Handelen

DeletedUser58

Guest
Is het mogelijk om ook buiten je ranglijst te handelen??? Ik zie alleen maar aanbiedingen van de handelaar en 3 andere spelers in mijn regio.
En kan dus niet echt goed handelen omdat we allemaal rond dezelfde tijd zitten en dus dezelfde grondstoffen nodig hebben.

Dus zou het mooi zijn om de handelswaar wat breder aan te bieden,
 

DeletedUser

Guest
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om ook maar enige actie te ondernemen met/tegen iemand buiten je 79 buren.
Handelen kan dus ook niet buiten hun.
 

DeletedUser

Guest
Ja ik heb ook dat probleem er zijn er maar een 2 tal op de markt en de verhouding 1 voor 10 van de gewone handelaren is wat teveel voor mij nu..
 

DeletedUser

Guest
Ook daar gaat het om handelen binnen die 80 spelers.
 

DeletedUser

Guest
Np. We zijn hier om elkaar te helpen
smooch.gif
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het handelen helaas niet geslaagd in het spel. In zekere zin ben je verplicht om te handelen om verder te gaan. Voor een uitbreiding heb je 15 stenen nodig, voor soldaten heb je 16 wijn nodig en later heb je voor iets 36 marmer nodig, ... je kan moeilijk zelf alle grondstoffen gaan produceren dus ben je aangewezen op de handel.

Handelen via NPC's is veel te duur, met een ratio van 10 vs 1 moet je al bv. 150 marmer geven voor slechts 15 stenen. Handelen met je buren is veel beter maar dan moet je wel actieve buren hebben. Gelukkig zitten er nu al enkele personen meer om te handleen (in het begin was dat enkel ik). Bijkomend probleem is dat het 1 forgepunt kost aan beide partijen om te handelen. Als je bv. 2 marmer gaat ruilen voor 2 steen moet je beide een forgepunt betalen en dan vind ik dat die handel niet rendeert. Hoeveel keer moet ik dan handelen en forgepunten kwijtspelen om aan 15 steen te geraken? Een grotere hoeveelheid ruilen lost dat probleem natuurlijk op want of je nu 1 grondstof of 500 ruilt, je betaalt 1 forgepunt. Maar als je een grotere hoeveelheid wil moet je een partij hebben die zelf ook al een grote hoeveelheid heeft, en je moet daar zelf ook tegenover een grote hoeveelheid plaatsen.

Moest het handelen gratis zijn (dus zonder forgepunten) zou dat veel handiger zijn. En ik hoop nu toch dat je altijd 1 forgepunt moet betalen en niet dat die prijs stijgt afhankelijk van je hoeveelheid.... Want heb nog niet gehandeld en bij het handelen zegt die dat je over minimum 1 forgepunt moet beschikken...
 

DeletedUser153

Guest
uhm, hier een vraag bij.. wij kunnen helemaal niet handelen, want bij ons kost dat schijnbaar forge punten?????????
 
Bovenaan