Idee (Of meer verzoek) Op niveau brengen aanvalsbonus van def.

Dag,

In dit spel zijn er stapels mogelijkheden naast de 3 bekende aanvalsgg om je aanvalsbonus op te krikken. Aanvallers met bonussen boven de 300% moet je niet meer van opkijken. Ook je verdedigingsbonus kun je omhoogbrengen middels 2 def GG en bijv. wachtvuren.

Wat een beetje buiten de boot valt is de aanvalsbonus in een defensieve situatie. Die krik je op middels de 2 genoemde GG (DC en Bas) en daar houdt het een beetje mee op. Gevolg is dat iemand met een hoge bonus jou aanvalt en veel tijd nodig heeft om jou te slopen, want hoge def bonus, maar het maakt niet uit, want jouw returnfire slaat nog geen deuk in een pakje boter.
Zou mooi zijn als je die aanvalswaarde van de verdedigers ook wat op niveau kon brengen, anders wordt het verschil groter naarmate de tegenstander hoger in de bonussen zit.
 

DeletedUser10486

Guest
Als je dat zo belangrijk vindt, kan je Basilius en Deal Castle ook naar level 80 brengen. De aanvallers hebben die bonussen ook niet zomaar gekregen.
 

DeletedUser

Guest
Je hebt 1 GG minder als het om verdediging gaat, maar aangezien je na level 10 slechts met 1 % per 2 levels omhoog gaat doet dat er niet toe. Net als bij de aanval kan je je concentreren op 1 GG. De mogelijkheden zijn dus aanwezig.
 
Bovendien vergeet je even de wachtvuren, GE varianten, barakken met verdedigingsbonus en eventgebouwen met verdedigingsbonus te noemen. Het is echt een heel stuk gemakkelijker om je verdediging naar 300% te brengen dan je aanval. Het kost je alleen wel erg veel ruimte dus de vraag is of het de moeite waard is of dat het misschien economisch toch voordeliger is om af en toe een gebouw te laten plunderen.
 

DeletedUser

Guest
Bovendien vergeet je even de wachtvuren, GE varianten, barakken met verdedigingsbonus en eventgebouwen met verdedigingsbonus te noemen. Het is echt een heel stuk gemakkelijker om je verdediging naar 300% te brengen dan je aanval.

Klopt, maar dat bedoelt hij niet. Hij heeft het over het aanvalsgedeelte van je verdediging en dat breng je vrij makkelijk tot de 60%, maar daarna niet meer zo makkelijk omhoog, terwijl je in de aanval makkelijk tot 90% komt.
 

DeletedUser

Guest
Ik snap de wens wel.
Tenslotte is aanvallende verdediging niet makkelijk te verkrijgen.
Twee gebouwen naar hoge hoogte brengen is lastiger dan drie AVs qua fp efficientie.
Aan de andere kant is er zo'n massale verdedigingsbonus als wachtvuur-achtigen en allerlei verdedigingsbonussen van de taveerne niet te krijgen voor het aanvallende leger.
Er is zelfs een stadsschild: handig als je een lang weekendje weg bent en niet kan innen.
Misschien dat het daardoor toch behoorlijk in balans is.
 
Dat is het ook zonder stadsschild al, met een verdedigingsbonus van 60/300 valt het echt niet mee om met 90/90 te winnen zonder flinke verliezen/schade. Tenzij je natuurlijk iets in de verdediging zet dat van zichzelf in verhouding maar weinig verdedigingsbonus heeft, maar dat is een kwestie van opletten.
 

DeletedUser

Guest
Dat is het ook zonder stadsschild al, met een verdedigingsbonus van 60/300 valt het echt niet mee om met 90/90 te winnen zonder flinke verliezen/schade.

Klopt, maar inmiddels is dat natuurlijk al wel achterhaald. 90/90 is het al lang niet meer. Je loopt nu eerder aan tegen 190/170 en dan wordt het toch echt anders. Op de beta had ik al 248/193 tegen. Tel daar bij op dat de verdediging tegen je buren waardeloos is dan is zijn frustratie wel te begrijpen. De manier waarop de AI geprogrammeerd is slaat helemaal nergens op. Zet jij een snelle eenheid in je aanval en klik je op auto, dan rent hij gelijk naar voren en richt schade aan. Staat er een snelle eenheid in je verdediging, dan blijft hij achterin hangen en wordt het een schietschijf. Noem dat maar eens logisch.In oceanisch heb je dan ook nog eens te maken met eenheden die totaal niet op elkaar afgestemd zijn. Het klopt gewoon niet en het wordt bij ieder nieuw tijdperk steeds maar weer slechter.
 

DeletedUser

Guest
Ja, de AI verdediging slaat inderdaad nergens op.
Fijn voor de GE en GvG maar niet voor je stad.
 
Als je dat zo belangrijk vindt, kan je Basilius en Deal Castle ook naar level 80 brengen. De aanvallers hebben die bonussen ook niet zomaar gekregen.
Natuurlijk kan dat, als je maar lang genoeg bezig bent.

Dat is het ook zonder stadsschild al, met een verdedigingsbonus van 60/300 valt het echt niet mee om met 90/90 te winnen zonder flinke verliezen/schade. Tenzij je natuurlijk iets in de verdediging zet dat van zichzelf in verhouding maar weinig verdedigingsbonus heeft, maar dat is een kwestie van opletten.

Op dit moment heb ik dagelijks last van een aanvaller met een aanvalsbonus van 210% en een defbonus in de aanval van 187%. Daar zet ik een defensie tegenover met een defbonus van 330%, maar een aanvalsbonus van slechts 61%.

Ik heb middels een taveernebonus zelfs nog 3 dagen +30% gehad, dus dan komt de defbonus op 360%. Heus wel de moeite. het maakt alleen geen drol uit zolang je hele leger de hele ronde bezig is 1 unit van de tegenstander te slopen omdat je aanvalsbonus in de def zo laag is. Uiteraard ga ik ook nog een keer kijken wat het stadsschild voor effect heeft, maar a) het is een 'dure' hobby om dat ding iedere keer te activeren en b) vermoedelijk slechts uitstel van executie, want hoewel je def dan nog hoger wordt, verandert je aanvalswaarde nog steeds niet. (tenzij je tegenstander gewoon niet meer kan aanvallen, dan is het wel effectief, maar zoals gezegd, moet het nog proberen. weet dus niet wat het doet ;-) )

Aanvallers op hetzelfde niveau als ik zetten bij het zien van mijn def. meestal niet eens door. Maar deze grote jongens zijn gewoon een ander verhaal.

Vandaar de wens. Het is ook gek. Je krijgt allerlei kansen om je bonussen (aanval en def) in de aanval op te krikken. je krijgt kansen zat om je defbonus in de def. Op te krikken. maar buiten de 2 Def GG heb je eigenlijk geen mogelijkheden om je aanvalsbonus in de Def. omhoog te brengen. Dat geeft dus ergens een mismatch. En dat zie je ook. En koppel dat idd aan de notoire stompzinnigheid van de AI, zoals hierboven al genoemd, en you're screwed, zoals dat in goed nederlands heet.
 
Dat je als verdediger per definitie in het nadeel bent omdat je bent overgeleverd aan de ai is absoluut waar. Maar het kost echt net zoveel tijd om de verdediging van je aanvallende leger hoog genoeg te krijgen als het kost om je aanvals% van je verdedigende leger omhoog te krijgen. Het probleem waar jij nu tegenaan loopt is dat inno een beetje over the top is gegaan met de bonussen in de GE zodat meer en meer mensen nu proberen hun aanvalsgg's op te krikken, juist omdat je er in de GE tegenaan loopt dat je de verdediging van je aanvalslegers op geen enkele andere manier omhoog kan krijgen. Maar wat ze ook verzinnen om dat evt. weer een beetje "recht" te breien, reken er vooral op dat je verdediging uiteindelijk gewoon in het nadeel blijft. Dat is al zo zolang als ik speel dus ik ga ervan uit dat dit moedwillig gedaan is om daadwerkelijk het aanvallen van buren aan te moedigen. Als het teveel zou gaan kosten, zou (vrijwel) niemand de moeite nog nemen. Ik weet dat velen dat toe zouden juichen maar ze zouden er ook een hoop actieve spelers mee wegjagen en dan hou je het zoveelste farmspelletje over.
 

DeletedUser10111

Guest
met een verdedigingsbonus van 60/300 valt het echt niet mee om met 90/90 te winnen zonder flinke verliezen/schade.
Met een hoog genoeg Alcatraz krijg je dagelijks gratis voldoende troepen. Ik spendeer die in de GE. Voor hetzelfde geld wandel al je buren af, van triviaal naar moeilijk. Ja, je verliest troepen op het eind, maar de lijst buren is dan gedaan, en morgen heb je weer nieuwe troepen.
 

DeletedUser

Guest
Uiteraard ga ik ook nog een keer kijken wat het stadsschild voor effect heeft, maar a) het is een 'dure' hobby om dat ding iedere keer te activeren en b) vermoedelijk slechts uitstel van executie, want hoewel je def dan nog hoger wordt, verandert je aanvalswaarde nog steeds niet. (tenzij je tegenstander gewoon niet meer kan aanvallen, dan is het wel effectief, maar zoals gezegd, moet het nog proberen. weet dus niet wat het doet ;-) )

Stadsschild verhoogt je def niet, maar zorgt er voor dat je niet kan worden aangevaallen.

Dat je als verdediger per definitie in het nadeel bent omdat je bent overgeleverd aan de ai is absoluut waar. Maar het kost echt net zoveel tijd om de verdediging van je aanvallende leger hoog genoeg te krijgen als het kost om je aanvals% van je verdedigende leger omhoog te krijgen. Het probleem waar jij nu tegenaan loopt is dat inno een beetje over the top is gegaan met de bonussen in de GE zodat meer en meer mensen nu proberen hun aanvalsgg's op te krikken, juist omdat je er in de GE tegenaan loopt dat je de verdediging van je aanvalslegers op geen enkele andere manier omhoog kan krijgen. Maar wat ze ook verzinnen om dat evt. weer een beetje "recht" te breien, reken er vooral op dat je verdediging uiteindelijk gewoon in het nadeel blijft. Dat is al zo zolang als ik speel dus ik ga ervan uit dat dit moedwillig gedaan is om daadwerkelijk het aanvallen van buren aan te moedigen. Als het teveel zou gaan kosten, zou (vrijwel) niemand de moeite nog nemen. Ik weet dat velen dat toe zouden juichen maar ze zouden er ook een hoop actieve spelers mee wegjagen en dan hou je het zoveelste farmspelletje over.

Ze zijn niet alleen over de top gegaan met de bonussen in GE. In oceanisch klopt de verhouding tussen de eenheden niet en dat helpt er ook aan mee.

Dat ze het aanvallen van de buren aanmoedigen klopt wel, mar als hjet echt is zoals jij zegt, dan zou je nu geen stadsschild hebben.
 
Dat ze het aanvallen van de buren aanmoedigen klopt wel, mar als hjet echt is zoals jij zegt, dan zou je nu geen stadsschild hebben.

Leg me dan maar eens uit waarom je met een stadsschild op de minuut kan zien wanneer die afloopt hahahaha
Ben het wel met je eens wat betreft oceanische eenheden, wat een broddelwerk is dat zeg

Met een hoog genoeg Alcatraz krijg je dagelijks gratis voldoende troepen. Ik spendeer die in de GE. Voor hetzelfde geld wandel al je buren af, van triviaal naar moeilijk. Ja, je verliest troepen op het eind, maar de lijst buren is dan gedaan, en morgen heb je weer nieuwe troepen.

Ik ken eigenlijk niemand die wel buren afgaat een geen GE speelt hoor. En die echt hoge Alca's zijn in 90% van de gevallen dus van GvG spelers en op de GvG kaarten kan het best hard gaan met je eenheden, die moet je dan dus niet weg gaan gooien aan je buren.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Dan vraag je er om, maar dan nog. Je kan een schild zetten voor 3 dagen en in die 3 dagen verdien je genoeg zilver om het onbeperkt vol te houden. Daarmee jagen ze in jouw ogen dus een hoop actieve spelers weg. Ze doen er dus niet alles aan om aanvallers tegemoet te komen.
 
Dan vraag je er om, maar dan nog. Je kan een schild zetten voor 3 dagen en in die 3 dagen verdien je genoeg zilver om het onbeperkt vol te houden. Daarmee jagen ze in jouw ogen dus een hoop actieve spelers weg. Ze doen er dus niet alles aan om aanvallers tegemoet te komen.

Lol, tuurlijk niet (gevalletje appels met peren vergelijken, dit) Er zijn maar weinig spelers die dat schild regelmatig gebruiken, kost ook meer dan het uiteindelijk oplevert, aangezien je dan dus geen andere bonussen kan gebruiken, tenzij je met dia wilt gaan strooien. Maar sinds dat ding is ingevoerd heb ik denk ik 5 buren een paar dagen niet kunnen aanvallen, dat jaagt dus niemand weg. Staat tegenover dat de intro van wachtvuurtjes en dergelijke wel degelijk flink wat actieve spelers heeft doen afhaken omdat het te moeilijk werd. Dus als ze er echt een gelijkwaardige situatie van maken zal de exodus van spelers even flink toenemen. Je kan je afvragen of dat een voor of nadeel is, dat ligt er voor inno vermoedelijk aan welke groep spelers het meeste oplevert. Maar ik vermoed dat dat de fanatieke spelers zijn, en dus in veel gevallen aanvallers.
 

DeletedUser10111

Guest
Ik denk dat uiteindelijk, de optie om geplunderd te worden meer kwaad doet dan goed. Het aantal mensen dat er last van heeft is ordes groter dan het aantal aanvallers.

Puntje is wel natuurlijk dat de optie spanning oplevert aan beide zijden, en een wapenwedloop, waarbij de wapenhandelaar er het beste af komt :)
 
Bovenaan