iets geks?
Als je het daar voor elkaar krijgt komt het hier ook wel toch?
Er zijn hier iig te weinig spelers die zich genoeg interesseren voor het gros van de suggesties.
Het laatste idee in de 'goedgekeurde ideeën sectie' is van 2 1/2 jaar geleden.
 

Fdm1407

Actief lid
Ik gebruik al een aantal jaar naamloten.nl om 2 verschillende loterijen te houden in mijn gilde, en wij zijn niet het enige gilde die dat op die manier doen. Gewoon je fantasie gebruiken dat hoeft Inno toch niet te doen.
 
Bovenaan