In de mouse-over van een goed aan aantal uitbreidingen toepassen

ojbojb

Actief lid
Beschrijving van de suggestie:
Uitgaande van het mouse-over scherm bij de goederen in 'Inventaris' en 'Markt: Aanbieding plaatsen' zou het heel fijn zijn om een aantal uitbreidingen te zien:
- het aantal dat je van het goed hebt
- of je van het vereiste goed het ruwe goed in bezit hebt
- of je het Ruw goed in bezit hebt
- Helemaal mooi zou zijn als je ook kunt zien hoeveel goederengebouwen van dat goed je op dat moment in je stad hebt staan.
- en ook het aantal goederengebouwen van het eventuele vereist goed dat je op dat moment in je stad hebt staan.

De eerste 3 zie ik als onontbeerlijk en de laatste 2 zie ik als minder noodzakelijk.

Dit mouse-over scherm kun je toepassen op iedere plaats waar je een goed in beeld krijgt, te beginnen bij
- inventaris
- markt: aanbieding plaatsen
- markt: ruilhandel

Maar je kunt dit standaard mouse-over beeld op iedere plaats gebruiken waar een goed in beeld komt. Dat maakt het spel overzichtelijker EN je hebt nog maar 1 standaard subroutine nodig. Nu worden er verschillende beelden geprojecteerd op verschillende plekken in het spel en mis je daar net even een beetje informatie dat je wilt hebben. Dan moet je eerst weer naar inventaris klikken en het bouwmenu (of een apart spreadsheet dat je hier speciaal voor bij houdt).


Motivatie voor de suggestie:
Dit maakt het spel overzichtelijker. Nu worden er verschillende beelden geprojecteerd op verschillende plekken in het spel en mis je daar net even een beetje informatie dat je wilt hebben. Dan moet je eerst weer naar inventaris klikken en het bouwmenu (of een apart spreadsheet dat je hier speciaal voor bij houdt). Het maakt het spel sneller omdat je opzoek-tijd vermindert, zodat je meer handelingen kunt verrichten.
Als je op alle plekken waar goederen-info getoond wordt dezelfde subroutine gebruikt is dat overzichtelijker en duidelijker.

EN je hebt nog maar 1 standaard subroutine nodig. Op diverse plekken worden gegevens van goederen in mouse-over geprojecteerd. Nergens is de informatie compleet, of slechts zeer schetsmatig zoals in het Markt: Ruilhandel scherm. Daar wil je niet alleen weten wat het tijdperk van het goed is en hoeveel van het goed je op dat moment hebt maar ook of dit een goed is dat je kunt produceren.
Als je op alle plekken waar goederen-info getoond wordt dezelfde subroutine gebruikt is dat programmeertechnisch vele malen simpeler.

Nadelen van de suggestie:
Ik zie geen nadeel.

Ik heb een "quicksearch" uitgevoerd met een aantal sleutelwoorden op zoek naar topics die hetzelfde voorstel inhouden:
Niets gevonden

Visualisatie aanpassing:
In de lijn van andere projecties presenteren. Niet 'quick-and-dirty / single-purpose' zoals nu in het Markt: Ruilhandel scherm.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan