[Hulp] Voordat je een topic plaatst

DeletedUser

Guest
Omdat er een overdaad aan topic is, maakte ik snel dit topic met simpele maar o zo doeltreffende oplossingen. Ook staan hier Veel Gestelde Vragen.

Veel Gestelde Vragen:

-Hoe verwijder/verplaats ik een gebouw?
>Als je te gebouwenmenu open, verschijnt er onder je balk met forgepunten 3 knopjes. Hiermee kan je gebouwen verkopen of verplaatsen.

-Hoe komt het dat ik geen voorraden krijg?
>Als je voorraden laat produceren, en ze te laat ophaalt, bederven ze. Er verschijnt dan een visgraat boven je gebouw. de bederftijd neemt toe naarmate de productietijd toeneemt. Als je iets van 5 min. produceert, moet je niet 2 uur wachten tegen dat je het ophaalt. Als je denk niet op tijd te zijn, neem dan een hogere productietijd.

-Hoe komt het dat mijn troepen niet genezen?
>Troepen hebben een bepaalde tijd nodig om te genezen. Deze tijd kan je zien als je op hun barak klikt. De tijd die er staan is de tijd dat het nodig heeft om 1 vakje te genezen. Een soldaat is dus niet al na 6 min. volledig genezen. Handig is om reserve-eenheden te hebben.

-Wat zijn medailles?
>Je krijgt medailles als je in de top 5 van een PvP-toernooi eindigt. Met die medailles kan je uitbreidingen kopen. De hoeveelheid neemt toe naarmate je meer uitbreidingen met medailles koopt. Het aantal medailles die je ontvangt verschilt per tijdperk en het hangt af van welke plaats je had in het PvP-toernooi.



Simpele Oplossingen:

Refresh de pagina:
Alles handelingen op die je uitvoert vinden plaats op hetzelfde webadres. Daarom is het nodig de pagina regelmatig te refreshen.

Leeg je cache-geheugen:
Soms is je cache-geuheugen zo vol dat het de browser vertraagd. Je kan deze legen met ctrl+shift+delete.



Helpen deze oplossingen niet? Doorzoek eens de FAQ (http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?202-hulp-FAQof lees topic van spelers met hetzelfde probleem.

Vind je nergens een oplossingen? Maak dan een topic aan waarin je je probleem duidelijk uitlegt.
 

DeletedUser

Guest
Goed initiatief!

Misschien samenvoegen met het 'Eerst lezen: vragen en hulp' topic?

Edit: en dan wel déze topic-naam overnemen, die nodigt eerder uit tot lezen dan 'eerst lezen: vragen en hulp'...
 

DeletedUser

Guest
Het is inderdaad een goed initiatief, maar ik vind het persoonlijk geen sticky waard.

Zoals je kan zien, hebben we al een algemene FAQ. Neem daarbij dan ook nog het eerst lezen topic. Dan heb je al een heleboel informatie.
Ook de 'simpele oplossingen' hoeven in feite niet in een hulp topic te staan. Hier worden vragen gesteld, fouten is een andere sector :).

Als je vindt dat de FAQ beter kan, kan je best eens met Spekiej overleggen. Hij is verantwoordelijk voor de FAQ.
 

DeletedUser

Guest
Daar kreeg ik het idee, de FAQ is eigenlijk geen FAQ maar een handleiding, een FAQ gaat over veelgestelde vragen, ik heb er [hulp] bijgezet zodat de mensen er ook naartoe kijken. We kunnen dit ook aanvullen en de naam van de FAQ veranderen in 'handleiding'. Het Eerst lezen: Vragen en Hulp gaat meer over hoe je je topic moet maken. De simpele oplossingen zijn de dingen die op veel problemen het antwoord is, het beste is om eerst dat te proberen voordat je een topic maakt, anders hebben we een overflow van topics
 

DeletedUser

Guest
Daar kreeg ik het idee, de FAQ is eigenlijk geen FAQ maar een handleiding, een FAQ gaat over veelgestelde vragen, ik heb er [hulp] bijgezet zodat de mensen er ook naartoe kijken. We kunnen dit ook aanvullen en de naam van de FAQ veranderen in 'handleiding'. Het Eerst lezen: Vragen en Hulp gaat meer over hoe je je topic moet maken. De simpele oplossingen zijn de dingen die op veel problemen het antwoord is, het beste is om eerst dat te proberen voordat je een topic maakt, anders hebben we een overflow van topics

Als je de FAQ goed leest, ga je toch merken dat er voldoende vragen inzitten. Bijna alle vragen die je als voorbeeld aanhaalt, vind je ook terug in de FAQ.

Het 'Eerst lezen' topic gaat over wat je moet doen voordat je een topic aanmaakt. Daarom dat ik ook eerder een aanpassing van de FAQ zou zien dan weer een nieuw topic. De FAQ voldoet prima als een FAQ, maar de vragen zijn wat uitgebreider zodat het meer een handleiding lijkt. Echter kan je dus nog steeds heel makkelijk je vraag zoeken.
 

DeletedUser

Guest
Dan kan dit als extra dienstdoen. Of ik pas het aan met enkel simpele oplossingen
 
Bovenaan