Karchagu

  • Topicstarter the knight who says ni
  • Startdatum

DeletedUser

Guest
Ik zit vast in de middelste regio van karchagu (5 soldaten, 2 boogschutters en een blijde).Al ontelbare aanvallen gedaan, altijd mislukt.Iemand een ideetje?
 

DeletedUser

Guest
hm, 2 steenwerpers 4 slingers en 2 krijgers geprobeerd?
 

DeletedUser

Guest
Dat is een lastig gebied. Als je met krijgers aanvalt, die sterk zijn tegen de soldaten dan word je genekt door het hogere initiatief van de soldaten en de range aanvallen van de boogschutters en de blijde. Val je aan met enkel slingeraars dan sneuvelen je slingeraars door het grote aanvalbereik van de soldaten. De boogschutters en de blijde zijn dan wel snel uitgeschakeld. Val je met enkel speermannen aan dan sneuvelen zij ook door het hogere initiatief van de soldaten gesteund door de range aanvallen van de boogschutters en de blijde. Een steenwerper haalt buiten de blijde uitschakelen (en misschien de boogschutters) niet veel uit. Cavalerie inzetten is redelijk zinloos tegen de massa's soldaten... Een combinatie van bronstijd eenheden valt bijna altijd door het hoge initiatief en groot aanvalsbereik van de soldaten.

Ik zou wachten tot je ijzertijd eenheden kan maken om dat gebied te veroveren. Anders ga je dat gebied niet kunnen veroveren of zware verliezen lijden. Met 8 soldaten lukt het aardig om dat gebied te veroveren, als je ook nog boogschutters tot je beschikking hebt dan moet het nog makkelijker lukken. :)
 

DeletedUser

Guest
het is uiteindelijk gelukt met 1 soldaat, 2 speervechters, 2 krijgers en 3 slingeraars. Boven de provincie maktaba kom je echter al troepen van de vroege middeleeuwen tegen en dat gaat met mijn bronstijdsoldaten niet meer lukken denk ik.
 

DeletedUser

Guest
het is uiteindelijk gelukt met 1 soldaat, 2 speervechters, 2 krijgers en 3 slingeraars. Boven de provincie maktaba kom je echter al troepen van de vroege middeleeuwen tegen en dat gaat met mijn bronstijdsoldaten niet meer lukken denk ik.

heb je maktaba al da? ik zit te wachten op wijn zodat ik soldaten kan maken:D
 

DeletedUser

Guest
Ja, je kan tot daar geraken met voornamelijk bronstijdsoldaten (+soldaten). Maar daar begint het spel eigenlijk wel een beetje achter te lopen. Ik krijg nu opdrachten om gebouwen te kopen uit de vroege middeleeuwen terwijl ik nog maar 4 ijzertijdtechnologieën heb onderzocht.
 
Bovenaan