Instellen wie er kan storten in groots gebouw

DeletedUser7156

Guest
Graag de mogelijkheid om in te kunnen stellen wie er in je GG kunnen storten. Nu zijn er een AANTAL egoïstische spelers met Arc (en andere GG-en) op idioot hoge levels die in de hele buurt de beloningen wegkapen en daarmee het spel voor VEEL anderen verzieken.
Of zorg ervoor dat de hoogte van GG-en ook meetelt in de buurtindeling.
 

DeletedUser

Guest
Graag de mogelijkheid om in te kunnen stellen wie er in je GG kunnen storten. Nu zijn er een AANTAL egoïstische spelers met Arc (en andere GG-en) op idioot hoge levels die in de hele buurt de beloningen wegkapen en daarmee het spel voor VEEL anderen verzieken.
Of zorg ervoor dat de hoogte van GG-en ook meetelt in de buurtindeling.

Of zo iemand gebruikt zijn hoge Arc om anderen te helpen en kunnen we daardoor als hulpvaardig beschouwen.
 

DeletedUser7156

Guest
Ze pakken altijd de hoogste plekken terwijl er al minstens 1 speler fors geholpen heeft en duperen meestal meer andere storters en doen dit alleen buiten hun eigen gilde. Én altijd alleen bij GG met een hoge beloning... Dat noem ik geen helpen meer
 

DeletedUser10486

Guest
Het was een karwei om die Arc op level 80 te krijgen. En ik ben elke dag 2 uur bezig met GG's af te struinen om overal de eerste plaats te proberen in te pikken met een behoorlijke winstmarge. Levert wel enkele honderden FP's winst op per dag. Als je die moeite niet wil doen, moet je ook niet klagen.
 

DeletedUser7156

Guest
Dat is precies het egoïsme wat het voor anderen verziekt...
 

DeletedUser10486

Guest
Dat is precies het egoïsme wat het voor anderen verziekt...

Als de mensen hun zaken een beetje in het oog houden, dan kan je gewoon geen plaatsen pikken aan 1.6. Dat is ongeveer de drempel. Aan 1.5 vind je niet veel (dan zijn de andere kapers je voor), en aan 1.7 zo veel dat je pakketjes binnen de kortste keren op zijn.

Als ik zo'n GG zie waar en 3 storters zijn met elk 100 FP, en ik met de eerste plek aan de haal kan gaan voor 101 FP, dan vraag ik mij af hoe slim die wel zijn... Of de eigenaar heeft die opzettelijk goed gezet zodat iemand er 101 FP zou storten.
 
Ze pakken altijd de hoogste plekken terwijl er al minstens 1 speler fors geholpen heeft en duperen meestal meer andere storters en doen dit alleen buiten hun eigen gilde. Én altijd alleen bij GG met een hoge beloning... Dat noem ik geen helpen meer

Dat is ook geen helpen, dat is een buitenkansje meepikken. Het is aan jou om te zorgen dat je donateurs niet benadeeld worden, kwestie van rekenen en op tijd veiligzetten. Gaan lopen zeuren dat anderen het voor je verzieken omdat ze beschikbare winstjes pakken is een vrij zinloze bezigheid, daar kan je zelf wat aan doen.
 

DeletedUser6877

Guest
Als er 3 mensen met 100 fp in staan, komt dat doordat de gilde bij elkaar stort. Als je er dan net 1 puntje boven gaat zitten vind ik dat niet erg sociaal. Als ik zelf overbiedt doe ik dat in ieder geval met zoveel fp dat iemand niet kan klagen.
 

DeletedUser

Guest
Het zal wel aan mij liggen dat ik donateurs, die hun Arc gebruikten om in mijn toen nog bescheiden GG’s te storten, dankbaar was.
De ene hand waste de ander.
De FP’s groeiden me toen zeker niet op mijn rug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bonke35

Actief lid
ik had al eens het idee geopperd om ggkapers een positie in de gg terug te kunnen zetten, maar dat werd door bepaalde leden ( lees hoge arcen ) als diefstal van fp's afgedaan
beetje hypokriet dus :) wel fp's van kleinere spelers mogen pakken maar andersom was het "not done "_
 
Als er 3 mensen met 100 fp in staan, komt dat doordat de gilde bij elkaar stort. Als je er dan net 1 puntje boven gaat zitten vind ik dat niet erg sociaal. Als ik zelf overbiedt doe ik dat in ieder geval met zoveel fp dat iemand niet kan klagen.

Erg handig ben je dan als gilde niet bezig. Als je bijvoorbeeld gildegenoten hebt die wel een hoge Arc hebben, zou het logischer zijn dat die gratis plek 1 en 2 vullen, in plaats van kleinere spelers moeizaam via dealtjes te laten sappelen, maar dat zal aan mij liggen. Heb je geen gildegenoten met een hoge Arc, dan je plekken niet tegelijk maar om de beurt vullen, eerst zorgen dat p1 safe is voordat p2 aan de slag gaat bijvoorbeeld.
 

DeletedUser6877

Guest
Of het handig is of niet is in mijn ogen niet het punt. Dat er dan een speler met 1 fp overheen gaat vind ik, maar dat is mijn mening, asociaal.
 
Of het handig is of niet is in mijn ogen niet het punt. Dat er dan een speler met 1 fp overheen gaat vind ik, maar dat is mijn mening, asociaal.

Tja, ik vind het dus vooral knullig dat je je GG er zo bijzet. En ik vind het bizar dat je dan vindt dat de regels moeten worden aangepast terwijl je er zelf voor kan zorgen dat het niet gebeurt. Een buitenkansje pakken in een GG is echt niet asocialer dan een pionnetje van het mens-erger-je-niet bord gooien, of iemand een joker geven bij het pesten. Binnen je gilde flik je zoiets natuurlijk niet en als je zo in je vriendenlijst aan de gang gaat kan het zijn dat je lijst snel korter wordt, maar buren zijn je tegenspelers.
 

DeletedUser10486

Guest
Waarom zou dat asociaal zijn? De eigenaar van de GG is wellicht meer gebaat met 101 FP die hij cadeau krijgt dan met zelf nog eens een deal van 100 FP af te sluiten, of het zelf te vullen. Binnen de gilde doe je dat dus juist wel om te zorgen dat de FP's binnen de gilde blijven. De storters met 100 FP hebben hun inleg immers al teruggekregen.
 
Waarom zou dat asociaal zijn? De eigenaar van de GG is wellicht meer gebaat met 101 FP die hij cadeau krijgt dan met zelf nog eens een deal van 100 FP af te sluiten, of het zelf te vullen. Binnen de gilde doe je dat dus juist wel om te zorgen dat de FP's binnen de gilde blijven. De storters met 100 FP hebben hun inleg immers al teruggekregen.

Iedereen in mijn gilde weet dat ie altijd om 90% kan vragen dus dat is sowieso geen issue bij ons
 

DeletedUser10486

Guest
Iedereen in mijn gilde weet dat ie altijd om 90% kan vragen dus dat is sowieso geen issue bij ons

Niet iedereen heeft een Arc op level 80. Vandaar dat de kleinere spelers vaak treintjes of deals opzetten, zodat ze ook nog eens iets kunnen scoren aan FP's en blauwdrukken.
 
Niet iedereen heeft een Arc op level 80. Vandaar dat de kleinere spelers vaak treintjes of deals opzetten, zodat ze ook nog eens iets kunnen scoren aan FP's en blauwdrukken.

Eh ja, maar als beide spelers van tevoren weten dat plek 1 en 2 sowieso gratis gevuld gaan worden, heb je een gelijkwaardig speelveld en dus geen scheve gezichten.
 

Geluuk

Lid
heb even gechecked.. maar ik lees nergens terug dat ik sociaal moet zijn richting buren? de mogelijkheid tot aanvallen zou je misschien al een kleine hint hebben kunnen geven daarvoor.. Als er buren zo naief zijn lekker hun GG's te vullen dan neem ik met alle plezier daar het mooiste plekje in. Zit ik mooi voor het spreekwoordelijke duppie op de eerste rang ;)
 
Bovenaan