Opgelost inwoner of goederen telling bij quests niet altijd correct.

DeletedUser

Guest
Gebruikersnaam: Messiah
Browser & versie: Firefox 12.0 en I.E. 9.0 (x64 en x86)
Adobe Flash Player versie:11.2 R202
Besturingssysteem: Windows 7 x64 + sp1

Urgentie:geen
Beschrijving:Bij verschillende quests moet je een bepaald aantal goederen hebben. Soms heb ik dan 3 keer zoveel goederen maar dan begint de teller bij 0 en moet ik het aantal nog gaan verzamelen. Bij een andere quest moet ik ze verzamelen en daar telt hij ze wel direct van mijn voorraad af. hoewel dit geen probleem voor het spel is, vind ik het wel enigszins knullig.
Momenteel ben ik bezig met de quest "Ze zijn dol op u" waarin Rinbin om 300 beschikbare inwoners vraagt. ("vereist: Zorg voor 300 beschikbare inwoners.") Toen deze quest begon had ik (direct na het opstarten) 128 inwoners. IK heb 3 vakwerkhuizen gebouwd zodat ik er meer dan 329 beschikbare inwoners zou moeten hebben. Dit werkt perfect. Mijn beschikbare bevolking is nu 329 (ook na verversing). maar Rinbin telt er maar 262.
Ik kan op geen enkele wijze beredeneren waarom hij op 262 uitkomt. Het probleem word in ieder geval niet verholpen door een andere browser te gebruiken.

En uiteraard begrijp ik dat nog een huis bouwen waarschijnlijk wel voldoende inwoners geeft, maar het gaat om het melden van de fout.
Frequentie:
Schermafbeeldingen:Bekijk bijlage 161
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Beschrijving:Bij verschillende quests moet je een bepaald aantal goederen hebben. Soms heb ik dan 3 keer zoveel goederen maar dan begint de teller bij 0 en moet ik het aantal nog gaan verzamelen. Bij een andere quest moet ik ze verzamelen en daar telt hij ze wel direct van mijn voorraad af. hoewel dit geen probleem voor het spel is, vind ik het wel enigszins knullig.

Het eerste deel van wat je meldt (zie quote) is geen fout. Er zijn inderdaad bepaalde quests die vragen 'geef mij zoveel voorraden', die beginnen tellen vanaf het aantal voorraden dat je op dat moment hebt. Op het einde van de quest moet je deze voorraden dan inleveren. Andere quests vragen 'haal zoveel extra voorraden binnen', deze quests beginnen vanaf 0 te tellen en hierbij hoef je geen voorraden af te geven.

Momenteel ben ik bezig met de quest "Ze zijn dol op u" waarin Rinbin om 300 beschikbare inwoners vraagt. ("vereist: Zorg voor 300 beschikbare inwoners.") Toen deze quest begon had ik (direct na het opstarten) 128 inwoners. IK heb 3 vakwerkhuizen gebouwd zodat ik er meer dan 329 beschikbare inwoners zou moeten hebben. Dit werkt perfect. Mijn beschikbare bevolking is nu 329 (ook na verversing). maar Rinbin telt er maar 262.
Ik kan op geen enkele wijze beredeneren waarom hij op 262 uitkomt. Het probleem word in ieder geval niet verholpen door een andere browser te gebruiken.

En uiteraard begrijp ik dat nog een huis bouwen waarschijnlijk wel voldoende inwoners geeft, maar het gaat om het melden van de fout.
Het tweede deel (de quest van Rinbin) ziet er inderdaad als een fout uit. Zou ik je mogen vragen om geen extra huis te bouwen en de situatie te laten staan(met andere woorden: het aantal inwoners niet vergroten of verkleinen, de quest niet af te sluiten, ...)? Op die manier kan er nagekeken worden wat het probleem is.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben een vergelijkbare fout tegengekomen vandaag: ik moest voor een quest 8000 voorraden verzamelen, toen zat ik op een gegeven moment op de 7800, terwijl de quest-log 7200 aan gaf. Toen ik eenmaal net over de 8000 zat, gaf de quest-log 7400 aan.

Volgens mij telde de quest-log wel normaal de voorraden door, maar heeft die net 800 een keer 'gemist' ofzo? Ik heb de quest alleen al wel afgesloten, dus er zal nu niet veel meer van te zien zijn. Ik ben achteraf geen extra voorraden kwijtgeraakt na het afsluiten van de quest.

Toevoeging: opnieuw inloggen/scherm vernieuwen had geen effect.
 

DeletedUser

Guest
Ik zal zelf eens testen wat nu de eigenlijke voorwaarde is:
Moet je vanaf dat moment 300 bevolking vrij maken of moet je in het totaal 300 vrije bevolking hebben. Ik houd je/jullie op de hoogte.

Je mag de quest afsluiten (een extra huisje bouwen), zodat je verder kan. Bedankt voor je melding & mijn excuses voor het ongemak!

------

"Ze zijn dol op u!" -> "Zorg voor 300 beschikbare inwoners" / "Have 300 population available"
 

DeletedUser

Guest
Ik ben er al achter hoe het zit met het "voorraden verzamelen". Je moet vanaf het punt dat je de quest aanneemt die voorraden verzamelen, maar je mag het ook uitgeven tijdens dat verzamelen. Ik heb weer zon nieuwe quest en ik geef gewoon voorraden uit, maar hij blijft wel omhoog tellen bij alles wat ik nieuw binnen krijg ;)
 

DeletedUser

Guest
Heb ok zo'n quest gehad met vooraden, zoals onze leuke forummod al zei, als je goed leest zie je het verschil tussen voorraden die je moet afgeven (en waarbij je dus niet van 0 begint), en extra voorraden verzamelen (was iets van die vloek en extra eten nodig ofzo) waarbij je wel van 0 begint :)
 
Bovenaan