handels tool eerlijke handel

DeletedUser

Guest
Het kan helaas niet omdat FoE de “eerlijke handel”, zoals het door vrijwel iedereen wordt nageleefd niet erkend of heeft opgesteld.
Je zal ook zien op,die link dat wat “eerlijke handel” zou zijn door verschillende landen op een andere manier wordt berekend/ geïnterpreteerd.
Hierdoor zou het, als FoE zich er al in zou willen mengen, onmogelijk worden om te implementeren omdat er dus verschillen zijn in opvattingen over wat “eerlijk” dan zou moeten zijn en waarom.
Met andere woorden de spelerscommunity heeft die tool naar eigen inzicht ontwikkeld.
 

generaal bishmark

Actief lid
Het kan helaas niet omdat FoE de “eerlijke handel”, zoals het door vrijwel iedereen wordt nageleefd niet erkend of heeft opgesteld.
Je zal ook zien op,die link dat wat “eerlijke handel” zou zijn door verschillende landen op een andere manier wordt berekend/ geïnterpreteerd.
Hierdoor zou het, als FoE zich er al in zou willen mengen, onmogelijk worden om te implementeren omdat er dus verschillen zijn in opvattingen over wat “eerlijk” dan zou moeten zijn en waarom.
Met andere woorden de spelerscommunity heeft die tool naar eigen inzicht ontwikkeld.

Thanks Chalinna voor jou uitleg , die duidelijkheid schept .
dan word het tijd dat foe er zich eens in gaat verdiepen en een duidelijke automatische tool maakt voor onze lage landen , die wij zonder zeuren of commentaar moeten aanvaarden . zodat er daar tenminste geen ongemak meer is . het zou in iedere geval veel oneindige discussie s vermijden .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Geluuk

Lid
Maar wat is eerlijk dan qua handel?
Die ontzettend schaarse AT goedjes verhandel ik nu voor een betere verhouding dan wanneer ik die tool zou aanhouden..
Volgens mij is het een kwestie van vraag en aanbod..
 

generaal bishmark

Actief lid
persoonlijk zelf ben ik voorstander van de regel 1/2 hoog voor laag en 2/1 laag voor hoog of 1/1 bij dezelfde tijdperk goederen , simpel en geen rekenen nodig

maar de tool bestaat nu eenmaal en veel gildes gebruiken deze , ben je eigenlijk verplicht als gilde om daar in mee te gaan , en als gilde leider denk ik niet aan mijn persoonlijke wensen , maar in het belang van alle leden die deze tool wilde volgen .
 

DeletedUser

Guest
persoonlijk zelf ben ik voorstander van de regel 1/2 hoog voor laag en 2/1 laag voor hoog of 1/1 bij dezelfde tijdperk goederen , simpel en geen rekenen nodig.

Er is toch wel redelijk overeen gekomen dat 1:2 niet meer langer eerlijk is vanaf Late Middeleeuwen.
Welke factoren aan die redenering ten grondslag liggen weet ik niet precies.
Vanaf Modern ga je zien en met name in hoe de goederen dan vervaardigd moeten worden, namelijk door middel van Koloniale goederen, dat 1:2 onhoudbaar is.
Vraag en aanbod lijkt me inderdaad ook niet geheel onbelangrijk daar krijg je mee te maken voor wat betreft Arctische goederen, zoals Geluuk zegt, en in het verlengde daarvan Hedendaagse goederen waarvan Arctische goederen vervaardigd worden.

Als ik gildeleider was zou ik die tool zeker als regel stellen anders krijg je wellicht een zware opstand binnen de gelederen :D

dan word het tijd dat foe er zich eens in gaat verdiepen en een duidelijke automatische tool maakt voor onze lage landen , die wij zonder zeuren of commentaar moeten aanvaarden . zodat er daar tenminste geen ongemak meer is . het zou in iedere geval veel oneindige discussie s vermijden .

Dit is wat veel gevraagd omdat er dan heel veel versies van de software nodig zijn om alle taalgebieden te dienen.
In dat licht is het wel begrijpelijk dat FoE zich afzijdig houdt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

generaal bishmark

Actief lid
Er is toch wel redelijk overeen gekomen dat 1:2 niet meer langer eerlijk is vanaf Late Middeleeuwen.
Welke factoren aan die redenering ten grondslag liggen weet ik niet precies.
Vanaf Modern ga je zien en met name in hoe de goederen dan vervaardigd moeten worden, namelijk door middel van Koloniale goederen, dat 1:2 onhoudbaar is.
Vraag en aanbod lijkt me inderdaad ook niet geheel onbelangrijk daar krijg je mee te maken voor wat betreft Arctische goederen, zoals Geluuk zegt, en in het verlengde daarvan Hedendaagse goederen waarvan Arctische goederen vervaardigd worden.

Als ik gildeleider was zou ik die tool zeker als regel stellen anders krijg je wellicht een zware opstand binnen de gelederen :D



Dit is wat veel gevraagd omdat er dan heel veel versies van de software nodig zijn om alle taalgebieden te dienen.
In dat licht is het wel begrijpelijk dat FoE zich afzijdig houdt.
ok thanks chalinna voor de toelichting , word steeds wijzer -)) maar zit zelf in industriele tijdperk , en ja als je zo zegt is deze tool zeker nuttig , we hebben het deze week ook ingevoerd als regel
 

Wildstorter

Actief lid
De tool berekend alleen maar wat het kost om een goedje te maken in verhouding met de goederen die je ervoor wil hebben. Niets meer en niets minder en velen vinden dat eerlijk, zo hebben beide partijen alleen een kostprijs.

Maarrrr dan het volgende: vanuit mijn CF krijg ik bakken met OT goederen op het moment, die kosten mij dus niets (behalve een beetje herhaalmissies) dus waarom zou ik dan kostprijs berekenen voor AT goederen? Sterker nog: als ik AT goederen wil produceren kost het mij dus wel iets in plaats van niets en zouden mijn OT goederen nog altijd meer waard zijn.
Dan zou zelfs 2 OT goederen voor 1 Bronstijd goed nog te weinig zijn als je alleen naar kostprijs kijkt.

Ikzelf heb er dus meer aan om mijn OT goederen te devalueren in de handel om toch het doel te bereiken namelijk handel voor goederen die ik zelf niet heb.

En ik ben blij dat die vrijheid er is want naar mijn mening is dit namelijk het eerlijkste.
 

Wildstorter

Actief lid
En daarnaast is koffie net zoveel waard als teer volgens de tool terwijl koffie een 3x3 productiegebouw heeft en teer 3x5. Dat wil zeggen dat ik op een stukje grond 3 teergebouwen of 5 koffiegebouwen neer kan zetten waarbij de output per stuk evenveel waard is...
 

Mr.Quib

Actief lid
En daarnaast is koffie net zoveel waard als teer volgens de tool terwijl koffie een 3x3 productiegebouw heeft en teer 3x5. Dat wil zeggen dat ik op een stukje grond 3 teergebouwen of 5 koffiegebouwen neer kan zetten waarbij de output per stuk evenveel waard is...
Over het algemeen is er minder vraag naar goederen uit kleinere gebouwen (want die worden overmatig geproduceerd), dus de verhouding blijft gelijk. Er is veel meer vraag naar teer dan naar papier (2x3). Door teer te produceren heb je een grotere kans dat je handel wordt aangenomen.
 

DeletedUser

Guest
Het is allemaal wat lastig op een gegeven moment omdat de meesten goed ontwikkelde GG’s hebben waar die goederen massaal en dagelijks uitkomen en dan maakt de omvang van de oorspronkelijke fabriek niet veel meer uit.
Bij een zwaar ontwikkelde CF wordt dat ook weer anders inderdaad.
In basis als men nog sterk afhankelijk is van industrie is het wel logisch dat er gebruik wordt gemaakt van het berekenen van sec de kosten om goederen te produceren en hoe zich dat verhoudt tot andere tijdperken.
Men maakt in het begin ook nog veel gebruik van fabrieken waar dit door de ontwikkelde GG’s anders kan gaan worden.
 

DeletedUser11896

Guest
Het meest beste meest oneerlijke meest scheve wat je kan doen is een fp-goederen deal met iemand die speelt in een (veel) hoger tijdperk. Niet eens uit je eigen gilde als je er maar vrienden mee bent/wordt. Die levert jouw 200 toekomstgoed tegen 100 bronstijdgoed, ja echt. Of 200 AT tegen 100 ijzertijd, ja ook dat. Want grote truc jij geeft hem/haar 100 fp in een GG. Berust geheel op wederzijds vertrouwen natuurlijk. Als je hier en daar eens informeert krijg je mischien de naam van zo'n Leverancier te pakken. Je kan natuurlijk ook zelf topspelers benaderen maar die geven vaak niet thuis op zulke verzoeken.

Voor 200 AT-goed zal het eerder 150 tot 200 fp zijn, wordt er meer gevraagd dan kun je beter een andere leverancier zoeken.

En goederen die je overmatig produceert kun je ook in gildekas storten :))
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12453

Guest
Ik ben het met weekdier eens dat je ook altijd de gildekas nog kan spekken, echter het lijkt me softwaretechnisch tegenwoordig een stuk makkelijk om in de .nl website een extra icoon te maken die laat zien wat je volgends eerlijke handel kan krijgen voor de hogere goederen.
 

Wildstorter

Actief lid
Die tool zit al in het spel en noemen ze: speler

Jij bepaalt wat je wil hebben of wil verkopen en bepaalt zelf de prijs die je daaraan wil besteden of voor wil ontvangen.
 

DeletedUser12453

Guest
De speler is idd bepalend, maar als je dit spel via telefoon speelt is het niet altijd goed zichtbaar als je meerdere schermen moet gebruiken. FoE wil op zoveel mogelijk manieren zorgen dat het spel wordt gespeeld, dus het zou wel een handige extra toepassing kunnen zijn.
 

DeletedUser3120

Guest
Het meest beste meest oneerlijke meest scheve wat je kan doen is een fp-goederen deal met iemand die speelt in een (veel) hoger tijdperk. Niet eens uit je eigen gilde als je er maar vrienden mee bent/wordt. Die levert jouw 200 toekomstgoed tegen 100 bronstijdgoed, ja echt. Of 200 AT tegen 100 ijzertijd, ja ook dat. Want grote truc jij geeft hem/haar 100 fp in een GG. Berust geheel op wederzijds vertrouwen natuurlijk. Als je hier en daar eens informeert krijg je mischien de naam van zo'n Leverancier te pakken. Je kan natuurlijk ook zelf topspelers benaderen maar die geven vaak niet thuis op zulke verzoeken.

Voor 200 AT-goed zal het eerder 150 tot 200 fp zijn, wordt er meer gevraagd dan kun je beter een andere leverancier zoeken.

En goederen die je overmatig produceert kun je ook in gildekas storten :))

Klinkt nog steeds duur, ik hield altijd aan dat je voor de plaats die een fabriek inneemt ook een terras neer kan zetten, en die levert 5FP per dag op en een fabriek 20 goederen. Een prijs in de buurt van 4 goederen voor 1 FP klinkt dan eerlijker. Je kan het iets omlaag brengen omdat degene die stort vaak weer wat terug krijgt en je mag ook ene beetje winst maken, maar alles dat wordt verkocht voor meer dan 1FP voor 2,5 goederen zie ik als afzetterij (maar ja, als mensen het graag willen hebben is het natuurlijk wat de gek ervoor geeft). En nee je hoeft me geen PM te sturen voor een deal :).
 

Wildstorter

Actief lid
Tja, als je zelf pas in de hoge middeleeuwen zit is het natuurlijk wel weer goedkoop want zelf kun je die fabriek niet neerzetten denk ik dan.
 
Bovenaan