Hoe werkt geheime identiteit?

dhaes

Lid
Sorry als deze topic al eerder is opgegooid, maar ik ben nieuwsgierig hoe deze game mechanic werkt.

Om de situatie te schetsen:

Ik heb sinds kort 1 hovertank met 7 schurken. Bij gilde expedities maak ik hier dankbaar gebruik van ten opzichte van de units van morgen.

Maar er is sinds kort me iets opgevallen: In een gevecht tegen stealth tanks, microgolfgeweer, drones en ultra-AP zullen de units in de eerste ronde altijd eerst de schurken aanvallen (waardoor ze hovertanks worden).

Maar nadat er 1 schurk overblijft (2de+), lijkt alles zich plots te richten op de echte hovertank. Dit, terwijl er beide schurken en faux hovertanks tussen de vijand en de echte hovertank in staan die in 9 van de 10 gevallen ook beschadigd zijn. Toch zullen microgolfgeweren alleen de hovertank aanvallen. Is dit een anti-schurken systeem?

Daarom de vraag: Hoe werkt geheime identiteit op vijandige NPC units?
 

DeletedUser4100

Guest
De magnetrongeweren hebben wellicht in hun AI de voorkeur om
zware eenheden aan te vallen. Omdat die dingen perfect zijn om
stealthtanks aan te vallen. Hovertanks zijn zware eenheden en de
schurken lichte eenheden. De magnetrongeweren negeren stealth
en kunnen zodoende makkelijk de hovertanks aanvallen.

Echter is er inderdaad iets dat speelt in de AI. Als je eenheden hebt
die afhankelijk zijn, zal de AI nadat schurken zijn veranderd zich
vooral richten op de afhankelijke eenheden. Dit kunnen ook schurken
zijn. Je kan gebruik maken van deze kennis door bv. bewust een
onafhankelijke niet-schurk mee te sturen met 7 schurken, bv. een
onafhankelijke hovertank met schurken. De AI zal wellicht dan de
voorkeur geven aan veranderde afhankelijke schurken en anders
op wat aangevallen kan worden. Tenminste dit is mijn ervaring,
misschien heb je er wat aan.:)
 

DeletedUser

Guest
De magnetrongeweren hebben wellicht in hun AI de voorkeur om
zware eenheden aan te vallen. Omdat die dingen perfect zijn om
stealthtanks aan te vallen. Hovertanks zijn zware eenheden en de
schurken lichte eenheden. De magnetrongeweren negeren stealth
en kunnen zodoende makkelijk de hovertanks aanvallen.

Magnetrongeweren??? o_O

Microgolfgeweren negeren "Verbergen" en hebben de vaardigheid "Hitte". Prioriteit zal dus liggen bij eenheden met de eigenschap "Verbergen" die nog niet gewond zijn.
 

DeletedUser6877

Guest
Ik merk inderdaad ook dat als ze getransformeerd zijn, dat de eenheden dan voor de originele unit gaat en niet voor de getransformeerde snurken
 

DeletedUser2073

Guest
Ik merk inderdaad ook dat als ze getransformeerd zijn, dat de eenheden dan voor de originele unit gaat en niet voor de getransformeerde snurken

klopt helemaal. Dit was mij ook al opgevallen.
Staat los van de redenatie over andere eigenschappen waar sl8yer over spreekt. Het gaat hier immers om twee gelijke units. Maar de AI kiest voor de aanval op de echte. De uitleg dat een schurk een lichte eenheid blijft, ook als hij getransformeerd is tot een andere eenheid kan hier wel mee te maken hebben. Maar dan zou de AI zich dus niet moeten richten op een lichte echte eenheid die tussen getransformeerde schurken staat. Daar heb ik echter nog niet specifiek op gelet.
 

DeletedUser5986

Guest
Ik heb ook een vraag, niet zozeer over magnetrongeweren (wat een giller!) maar meer over schurken.
Ik hoor vaak dat het een goed idee is om één unit in te zetten en voor de rest schurken.
Eigenlijk begrijp ik dat voordeel niet helemaal want als alle schurken worden ontmanteld en er geen "echte" units meer over zijn heb je bij een ontmanteling van alle schurken behoorlijk verloren omdat er niets meer is waar de overgebleven schurken in kunnen veranderen.
Ik begrijp uiteraard het voordeel van de schurk in het "before" stadium van de metamorfose maar daarna wordt het een verloren strijd toch?
Ik ben heel erg benieuwd hoe mensen die zo vechten 7 schurken+een andere unit dit "voordeel" effectief naar hun hand zetten.
Ik heb namelijk twee schurkenverblijfplaatsen gewonnen en heb er eentje neergezet omdat ik de boomhut wel een grappige decoratie vind maar ik hoor graag waarom het een goed idee zou zijn een tweede neer te zetten.
Bedankt voor enige verduidelijking hieromtrent.
Dat voordeel komt uit de Artificiele Intelligentie van FoE combat. Deze AI schiet (normalerwijs gesproken) eerst de rovers neer. en die veranderen dus
EEn veranderder rover wordt ook gezien als n echte unit. dus zelfs als de echte unit weg is en er minstens 1 veranderde rover staat, heb je niets verloren.
het voordeel is dat je tegenstanders (de AI dus) altijd het aantal schoten verspilt aan rovers die onbeschadigd veranderen en jij wel terug kan schieten
Het is (vooral als je offensief speelt) dan ook beter om 2 echte units te gebruiken en de rest rovers.
Een advies; gebruik NOOIT rovers in je defence...de aanvaller (gecontroleerde speler dus) zal eerst de anderen afschieten en dan zijn je rovers kannonnevoer
 

DeletedUser

Guest
Hartstikke bedankt dit verduidelijkt veel :)

EDIT** Dit werkt zelfs zo goed dat ik voorbij mijn era met gemak heb kunnen strijden op de continentkaart.

Hou er dan maar wel rekening mee dat het op de continentenkaart anders werkt. De AI die daar gebruikt wordt valt eerder de echte eenheden aan en laat de schurken met rust. Zodra je daar eenheden gaat tegenkomen met een groter bereik kan je daar niet meer vechten met schurken, tenzij de eenheid die je gebruikt een stealth is.
 
Bovenaan