Lange termijn strategie

Vordt

Lid
Hallo, ik speel dit spel nu een tijdje en begin me af te vragen hoe het spelverloop is. Inmiddels ben ik halverwege de Late Middeleeuwen en ik neem aan zoals bijna iedereen kom ik ruimte tekort. Of althans, ik vind het prettig als mijn stad er ook een beetje leuk uit ziet en niet alles op elkaar gepropt.

Mijn vraag is welke gebouwen je echt nodig hebt, hoeveel munten en voorraden je het beste kan hebben etc.
Ik heb op dit moment 550k munten en 630k voorraad, is dat uiteindelijk wel nodig? Gemiddeld zakt het namelijk niet (tenzij ik Forgepunten koop met munten).
Gisteren heb ik de goederen gebouwen uit de Bronstijd en IJzertijd verwijderd omdat deze goederen naar mijn idee makkelijk te verkrijgen zijn via de markt.
Aangezien ik best veel evenement gebouwen heb verkregen (en dus veel beschikbare bevolking heb), ben ik ook begonnen met het verhalen van huizen om ruimte te creëren voor Grootse Gebouwen en de evenement gebouwen.

Is dit allemaal wel zo slim met oog op het verloop van het spel?
Zijn goederen ook in latere tijdperken makkelijk te verhandelen? Kun je het af met minder voorraad en minder huizen?
Is er verder iets wat ik wellicht helemaal over het hoofd zie?

Alvast bedankt :)
 

Biervent

Actief lid
Het is eigenlijk in principe redelijk simpel, je komt niet alleen ruimte tekort. Het is ook een beetje afhankelijk van je speel stijl en jouw doel. Wat wil jezelf met dit spelletje. Is het alleen vermaak, of wil je serieus groeien en sterk worden. Dit is een strategie spel maar ook player versus player en houd wel een beetje in dat je zoveel mogelijk alles kunt verwachten. Als je bijvoorbeeld in de moderne tijd komt en je hebt nog geen miljoen punten, dan ben je snel door de tijdperken gevlogen en meestal ook wel voer voor aangevallen en geplunderd te worden. In mijn ogen niet de beste strategie.
Ik zou niet teveel forgepunten met munten kopen. (moet je af en toe al doen met event missies). Wees geduldig, bouw rustig je stad op en probeer Grootse gebouwen te krijgen. Meeste geven 2 dingen. Sommige geven tevredenheid, en dat is handig. Dan kun je veel overbodige gebouwen verwijderen zoals de academie of de kaartenmaker. Hagia Sophia is zo'n Groots gebouw dat tevredenheid levert en nog forgepunten ook. De eerste Groots gebouw dat inwoners levert is natuurlijk de toren van babel. Kun je ook gelijk een heleboel huizen verwijderen levert weer veel ruimte. Verder heb je met events altijd de hoofdprijs en dat is meestal een gebouw dat inwoners en tevredenheid levert met eventueel nog andere leuke dingen.
Verder zijn er mensen die graag gevechten leveren. die bouwen dan vaak gebouwen zoals Zeus, Dom van Aken enz. De gebouwen dus die je legers sterker maakt. Anderen leggen zich meer toe op het onderhandelen en zorgen dat ze gebouwen neerzetten die veel meer voor goederen zorgen. Ikzelf heb gemerkt dat ik nog niet de keuze kan maken en heb tot nu toe beide.
Zorg er een beetje voor dat je een buffer van je al je goederen hebt voordat je een tijdperk verder gaat. Want het lijkt wel net het echte leven. Alles wordt duurder met het verloop van het spel dus laat al je voorraden maar lekker groeien.
Verder is het ook aan jou of je echt geld wilt betalen. Want het is een Free to Play spel, maar dat is in de regel een Pay to Win spel. Als je snel wilt groeien en sterk worden kost het ook echt geld. Sommigen maken die keuze, sommige af en toe eens en sommige niet. Ieder naar eigen inzicht dus.
Verder is er maar een verplichting; Geniet er zo veel mogelijk van.
 

Vordt

Lid
Thnx Biervent, interessant!
Ik was al flink begonnen met Grootse Gebouwen en het upgraden er van ipv technologieën vrij te spelen.
Door een beetje meer het forum door te spitten leerde ik dat je vanaf hogere tijdperken de goederen van de Brons en IJzertijd eigenlijk niet meer nodig hebt.
Net m'n stad helemaal opnieuw ingericht en vooral veel goederen gebouwen er bij gezet om inderdaad die buffer op te bouwen.
Verder heb ik best wat dubbeltjes uitgegeven aan diamanten al. Dat is ook de reden waarom ik hier postte, zonde om de verkeerde dingen te doen nadat je geïnvesteerd hebt ;)
Thnx :)
 
persoonlijk vind ik een super goede tip, beschouw foe als een marathon, dat wil zeggen denk op lange termijn (jaren speelplezier), en stel enkele doelen onderweg, leer door te kijken en vragen te stellen. Dit kan je best in een gilde die bij jouw past (hoeveel actief ben je)
Het heeft geen zin om als rustige speler in een super actieve gilde te zitten of omgekeerd.
 
Bovenaan