Kostprijs handelen

Cornelis H

Actief lid
Wie bepaald dat er niet gehandeld kan worden tegen kostprijs.
Mag er alleen maar steen voor wijn verhandeld worden en hout voor verf, wand steen voor hout is te duur.
HOE MAAK JE DE HANDEL KAPOT.
 
Laatst bewerkt:

Cornelis H

Actief lid
MET EN ZONDER

ZONDER ZIT JE ONDER GILDEVINK DAT IS OKE MAAR OM ONDER KOSTPRIJS TE HANDELEN GAAT HET VAAK OM GROTTERE VERSCHILLEN
 
Laatst bewerkt:

Seconddream

Actief lid
Hoewel in dit topic een andere vraag aan de orde is even een citaat van de laatste update.

Nieuwe functies
Handelen heeft een opknapbeurt gekregen
Alle aanbiedingen (gilde & niet-gilde!) moeten een ratio hebben tussen 0,5 en 2. Hiermee willen we mogelijk misbruik met meerdere spelaccounts tegengaan en aan ieder een eerlijk spel garanderen.


Hopelijk is hiermee jou vraag beantwoord. ;)
 

Cornelis H

Actief lid
HET MOET TOCH NIET ZO ZIJN DAT IK 1000 MUNTEN BETAAL EN DAT IK HET GA RUILEN VOOR IETS DAT 100 MUNTEN KOST, DAT IS TEGEN VRIJE HANDEL IK HOEF NIET MEER MAAR LEG ER OOK NIETS BIJ.
DIT IS EEN AFKNAPER VOOR DE MENSEN DIE ZONDER WINST WERKEN.
 

FantasyFan

Actief lid
Wie bepaald dat er niet gehandeld kan worden tegen kostprijs.
Mag er alleen maar steen voor wijn verhandeld worden en hout voor verf, wand steen voor hout is te duur.
HOE MAAK JE DE HANDEL KAPOT.

Oke, als ik het goed begrijp denk je dat van de 5 bronstijd goederen, 2 specifieke goederen minder kosten om te maken dan de rest?
Dit is niet zo. Van de 5 goederen die je kunt maken, zul je van 2 ervan de productie stimulerende ruwe goederen vinden. Maar van welke 2 goederen wordt willekeurig bepaald, dus dit is voor iedereen anders. Het is dus niet zo dat steen een andere waarde dan hout heeft. Je kunt dus niet verwachten dat je deze voor 5x verschil in kostprijs om te maken zult kunnen verhandelen, alleen omdat jij de ene toevallig versneld kunt maken en de andere niet, aangezien dat voor iemand anders precies net andersom zou kunnen zijn. Dus wordt de waarde van alle bronstijd goederen als gelijk gezien, omdat je nu eenmaal niet kunt weten wie wat versneld kan maken. Het verstandigst is om vooral die goederen te maken die jij versneld kunt maken, en die dan te ruilen voor de andere goederen, die iemand anders dan weer versneld kan maken.

De recente update brengt inderdaad een limit met zich mee qua handelen, dit is bepaald door de makers van het spel. Dit is inderdaad beperkend, maar blijkbaar was dit nodig om misbruik te voorkomen. Ik heb begrepen dat de limit is zo gesteld dat je nog net de waarde met goederen van een aangrenzend tijdperk voor kostprijs kunt ruilen. Goederen uit de ijzertijd kosten namelijk 2x zo veel om te maken dan goederen uit de bronstijd. De goederen uit de vroege middeleeuwen kosten 2x zoveel om te maken als de goederen uit de ijzertijd, en zo gaat dat verder. Voor de update kon je dit trouwens niet eens binnen je gilde, dus wat dat betreft is het wel een vooruitgang. Als zul je ook genoeg mensen tegenkomen die daar niet eens naar kijken en gewoon een goed voor een goed als regel zien.
 

Cornelis H

Actief lid
IK HANDEL NAAR KOSTEN EN NIET DE TIJD, ALS IK 1000 MUNTEN MOET BETALEN OM MIJN GOEDEREN TE VERKRIJGEN DAN RUIL IK DAT OOK VOOR PRODUCTEN DIE OOK SAMEN 1000 MUNTEN KOSTEN EN DAT KAN NU NIET MEER ALLEEN DE GROOTHANDELAREN RUILEN 1:10.
 

DeletedUser2084

Guest
Cornelis H.: Naast dat je te stom bent om een apart topic aan te maken; je caps lock uit te zetten; en ook maar iets van dit spel te begrijpen lees je ook nog eens niet wat FantasyFan zegt.
Steen voor hout te duur? Dat is ook nog eens uit hetzelfde tijdperk. Als je dingen wilt hebben uit een tijdperk dat verder onder die van jou ligt dan het aangrenzende moet je niet zo klagen dat het je iets kost. Je had immers ook zelf die oude gebouwen kunnen bouwen, want iemand die spullen nodig heeft uit jouw tijdperk zit niet in een ouder tijdperk.
 

DeletedUser

Guest
ik ruil niet tegen 1:10, ik heb 3 wijn in de markt en vraag 2 marmer, wees geen idioot, 1:10 handel is onzin , doe 1:1 of iets meer, of minder, als je erge behoefte hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De handelaar bestaat voor als je snel iets nodig hebt, vooral kleine hoeveelheden. Het is niet de bedoeling dat je de handelaar gaat raadplegen als je snel 30 steen nodig hebt. Je kan gratis handelen met je gildeleden, en het kost 1 forgepunt per transactie met niet-gildegenoten. Probeer daar eerder grote transacties uit te voeren om daarmee forgepunten te sparen, en probeer zo veel mogelijk met gildeleden te handelen.
Ps: Let eens op jullie taal. Hij is evenveel mens als jullie, en dat veranderd niet als hij zijn CAPS vergat uit te zetten.
 

DeletedUser

Guest
he kost 1 forgepunt? ok dat maakt het onbruikbaar...dan haal ik alles er weer uit, inderdaad alleen voor erg grote hoeveelheden dus
 
Bovenaan