Handelaren meerdere tijdperken

DeletedUser6374

Guest
Je hebt nu in het spel handelaren die 1 tegen 10 bieden,echter zijn dit alle uit het zelfde tijdperk goederen,
Waarom kunnen er geen handelaren zijn die bv 1 hoger goed tegen 10 lager goed,kan zetten?
Zo kunnen mensen die een overschot hebben van een goed,toch aan hogere goederen komen zonder dat er iemand schade lijdt,bv 1 papier tegen 10 kalksteen of goud of weet ik wat.
Of 1 plastic tegen 10 papier. Vooral als je in een gilde zit waarbij je zelf hoog staat en de rest 3 of 4 tijdperken lager zit zou dit een uitkomst zijn
 

DeletedUser

Guest
Je hebt nu in het spel handelaren die 1 tegen 10 bieden,echter zijn dit alle uit het zelfde tijdperk goederen,
Waarom kunnen er geen handelaren zijn die bv 1 hoger goed tegen 10 lager goed,kan zetten?
Zo kunnen mensen die een overschot hebben van een goed,toch aan hogere goederen komen zonder dat er iemand schade lijdt,bv 1 papier tegen 10 kalksteen of goud of weet ik wat.
Of 1 plastic tegen 10 papier. Vooral als je in een gilde zit waarbij je zelf hoog staat en de rest 3 of 4 tijdperken lager zit zou dit een uitkomst zijn

Enig idee hoeveel handelaren er dan wel niet zullen zijn? :eek:

Dat wordt een lekkere uitbreiding van een functie die toch al niet echt populair is :rolleyes:
 

Markus

Actief lid
Enig idee hoeveel handelaren er dan wel niet zullen zijn? :eek:

Dat wordt een lekkere uitbreiding van een functie die toch al niet echt populair is :rolleyes:

even rekenen, 15x14x13x12x11x..... x3x2x1 voor alle tijdperk richtingen, en dan heb ik de 5 verschillende goederen nog niet geteld. nah, dit zou de markt met de grond gelijk maken ;)
 

DeletedUser

Guest
Het stomme is, dat als je doet wat hij wil, 10 goederen tegen 1 op de markt zetten, dat in no-time weg is. Daar heb je geen handelaren voor nodig.
 

DeletedUser6374

Guest
Ja dat klopt,miss een optie om de huidige handelaren te laten vervallen? En dan die andere van mijn voorstel daar voor in de plaats zetten?
 

DeletedUser10486

Guest
Als je een goed vraagt van 1 tijdperk hoger, aan de toegelaten koers van 2:1, dan is dat ook in geen tijd weg. De hoeveelheid moet wel voldoende groot zijn, minstens 50 tegen 100, anders is het niet waard voor vrienden of buren om er een FP aan te besteden.
 

DeletedUser

Guest
Ja dat klopt,miss een optie om de huidige handelaren te laten vervallen? En dan die andere van mijn voorstel daar voor in de plaats zetten?

Die vervallen niet. Zeker niet nu met de Taveerne. Jouw voorstel heeft helemaal geen handelaren nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6374

Guest
Het gaat erom dat je met de nieuwe indeling,waarin een ieder bijna gelijk Is, enkel ziet dat 100 papier gezet wordt,tegen om maar wat te noemen 40 of 50 rubber e.d.
Als je dan op gegeven moment gaat aan nemen heb je voor je er erg in hebt 15000 papier en die krijgt zelfs de beste handelaar niet meer weg,om de dood eenvoudige reden dat iedereen papier zat heeft.
Om nu papier weer kwijt te worden krijg je als je geluk hebt goederen uit een lager tijdperk terug maar dan heb je dus weer een heel hoop talk oid.
Kortom je handelt je eigen helemaal naar beneden,of je handelt niet meer.
Als je nu de zaak van de handelaar die foe instelt op 1:10 laat in huidige situatie gelijk tijdperk omzet naar
1:10 hoger goed Denk ik dat dat een ieder ten goede komt.
 

DeletedUser

Guest
Als je nu de zaak van de handelaar die foe instelt op 1:10 laat in huidige situatie gelijk tijdperk omzet naar
1:10 hoger goed Denk ik dat dat een ieder ten goede komt.

Dat kan je toch ook zelf neerzetten? Wat snap je daar nu niet aan?

Jij biedt 10 papier aan tegen 1 zijde. Hoe lang denk je dat dat blijft staan? :rolleyes:
 

DeletedUser6374

Guest
Tuurlijk je zet 10 marmer voor 1 zuiver water, Denk dat het blijft staan tot sint juttemis.
 

DeletedUser6374

Guest
Als je maar weet wat ik bedoel maakt het niet uit maar schijnbaar vinden jullie het niet nodig om op een reële manier aan goederen te geraken.
Dus wat mij betreft kan topic gesloten worden
 

DeletedUser

Guest
Als je maar weet wat ik bedoel maakt het niet uit maar schijnbaar vinden jullie het niet nodig om op een reële manier aan goederen te geraken.
Dus wat mij betreft kan topic gesloten worden

Als niemand het nodig vindt, is jouw manier dan reëel? :confused:
 
Bovenaan