Geen Reproductie "Interne fout" bij doneren fp in de techtree

DeletedUser10111

Guest
Nu voor de 2e keer heb ik een interne fout bij doneren van fp in de techtree.

De fp balk had 1 uur bereikt (was leeg), en voegde 1 fp toe om 09:00 (dus 1 fp in de balk in totaal op dat moment). Ik wou deze in de techtree gooien. Ik ging naar dat scherm, waar ook de balk met 1 fp stond. ietsje later, minder dan een minuut.

Ik open een onderzoek, klik "1fp doneren" (er is maar 1 knop), en zie een groene "+1fp" bij de fp balk verschijnen. Het onderzoek is 1fp verder, en ik heb nog steeds 1 fp, volgens de balk. Ik klik nogmaals op "doneer 1fp" in het onderzoek. Dan krijg ik een melding "er is een interne fout opgetreden", en het spel start opnieuw van het begin, net als wanneer je de wereld hebt gekozen na het introscherm met de aankondigingen.
Na opnieuw opstarten is dat onderzoek 1fp verder, en de extra fp is verdwenen. De extra fp is dus niet meegeteld voor zover ik kan zien.

De eerste keer dat dit gebeurde had ik ook een extra fp gekregen (weet niet zeker of dat ook de 1e donatie was, in ieder geval wel in het begin), maar toen had ik meer fps op de balk staan (en ik deed niet "besteed alles"). Ik kon toe alle fp doneren aan onderzoek (steeds 1 voor 1), behalve die ene laatste extra. Ik kan me nog herinneren dat ik toen ook een rode -1fp heb gezien samen met een groene +1fp. Wellicht heb ik de rode -1fp de 2e keer gemist.

Ik denk dat de 1e keer was nadat het innen is gewijzigd (er wordt nu niet meer gewacht tot alle vliegende bolletjes zijn verdwenen)

Riedeltje: 1.82.10fae9c (15.08.2016 11:13), MR24rtc35gh (929442), nl4, nl_NL, LNX 22,0,0,209, Linux, Chrome/52.0.2743.116, 1620x861, OpenGL (336 MB VRAM)
 

mcsp

Actief lid
Ik had gisterennacht iets anders, maar zou me niet verbazen als de oorzaak gelijkaardig is: op GE kreeg ik bij aantal pogingen <null> terwijl ik zeker wist dat er een (nieuwe) poging moest zijn ... na een refresh was de poging er idd ook ...

Ik krijg een beetje het gevoel dat sessies die wat langer open staan, de connectie met de server soms verliezen, maar wel (gedeeltelijk) "zelfstandig" blijven doorgaan: tellers gaan door, tijd loopt voort ... ergens weet de lokale sessie wel dat hij gegevens moet gaan halen bij de server, maar krijgt hij geen toegang ... De problemen met het innen van de HoF's vallen mogelijk ook onder dezelfde categorie ...
 

DeletedUser5889

Guest
Ik heb deze error maandenlang voorbij zien komen (niet alleen i.c.m. de tech tree overigens). De error nu al een aantal weken niet meer gezien. Ik zou zeggen: idd opgelost.
 

ThaMartin

Actief lid
Oké super, dan ga ik hem nu archiveren. Ik laat het topic open voor reacties, voor het geval het toch mocht terugkomen :)
 

DeletedUser10111

Guest
En... hij is terug.

De fp-balk stond op 0 fp, en de teller liep af tijdens het motiveren vanaf de geschiedenis balk (wat vele berichten met de server veroorzaakt).
Na afloop van het motiveer rondje, kreeg ik nog een +1 fp er bij, en had ik 2 fp ipv 1 fp, zoals je zou mogen verwachten. Deze 2 deponeren in de tech-tree veroorzaakt vervolgens een interne fout. Na herstart heb ik dan weer 1 fp op de balk staan.
 
Bovenaan