Kunnen dit gebouwen zijn van het volgend tijdperk?

DeletedUser1869

Guest
Als de huizen nu ineens 3x2 ipv 2x2 worden, is een slechte zet. Altijd dezelfde maat maakte het makkelijk te upgraden naar huizen van het volgende tijdperk, zonder je hele stad om te ploegen (je kunt nieuwe woningen gewoon boven op de oude zette, waarbij de laatste automatisch verkocht wordt).
 

DeletedUser

Guest
Als de huizen nu ineens 3x2 ipv 2x2 worden, is een slechte zet. Altijd dezelfde maat maakte het makkelijk te upgraden naar huizen van het volgende tijdperk, zonder je hele stad om te ploegen (je kunt nieuwe woningen gewoon boven op de oude zette, waarbij de laatste automatisch verkocht wordt).

Ik vind dit juist een prachtige zet. Nu is het enkel maar gewoon je woningen upgraden en that's it. Nu komt er weer heel wat puzzelwerk bij te pas om je stad zo efficiënt in te richten :)
 

DeletedUser

Guest
Klopt Skoopy, het is een extra moeilijkheidsgraad, maakt het spel weer minder snel saai :)
 

DeletedUser1869

Guest
Alleen zie ik geen reden om dat ineens te wijzigen als het tot nu toe altijd zo is dat huizen standaard 2x2 zijn. Natuurlijk, het brengt uitdaging, maar die heb je ook al met voorraden, goederen, militaire gebouwen en versieringen/culturele gebouwen. Komt vaak genoeg voor dat je precies genoeg ruimte had voor alle militaire gebouwen uit een tijdperk, en dat die uit het volgende tijdperk evengroot is, maar 90 graden gedraaid, waardoor het net niet past. Een beetje puzzelwerk hoort er natuurlijk bij, maar je complete stad omploegen gaat mij weer iets te ver. Ik vind het leuk om een stad te zien opgroeien van houten hutjes naar gekleurde stenen huizen uit het koloniale tijdperk, maar elk tijdperk de complete stad moeten herinrichten vind ik weer te. Dat zou voor mij betekenen dat sommige tijdperken alleen kwa onderzoek doorlopen worden, zonder dat ik er een gebouw van plaats (op goederen en militaire gebouwen na). Iets wat ik met de vroege middeleeuwen al gedaan heb.
 

DeletedUser1701

Guest
De huizen zijn ook heel goed. Het beste huis geeft denk ik zo'n dikke 2500 muntjes per dag. Stel dat het gemotiveerd is, dan krijg je er 5000. Heb je ook nog eens 120 tevredenheid, dan wordt er bij die 5000 ook nog 1000 bijgeteld = 6000 (Weet exacte getallen niet meer). Daar mag je al iets voor over hebben!
 

DeletedUser1072

Guest
huisjes geven:
340 per uur
1050 per 8 uur
2420 per 24 uur

2420*1,2*2= 5808, dus ietsjes minder dan je verwachte hannes ;)

Ik vind het wel mooi dat de huisjes nu een ander oppervlak heeft, zorg zoals gezegd voor wat meer variatie en weer iets waardoor het spel uitdagender wordt en dus minder snel saai
en mensen die het niet zo leuk vinden, als je je huisjes, net als ik, gewoon allemaal bij elkaar hebt gezet zou je niet echt heel veel problemen moeten krijgen hoog uit een rijtje er bij of af moeten halen en dat lijkt me met wat slim gepuzzel zo opgelost. plus je hebt nu het voordeel dat je de afmetingen al weer zodat je je al een beetje kan gaan voorbereiden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1869

Guest
Daar heb je uiteraard een punt. Ik heb nu twee blokken van 2x11 huizen. Dan worden de tussenliggende paden opgeschoven met 1 rij. Alleen hoop ik dan wel dat het aantal bewoners per huis ook voldoende toeneemt. Dan zou ik eventueel tegen de rand 1 rij huizen, dan een weg, en dan een blok met 2 rijen huizen tegen elkaar met aan de andere kant weer een weg. Maar zien hoe dat de managen is. Kwa ruimte past het, wordt alleen leuk met het vervangen van de huizen gezien wegen verplaatst moeten worden, wat ertoe leidt dat huizen tijdelijk geen verbinding met het stadhuis hebben, wat kan resulteren in het moeten slopen van gebouwen om kwa aantal vrije inwoners positief te blijven. We gaan het wel zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1072

Guest
Ik denk dat inno hier wel rekening mee heeft gehouden, ik heb zelf ook even snel voor 1 huisje uitgerekend, de nieuwe van 24 uur (omdat dat waarschijnlijk de gene zal zijn die je gebruikt voor inwoners) en kwam uit op:
79 per hokje voor het nieuwe huis
64 per hokje voor het oude huis
er zijn 6 hokjes voor een nieuw huis dus:
(79-64)*6= 90 inwoners per huisje er bij

Oke dit lijkt niet veel maar je moet er wel van uit gaan dat als je waarschijnlijk iets neerzet je het oude verwijderd en daardoor alleen het verschil moet kunnen overwinnen voor het nieuwe gebouw, en 90 inwoners per zoon huisje lijkt me op zich daarvoor wel genoeg maar ik weet het niet zeker, laten we hiervoor maar gewoon ons vertrouwen in inno leggen want ik denk dat ze wel weten wat ze doen.
 

DeletedUser1869

Guest
Het is natuurlijk ook onderdeel van de uitdaging dat je altijd vrije ruimte over moet laten om dingen tijdelijk naar toe te kunnen verplaatsen, anders moet je gebouwen slopen en daarna weer terug plaatsen om twee gebouwen van plaats te laten wisselen.
 

DeletedUser3948

Guest
Het is natuurlijk ook onderdeel van de uitdaging dat je altijd vrije ruimte over moet laten om dingen tijdelijk naar toe te kunnen verplaatsen, anders moet je gebouwen slopen en daarna weer terug plaatsen om twee gebouwen van plaats te laten wisselen.

Je hoeft niet te slopen. Gebouwen uit een hoger tijdperk kunnen over gebouwen uit een vorig of ouder geplaatst worden.
 

DeletedUser275

Guest
suzyone, dat kan alleen als die gebouwen niet groter zijn dan de gebouwen waar je ze op zet.
De huizen van Het Industriële tijdperk zijn groter dan die van de koloniale tijdperk.
 

DeletedUser3948

Guest
Klopt. Gewoon ervoor zorgen dat je genoeg extra vrij bewoners over hebt voor het plaatsen van een Industrieel huis. Dan kun je zo'n huis neerzetten over 2 oude huizen.
 

DeletedUser1869

Guest
Volgens mij werkt dat alleen bij huizen. Ik heb nog nooit gezien dat bijvoorbeeld een klokkenmaker over een alchemist gezet kan worden (allebei 3x2 voorradengebouw). Misschien pas sinds kort ingevoerd. En het werkt niet alleen bij nieuwe over oude huizen, je kan ook een hutje uit de steentijd over een arcadehuis het koloniaal plaatsen.
 
Bovenaan